Toinen vauva vuodelle 2017 ♥

Heippa vain!

Täällä Porissa asuva 23v. nuori äiti, joka haaveilee toisesta vauvasta vuodelle -17. Esikoinen syntyi 11/14 ja hänestä halutaan nauttia nyt vielä reilu vuosi ennen kuin seuraava saa luvan tulla. Perheeseen kuuluu myös isukki 31v.

Mukaan siis kaikki muutkin haaveilijat :)
 
No heipähei..
Kuulun varmaan tänne, koska haaveena saada vauva tammi-helmikuussa -17. Itse olisin valmis toiseen raskauteen heti, mutta mies on ehdoton, että toisen aika on vähän myöhemmin. Kaikista yrityksistä huolimatta hän on pysynyt linjassaan, eikä ole vaihtanut mielipidettään. Joten tässä odotellaan maalis-huhtikuuta :whistle:

Eli olen -86 syntynyt (eli 29v) yhden touhukkaan 2-vuotiaan tytön äiti. Olen aina haaveillut alle 3v ikäerosta sisarusten välillä, mutta näillä näkymin minun pitää luopua haaveistani ja totutella hieman pidempään ikäeroon :unsure: Esikoinen on kyllä ollut vaativa vauva eikä vieläkään nuku täysiä öitä. Vauvana herätti parhaimmillaan 20 x yön aikana ja päivisin viihtyi vain sylissä (enkä heikkohermoisena kyennyt siihen viisaaseen neuvoon, että " se oppii olemaan yksin kun annat sen vaan itkeä yksin", vaan sitten kuljettiin sylikkäin). Nyt vasta tämä tättähäärä on alkanut viihtyä edes pieniä aikoja yksinään, ja tietenkin se vauvakuume pamahti heti päälle, kun toinen irtautui äidistä hetkeksikin ja itse menin töihin takaisin. :rolleyes:

Nautin kuitenkin esikoisestani täysillä ja aion antaa hänelle kaiken huomioni siihen saakka, kunnes se kuopus on sylissä ja vaatii omansa. Luulen, että lapsiluku olisi sitten täysi, kun toisen saisimme. Ehkä itse olisin valmis kolmanteenkin (riippuu tietenkin mitä tämä toinen toisi mukanaan), mutta mies on sanonut, että yksikin riittäisi hänelle.

Näillä mennään, ja kuumeillaan täällä yksinäisyydessä nyt ensi kevääseen asti. Josko sitten tärppäisi melko pian, ja saisin nauttia vielä kerran raskauden ihmeellisestä olotilasta :love:
 
Kiva, että vastasit. Pelästyin jo, ettei ketään kohtalontovereita ole :)

Itse taas haluisin mieluiten sen 3v. ikäeroa ja hieman yli, mutta sekin kävisi, että ikäeroa olisi ainakin 2,5v. Meillä myös lapsiluku jää siihen kahteen, olisin kanssa valmis kolmanteen, mutta mies vain kahteen, joten siihen ollaan mukauduttu :D

Haaveena olisi olla mahdollisimman pitkään kotona käyden töissä silloin tällöin kääntymässä. Saa nähdä kuinka pitkälle päästään sen asian kanssa.
 
Välillä tuntuu, kun tämä meijän neiti uhmakas täällä kovasti kiukkuaa päivät pitkät, että taitaa lapsiluku jäädä yhteen ;) Silloin, kun on oikein väsynyt leikittelen ajatuksella, että meille ei tule kuin tämä pieni draamakuningatar, ja niissä hetkissä asia tuntuu hyvältä. Kuitenkin seuraavassa hetkessä taas vauvakuumeilen. En ole valmis siihen, että raskaudet ja synnytykset olisi osaltani ohi. Haluan kokea sen vielä uudelleen, nyt kokemusta rikkaampana, niin asia ei ole niin uusi ja pelottava enää :) Toisaalta pelkään nyt paljon enemmän kaikkia mahdollisia komplikaatioita niin raskaudessa kuin synnytyksessäkin. Mutta luulen, että tuo ensi kevään aloitus vauvan tekohommiin on oikein passeli. Jos se menisi kauemmas, voisi olla, että vauvakuume hiipuisi pois kokonaan, kun huomaa miten "helppoa" on olla yhden -jo uhmaikänsä ohittaneen- lapsen kanssa :D
 
