Toiveena vauva 2017-2018

Sana on vapaa, haluaisin jakaa ajatuksia ja kuulla muiden kokemuksia. Vertaistukea odotuksen odotukseen..Kaiken kokoiset, näköiset, ikäiset ja missä elämäntilanteessa tahansa olevat, tervetuloa mukaan plussaa odottamaan! Taustalla osiosta (ketjun loppupuolella aina tuorein) löytyy myös hetken vielä yritystä odottavien lista, jos yritys ei ihan vielä ole ajankohtaista :)

Listaan muutamia perustietoja; monesko kiertopäivä nyt menossa/kuinka pitkä kierto normaalisti (esim. kp 10/32), monesko lapsi toiveissa ja milloin yritys on alkanut. Päivitän listaa vähintään muutaman kerran viikoittain, mutta yritän päivittää niin usein kuin pystyn. Toivon että listaan muuttuvat/ilmoitettavat asiat laittaisitte punaisella korostaen niin huomaan ne varmasti :)


Yli kuukauden päivittämättä olleet nimet poistetaan listasta sen takia että se pysyy ajan tasalla. Mukaan voi tulla myöhemmin takaisin jos haluaa. Mikäli et halua listalle ollenkaan, kerro siitä ensimmäistä kertaa kirjoittaessasi tänne :) Toivottavasti saadaan tähänkin ketjuun mahdollisimman paljon plussanneita <3

HUOM. Tähän ensimmäiselle sivulle päivitetään ainoastaan ketjusta plussanneet, kuumeilijoista ajantasainen lista löytyy ketjun loppupuolelta. (Tähän syynä se, että yhteen viestiin ei mahdu kuin tietty määrä merkkejä..)


Plussanneet:




lokakuu 2015
pumpulipallero (29) | 1.lapsi | yk 4
Marpa (27) | 2.lapsi | yk 2
Kuhmura (27) | 2.lapsi | ya 8/15

marraskuu 2015
Evemum | 4. lapsi | yk 1
Hendu79 (35) | 3.lapsi | ya 09/15
Joie (32) | 3.lapsi | yk 4
hampula (27) | 2.lapsi
Elsa84 | 4.lapsi | yk 2

joulukuu 2015
Haaveilija15 (22) | 1. lapsi | ya 11/-15
Gazell (29) | 2. lapsi | yk 1
Lindu (25) | 2. lapsi | yk 1
trady (24) | 1.lapsi | ya 12/-15
M.Aili | 1. lapsi | ya 12/-15

tammikuu 2016

cherrytomato (24) | 1. lapsi | yk 2
panikoija87 | 2. lapsi | ya 11/-15
Sophi4 (24) | 1.lapsi | ya 1/-16
inasofia (26) | 2.lapsi | ya 9/-15
Cembalo (26) | 2.lapsi | yk 5
jenna91 (24) | 3.lapsi | yk 3
Kotikiss@ (30) | 4.lapsi | ya 10/-15
MeaMinnis (37) | 3.lapsi | ya 6/15 (km 9/15)

helmikuu 2016
neitikesäheinä93 | 2. lapsi | yk 7
Hetelmä16 | 1. lapsi | yk 1
kiddi (30) | 3.lapsi | ya 1/-16
Salapoliisitar (29) | 1.lapsi | yk 3
jasmiu (25) | 2.lapsi | ya 7/-15
Merenaalto (31) | 3. lapsi | yk 14
Mandee (23) | 1.lapsi | ya 11/-15
Emla | 1.lapsi | ya 12/-15
Oinas86 (29) | 1.lapsi | yk 2
Breeze (31) | 3.lapsi | yk 1

maaliskuu 2016
paperinaru | 1. lapsi | yk 1
Nessu87 (28) | 2.lapsi
Huuhaa_-89 (26) | 2.lapsi | ya 12/-15
Autumnn | 1.lapsi | yk 10
anu84 (32) | 4.lapsi | yk 1
Maicy (27) | 2.lapsi | yk 8
Pjawla (26) | 1.lapsi
L4isk4M4t0 | 3.lapsi | yk 2
vauvahaaveita (31) | 4. lapsi | yk 1
hulmur (23) | 3.lapsi | yk 2
kukkakuu (26) | 2.lapsi | yk 2
Catharin (25) | ya 11/-14
Not alone (25) | 2.lapsi | ya -15
Illuminated (26) | 1.lapsi | yk 5
miss_piggy (34) | 2.lapsi | ya 4/-15