Heh, totta. Yhden lapsen helppous välillä houkuttaa itseäkin, mutta juuri tuo raskauden ja synnytyksen uudelleenkokemisen halu on niin kova, että olisi harmillista, jos jäisi nyt vain yhteen lapseen.

Voisin elää ekan raskauden ja synnytyksen vielä uudelleen, oli se niin jännää ja ainutlaatuista aikaa. Nyt onneksi niistäkin pystyy nauttimaan uudella puhdilla ua aivan eri tavalla kuin ensimäisessä raskaudessa, muistaa paremmin nauttia niistä hetkistä.

Itsellä on vielä outo fetissi, mutta tykkään sairaaloista ja voisin melkeimpä huvin vuoksi mennä synnärille oleilemaan tai ylipäätään sairaalaan. Aion seuraavassa raskaudessa olla vähän pidempään sairaalassa jos vain mahdollista, mielelläni maksan siellä olemisesta, kun saa vain olla ja ei tarvitse murehtia ruuanlaitosta ja kodinhoidosta.
 
Täällä yks moi! :) kakkosta tosiaan haaveillaan kokoajan ja nyt kun ollaan saatu muut suunnitelmat lyötyä lukkoon niin pienelle annettii lupa tulla v.2017 :)

Tällä hetkellä kotona porskuttaa 10/14 syntynyt pojan viikari :)
 
Kiva, että löytyi edes vielä joku yksi. Olisko innokkuutta jollekkin whatsapp ryhmälle tai fb-ryhmälle?

Itse ei näillä palstoilla kovin säännöllisesti käy, mutta whatsappia käytän päivittäin. Duunaan koneella paljon muuta mm. bloggaan, niin palstailu jää usein taka-alalle ja toki suurin osa ajasta menee lapsen kanssa leikkeihin ja treffailuun muiden äitien ja lasten kanssa sekä joihinkin harrastuksiin.
 
Mulle sopii ihan joko whatsapp tai fb ryhmä, vähemmän itsekin täällä tulee käytyy, nimimerkinkin loin vasta tän keskustelun löydettyäni. Aikaa kyllä olis pörräillä palstoilla, kun ei oikein ole mammakavereita (saati oikein muutenkaan kahviseuraa) vielä "uudella" paikkakunnalla.

Kyllä taas tuo vauvakuume pukkaa päälle niin mulla kun miehelläkin, tekonimi päätetty jo :D mietitään kaikkee mitä tarvitaan uutta Hippua varten ja mitä ei ja mistä voidaan jo nyt luopua. Tuntuu vaan vielä niin kaukaiselta nuo kaikki asiat.
 
Laitatko vaikka minulle s-postiin puh.num niin perustetaan whatsapp ryhmä :) .

Oon kans miettinyt nimiä ja kummeja. Tai siis muut kummit on päätetty paiti yhtä, kaikkiaan neljä kummia tulisi ja sylikummiksi mahdollisuuksien mukaan siskoni poika, joka on vasta nyt 13v. mutta rankka elämä ollut sisarustensa kanssa tässä viimeiset 6v, niin haluisin hälle antaa elämään pientä valoa :)

Kakkoskummeiksi tulee miehen veli avovaimonsa kanssa, mut sit neljäs kummi pitäis olla joku oma ystävä, kun esikoisellakin on miehen ystävä kummina. Itse en haluis miehen veljeä ja hänen avovaimoa, koska kummien tehtävää pidän tärkeänä ja heillä vaikka lapsia onkin kaksi, niin epävarmaa tuo yhdessäolo.
 

Yhteistyössä