huhtikuu 2016
Aurankukka | 3.lapsi | yk 2
Pähkinä89 (26) | 3.lapsi | yk 1
Zipi (33) | 4.lapsi | ya 10/-15
neilikka88 (28) | 1.lapsi | yk 1
Toukokuinen (28) | yk 13
foreverfever (30) | 3.lapsi | yk 1
Pauliinali | 3.lapsi | yk 3
Miwwi (25) | 2.lapsi | yk 2
JonMa (26) | 5.lapsi | yk 1
Neitonen_82 | 3.lapsi | yk 2
iinaalisa (17) | 1.lapsi | yk 2 (ya 11/-15)
Anumarika | 3.lapsi | ya 3/-16

toukokuu 2016
Pissu1 | 3.lapsi | yk 2
Elisen (29) | 2.lapsi | yk 4
MannaL (32) | 3.lapsi | yk 2
Punastuu (25) | 3.lapsi | yk 1
mamadread (29) | 3.lapsi | yk 4
Dana | 2.lapsi | yk 1
Junnila | yk 2
sisu! (21) | 1.lapsi | yk 1
Selkkis (36) | 3.lapsi | yk 6
bejpi (30) | 3.lapsi | ya 3/-16
Amiraali (30) | 2.lapsi | yk 1
naeli | 2.lapsi | yk 2

kesäkuu 2016
ViiruP (28) | 5.lapsi | yk 2
Essi93 | 2.lapsi | ya 4/-16
Helmi1234 (39) | 2.lapsi | yk 4
teddybear82 | 3.lapsi | yk 2
Cicada (24) | 1.lapsi | ya 9/-12
PAMPULI (21) | 2.lapsi | ya 9/-15
Wuf (31) | 3.lapsi | yk 1
Bettinah | 2.lapsi | ya -15
äippä 84 (31) | 4.lapsi | yk 1
Jemppi (30) | 3.lapsi | yk 2
Pieni haave (31) | 1.lapsi | yk 3

heinäkuu 2016
-äiti91- | 2.lapsi | yk 2
Pintsu (30) | 2.lapsi | yk 3
ÄippäVm82 | 5.lapsi | yk 3
sarahiii (21) | 1.lapsi | yk 6
Akkuporakone (34) | 3.lapsi | yk 4
avantasia (29) | 4.lapsi | yk 3

elokuu 2016
mippis | 3.lapsi | yk 4
Isabellaella (32) | 2.lapsi | yk 6
elanor85 (30) | 2.lapsi | yk 3
muurukka (25) | 1.lapsi | yk 1
Lumirinsessa (20) | 1.lapsi | ya 1/-16
fabula (30) | 1.lapsi | ya 1/-16
Maya123 | 1.lapsi | yk 1
keijupölyä (24) | 1.lapsi | yk 7
Sara G (31) | 4. lapsi | ya 7/-16

syyskuu 2016
Eevee | 3.lapsi | yk 2
Evelin2 (36) | 2.lapsi | yk 2
Leenulainen | 2.lapsi | yk 2
Maria82 | 3.lapsi | yk 6-7
Qia (28) | 1.lapsi | ya 5/-16
mama? (24) | 1.lapsi | ya -13
Kirsikka90 (26) | 2.lapsi | yk 2
Spukka (24) | 1.lapsi | ya 4/-14
Taikapapu (33) | 3. lapsi | yk 7
Liinu_ (30) | 1.lapsi | yk 3
Palliton | 4.lapsi | yk 8

lokakuu 2016
nobelius (25) | 2.lapsi | yk 2
Armadillo | yk 6
Orchidea81 | 3.lapsi | yk 5
Fatima82 | 3.lapsi | yk 3
Lyllis | 3.lapsi | ya -14

marraskuu 2016
saraheinä | 5.lapsi | yk 2
Hemmpsu (24) | 1.lapsi | ya-15
Jshanti88 (28) | 2.lapsi | yk 2
Rosmariini86 | 3.lapsi | yk 1
Mutzilla | 4.lapsi
Rivaa (31) | 2. lapsi | yk 3

joulukuu 2016
Kirjanoppinut (34) | 3.lapsi | yk 2
Nachsal (34) | 4.lapsi | yk 6
Sokeripala | 3.lapsi | yk 2
Reirei85 (31) | yk 6
Unimaa | 2.lapsi | yk 1
Mijau | 3.lapsi | yk 2

tammikuu 2017
Thalassatar (26) | 1.lapsi | yk 2
M89 (27) | 2.lapsi | yk 2
Idina | 4.lapsi | yk 1
FreeZone81 (35) | 2.lapsi
Kindness (20) | 1.lapsi | yk 1

helmikuu 2017
Enisa82 (34) | 5.lapsi | yk 1
Hiekkasärkkä79 | yk 1
Tinnuli (26) | 1.lapsi | yk 2
mmmarie (22) | yk 5
Sendmylove (26) | 2.lapsi | yk 1
Dandy90 (27) | 2.lapsi | yk 1
elokuuvauva09 | yk 13
saaruska86 | 3.lapsi | yk 4
s4nnn | 2.lapsi

maaliskuu 2017
mincha | 3.lapsi | yk 6

Futuretar | 2.lapsi
Juliet86 (31) | 2.lapsi | yk 17
1986/13 | 3.lapsi | ya 12/-15
Norway (26) | 1.lapsi | yk 3
teris (36) | 3.lapsi
N23 | 2.lapsi | ya -17

keijuliini93 | 3.lapsi
Maybelle (33) | 2.lapsi | yk 1


Plussanneiden kuulumisia voit lukea Odotusajan puolella 'Toiveena vauva 2016-2017:n plussanneet' -ketjussa. Tervetuloa!

baby-19003__180.jpg
Linkki tässä: http://kaksplus.fi/threads/toiveena-vauva-2016-2017-n-plussanneet.2462936/

Toivottavasti päädymme kaikki sinne, ennemmin tai myöhemmin! :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Spukka ja M|RA
Hei!

Me, 27-vuotias Kuhmura ja 30 mies (parisuhdetta takana vuosikymmen), yritetään toista kiertoa toista lasta. Nyt on kp3.

Meillä on keväällä -14 syntynyt vallan ihana ja vallaton poika, jota imetän edelleen, joten katsotaan, vaikuttaako imetys uuteen raskautumiseen ja raskauteen (tai toisinpäin).

Esikoinen syntyi vuosi ehkäisyn lopettamisen jälkeen (yk3) vaikka gynekologi onkin minulla todennut olevan pco-tyyppiset munasarjat. Tämä oli siis sattumalöydös rutiinitarkastuksen ohessa. Selkeiten tämä näkyy epäsäännöllisenä kiertona. Muutakin lievää oiretta pcos:n viitaten on, mutta ei ole lähdetty hoitamaan.

Esikoinen on ovulaatiotestien avulla tehty "luomuvauva" ja nytkin aloiteltiin yk1:ssä ovulaatiotestien kanssa. Tänään varasin ajan vyöhyketerapiaan (kävin muuten myös esikoisen tärppikierrossa), hommasin maca- ja gelee royale-kapseleita ja kasasin kaupasta myös greippejä mukaan. Kuume vaan on niin kova, että oon valmis vaikka mihin...

Parissa kierrossa kesällä olen ovulaation oireista ollut bongaavinani, vaikka kierrot ovatkin olleet pituudeltaan 40-50 päivää. Yk1 meni turhaan odotellessa ja kiertoon kului päiviä 54.

Sitten tämä osio, joka ei millään suostu punastumaan, anteeksi -tanjuska:

Kuhmura / kp 3/34~54 / 2. lapsi / ya 8/15
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Mukava kuulla sinun tilanteestasi :) minä huomaan usein itsessäni mitä kummallisempia "oireita" kun kierto venyy ja venyy.. Raskaustestejä tulee vainoharhaisuuksissaan tehtyä ihan liikaa ja sitten joutuukin aina pettymään. Tänään kävin labrassa antamassa pissanäytteen, lääkärin määräys ennen kuin saan jatkaa terolutien käyttöä. Tiedän ja tunnen että vastaus on negatiivinen, mutta silti pettymys on varmasti taas suuri kun soitan tuloksia iltapäivällä.. mutta.. toivoaan ei saa menettää, kyllä tämä meidän kuumeilu vielä palkitaan <3 Mistä ostat muuten noita ovistestejä? Minkä merkkisiä ja mitä hintaluokkaa?
 
Viimeksi muokattu:
No joo. Ovulaation suht selkeä ja varma puuttuminen ei todellakaan tarkottanut tässä ekassa yk:ssa sitä, etten olis välillä ollut "aivan varma", että on tärpännyt. Nyt keskiviikkona suunnittelin vielä testaavani ja sitten soittavani perhesuunnitteluun, jos oisin saanut terolutit kierron katkaisuun, mutta kuukautiset tulikin ennen. Ja monta kertaa ehdin jo nähdä silmissäni sen positiivisen testin, jonka tekisin...
Yhden testin ehdin tässäkin kierrossa, suunnilleen puolessa välissä tehdä ja silti sain loppukierrosta kehiteltyä oireita.

Mä käytän puikkotestejä, eli niille tosiaan tulee hintaa. Liuskatestit tuntuu vaan liian vaivalloisilta.
Mammaksi.fi oli mun ostopaikkani esikoisen kohdalla ja tärppikierrossa tuli selkeä ovisplussa. Nyt tilasin myöskin sieltä, mutta en ole aivan varma, onko nämä kuitenkaan samoja vai onko heillä merkki vaihtunut. Nämä on David-merkkisiä. Yk1 ei tosiaan antanut näillä ovisplussaa, vaan pari viikkoa testit näytti aina vaan lähes yhtä tummia viivoja.
Mum pitäisi varmaan miettiä, että mistä seuraava satsi testejä kannattaa hommata. Edellisestä kierrosta jääneillä pääsen kyllä hyvin alkuun.
 
Pitäisi itsekin kokeilla noita ovistestejä, olen monesti sitä miettinyt vaan toistaiseksi en ole vielä niitä hommannut. Täytyy kyllä ehdottomasti testata kunhan saan kierron edes vähän säännöllisemmäksi.. muutoin aika mahdoton tehtävä
 
Mä oon aina alottanut testailun lyhimmän kierron mukaan ja lopettanut sitten, jos on tullut selvä ovisplussa. Muutoin jatkanut max 3 viikkoa, koska sitten epäilen ovulaation jo jäävän tulematta. Pitkissä kierroissa testejä siis kyllä kuluu :(

Terolutit tai clomit kuulemma, ainakin joillakin, aiheuttaa sen, että ovistesti näyttää koko kierron väärää plussaa. Kannattaa se selvittää ainakin ennen kun rupee testaileen.
 
Hei :) voisin tulla tannekin keskustelemaan :)
Eli itse olen 29v, mies 39v ja toiveissa on ensimmainen lapsi. Tanaan alkoi yk4 ja yleensa on kierto 27-28paivaa.
Me mentiin naimisiin nyt kesalla ja ehkaisy on siis jatetty juuri ennen sita pois. Pillereita en ole kayttanyt reiluun vuoteen, koska halusin, etta kroppa "puhdistuu".
Itsellani on kaytossa ovistestit. Asun Englannissa, hommaan testit netista. Ihan niita liuskatesteja, hyvalta on vaikuttaneet. nayttaa siis oviksen selkeesti ym.
Tietenkin itse niihin voi aina kuvitella vaikka mita viivaa :D

Janna muuten, etta vaikka sita kuinka haluaakin raskautua niin jotenkin jos ei sita plussaa nay piinaviikoilla niin mielellaan odottaa niita kuukautisia niin paasisi sitten yrittamaan uudestaan.

Muita keinoja en ole viela kayttanyt.
Meinasin nyt ruveta vahan enemman liikkumaan ja syomaan suht terveellisesti (lahinna valttamaan makeaa/prosessoitua ruokaa), jospa se auttaisi asiaa. Niin ja yritan olla stressamatta :)

Jotenkin sita aina kuvittelee, etta tulee raskaaksi heti kun jattaa ehkaisyn? Aiti sanoi etta niin hanelle aikoinaan kavi. No mutta ei ole niin itsestaan selvaa namakaan aina.

Tsemppia yritykseen :)
 
Tervetuloa, pumpulipallero!

Mulla hormonaalinen ehkäisy oli käytössä viimeksi noin 2,5 vuotta ennen esikoisen yrittämisen aloitusta, tässä välissä ei ole ollut myöskään hormoneita käytössä. Jotenkin "turvallisempi" olo ilman, vaikka olenkin kyllä lukenut myös, että yhdistelmäehkäisy saattaisi "lepuuttaa" ja näin tehdä hyvää monirakkulaisille munasarjoille (pco).

Mulle kans esimerkiksi serkku on kehunut, miten hän tuli joka kerta raskaaksi "pelkästä kosketuksesta". :(
Äitini on myös raskautunut todella nopeasti ja helposti.
Voi kun minäkin!! Vaikka eihän mulla esikoisen yritysajasta olekaan valittamista, mutta kyllä tämä kakkosen yritys (vaikka alussa onkin) ahdistaa.

Eilen oli vyöhyketerapia (kp 6) ja olo on ollut sen jälkeen rentoutuneempi. Nyt on vielä "korvakuulia", joiden pitäisi edelleen aktivoida kehoa, eli jatkaa vyöhyketerapiakäynnin aloittamaa prosessia. Vyöhyketerapeutti neuvoi myös paikat, joita hieromalla voi yrittää itse aktivoida munasarjoja ja -johtimia sekä kohtua ovulaatioon asti.
Rehellisesti en aivan itsekään ole varma, onko tämä höpöhöpöä vai eikö, mutta onpahan ainakin yritetty.

Minä olen nyt syönyt Gelee Royaleita ja mies Maca-kapseleita. Macatkin oli mulle itelle tarkoitettu, mutta en uskallakaan syödä niitä imetyksen vuoksi. Ja tän viikon mulla on ollut närästystä ja omituinen olo vatsassa, etenkin aamupäivisin. Taidan laittaa Gelee Royalet tauolle testatakseni, johtuuko niistä.

Liikuntaa mäkin oon nyt pyrkinyt lisäämään ja kasvirasvoja ravintoon ihan sillä ajatuksella, että kropalla ois tarpeeks hyvää polttoainetta, toivoen, että se tasoittaisi imetyksen mahdollista haittaa raskautumiselle. Enkä tosiaan tiedä, onko vaikutusta, mutta hyvät rasvahapot ei pahaakaan tee. :)
 
Pitäisköhän munkin tänne tulla kuikuilee et mikä meininki..

Mä oon lopettanu nuvaringin huhtikuussa. Ja sit oliki viimesen renkaan jälkeen tyhjennysvuoto. Sen jälkeen ei oo tullu kuukautisia.. Eli mä odottelen mun kuukautisia ja sit vast pääsee alkamaan varsinainen yrittäminen. Oon Pyöriny tuol esikois-ketjussa
Ja muttenkin tonkinu ja lukenu nettiä. Oon vähä semmosel fiiliksel ollu aina et en tuu saamaan varmaan ikinä lapsia ( siis jostain terveydellisestä syystä). En tiedä miksi tämmöinen ajatus.
Ollaan lääkärin kanssa sovittu et ootellaan puolvuotta niit menkkoja ja sit voin mennä lääkäriin ja mietitään mit tehään ja tutkitaan. Kohtahan se puolvuotta on täynnä mut kyl tää on ollu yhtä ODOTUSTA! Et millastahan odotusta se on sit joskus kun odottaa kuukautisten jälkeen plussaa..!!

..mutta näillä mennään.. Ja ikää oli 28-vuotta. Olis kiva jos tässä raskautuisi mahd. Pian. Tosiaan huhtikuussa luulin et oon tähän aikaan jo raskaana. Mut toisimpa kävi. Jääny koulun oppitunneista vaan semmonen mieleen et pojan ei tarvii ku hipasta tyttöö ni ollaan jo vauva mahassa..
 
Viimeksi muokattu:
Mukaan vain kuikuilemaan, M|ra! :)

Oletkin joutunut odottelemaan jo pitkään varsinaista yrittämistä! Itse ainakin olen niiiin hätäinen ja malttamaton ihminen, että jo pitkät (sanotaan nyt 45+ päivää) kierrot tekee todella tiukkaa. Tiedän, että jotkut joutuvat odottelemaan enemmänkin (ja pärjäävät siinä paremmin kuin minä), mutta vaikea tässä asiassa on itseään muuttaa. Vaikka ulospäin yrittäisi olla tyyni ja rauhallinen odotuksen suhteen, niin silti sisällä "kiehuu" ja siltä minusta tuntuu.
Mutta täydet sympatiat kyllä sinulle!

Varaile vain jo hyvissä ajoin lääkäriaikaa, kun puoli vuotta alkaa lähestyä. Voihan olla, että aikaakin joutuu jonottelemaan. (Huomaatkos, taas vinkki malttamattomalta ihmiseltä. :D ) Ja ajanhan saa aina peruttua, jos käy niin hyvin, että kroppa itse hoksaa kuukautiskierron käynnistää.

Tuohon malttamattomuuteen vielä, että meillä on molemmilla kerroilla käynyt niin, että mulla on vauvakuume noussut ennen miestä ja mies (käytännönläheinen ihminen) on lämmennyt vasta, kun asiasta olen jonkun aikaa puhunut, hän on tottunut ajatukseen ja käyty läpi, miten rahallisesti pärjätään ja jaksetaan. Niinpä minä olen esikoisen yrityksen alkaessa ja nytkin jo ihan tulisilla hiilillä, kun ehkäisy on vasta jätetty pois.

Mutta kyllä on myös molemmilla kerroilla lämmittänyt, kun on nähnyt, ettei vauvan saaminen sitten olekaan vain minun toiveeni, vaan miehenkin vauvatoive on herännyt. <3 Nytkin puhelee ja vitsailee, millainen isoveli meidän taapero sitten mahtaa olla <3 :)

Ja meillä mies on selvästi käynyt samat koulut sinun kanssa, M|ra, kun suhtautuu aina vaan niin rennosti, että eihän sitä nyt yrittää tartte, kyllä se tulee :O
Mutta kyllä minullakin nuorempana oli sama ajatusmaailma, vasta tuo pco-löydös sai ajattelemaan, että mitäs jos se ei olekaan meille niin helppoa...
 
-tanjuska taalla on ilmaiset palvelut odottajille , vahan niinkuin Suomessa neuvolapalvelut. Juuri nopeasti lukaisin lapi, etta normaalisti ensimmainen tapaaminen on katilon kanssa ja siina keskustellaan esim vitamiinien syonnista ja hyvinvoinnista jne. ja sitten seuraava tapaaminen on raskausviikolla 8-12 ja silloin se kestaa pidempaan ja otetaan testeja. En osaa sen enempaa sanoa naista kun en ole oahemmin tahan aiheeseen tutustunut mutta nyt sita on aihetta lukeakin :) sen tiedan, etta taalla voi riippua paikasta, kun kay ultrassa, etta kertovatko sukupuolen. En tieda miten Suomessa tama menee mutta taalla se tosiaan riippuu sairaalasta. Ehka senkin takia, koska taalla asuu paljon ihmisia ympari maailmaa niin voi olla etta toisissa maissa suositaan vaan poikaa ja jos tietaisivat etukateen etta tytto tulossa niin saattaa olla etta he yrittavat aborttia tms. Siis tama on oma nakemys asiaan. Voihan se olla etta tama ei ole se perimmainen syy.
Maksuttomia nama palvelut ovat. Osa saattaa kayda myos lisaksi yksityisella tarkistamassa etta kaikki ok, epailen etta lahinna sen takia, etta sielta voi sitten saada mukaan niita ultrakuvia.

Kuhmura minulla myos parempi olo ilman pillereita. Tuli aina silloin talloin paansarkyja ja joskus oli useamminkin. Johtui pillereista suurimmaksi osaksi, jotain hormooneihin liittyvaa. Okei minulla voi tulla joskus viela migreenia, mutta huomattavasti vahemman ollut taman vuoden aikana. Aiemmin saattoi olla, esim joka kuukausi tai joka toinen. Ihanaa, ettei tarvitse migreenista karsia! Jospa sinulla se raskautuminen tapahtuu nopeasti. Jostain olen kuullut, etta raskautuminen voi kayda helpommin jos on jo aiemmin lapsia :) kroppa "muistaa" sen ja nain ollen raskautuisi helpommin. Tietenkin naihin vaikuttaa moni asia, tuskin se niin itsestaan selvaa on. Tsemppia :)

M|ra kyllapa sinulla kestanyt kuukautisten odottelu :S ei ihme , etta hermot menossa! Toivottavasti ne pian ilmaantuisi.. aika janna etteivat ota tutkimuksiin jos ei ole noin pitkaan aikaan mitaan kuulunut? tsemppia <3 yrita rentoutua, jospa se auttaisi? helpompi tietty sanoa kun tehda..

Tsemppia tytot ja mukavaa sunnuntaita :)
 
Saman olen kuullut kuin sinä, pumpulipallero, että jo raskaana ollut/synnyttänyt raskautuisi helpommin. Vaikka onhan paljon sekundääristä lapsettomuutta. Jospa se nyt meillä vähän boostaisi ainakin hommaa :D
Itsellänihän suuri kysymysmerkki on tuo imetys, kun sen vaikutuksesta ei ennakolta tiedä. Toki monet (mm. myös äitini) on raskautunut imetyksen aikana, joten toivon, että minäkin. Ellei esikoinen itse rinnalla käyntiä lopeta. En kuitenkaan haluaisi pakottaa häntä lopettamaan vielä olemattoman toisen lapsen takia. Tuntuu, että jäisi luu käteen, jos jäisimme sekundäärisesti lapsettomiksi ja olisin imetyksen väkisin lopettanut, kun se tuntuu lapsen kannalta olevan vielä tärkeää.

Tuosta sinun kertomastasi ensitapaamisesta kätilön kanssa tuli mieleen, että syöttekö kaikki foolihappolisää? Sehän on nyt tulossa THL:n uusiin ravitsemussuosituksiin, että sitä olisi hyvä syödä jo 3 kuukautta ennen raskautta ja tietysti raskauden aikana.
 
Mä oon kaikkea muuta kun rauhallinen ja rento. Jos joskus on tylsää ni voi käydä lukee niit ekoja esikoinen haaveissa- ketjun vietejä mitä oon kirjotellu..

Ensinnäkin monella lääkärillä oli erinäkemykset siitä et millon lääkäriin jos kuulautiset ei ala. Osa oli sitä mieltä et vast ku vuos odoteltu ja sit vaan soittelin jokapaikkaan ja sain puskettuu läpi et ootellaan "VAAN" 6kk. Olin kyl jo menossa yksityiselle jos en olis saanu tahtoani läpi.. Mut kesä meni sit sillee et ryyppäsin ja pidin hauskaa sillon ku huvitti. Eli vähä niinku keräilin muistoja ja muistutuksia et aina ei jaksa käydä bailaa.

Oltiin me ekals miehen kaa et tulee ku on tullakseen kun luulon jotenkin et kk-kierto lähtee rullaa ihan normisto. Mut peen marjat ni täst tuliki lähinnä pakkomielle. En oo kyl miehelle mitään sanonu et pidän nää omana tietona.. Mut kyl seki on tajunnu noiden mun lääkärikäyntien jälkeen et mitään ei tapahdu enneku menkat alkaa.

Ja joo kyllähän kaikki sanoo et oon "nuori"mut oottakaapa vaan ku täs vähä ootellaan lisää ja ootellaan et raskautuu ni oon 30! Eli kahden vuoden päästä. Ja ei ei ole ikäkriisiä. Olisin vaan halunnu tehä lapsen jo aikoi sit , mut se on vaa vähä vaikeeta ku mies sanoo et ei vielä, ei vielä..

Mut joo, tässä kuussa on lääkäri varattu loppukuuhun ja sit taas mietitää et miten toimitaan. Jos en saa sieltä vastauksia ni painelen yksityiselle.
 
Kuhmura mina olen ruvennut syomaan noita vitamiinilisia mita voi syoda kun on toiveissa raskautua ja kun on raskaana.. voi sitten jatkaa niita jos tassa raskautuisi jossain vaiheessa.. sita foolihappoa tosiaan kuulemma olisi hyva syoda muutamaa kuukautta ennen yritystakin. Ne taitavat sita myos lisata joihinkin ruokiin, esim taalla on muroissa (ainakin weetabix).

M|ra helpottaisko se sun stressia jos miehesi kanssa puhut asiasta? Niin ei tarvitsisi kaikkea sisallaan pitaa :( minulla monesti tuntuu kaikki ylitsepaasemattomalle jos niita itsekseen murehtii, mutta sitten kun toiselle puhuu niin yleensa vahan helpottaa.
No hyva, etta sinulla on loppukuusta laakari, jospa ne sielta antaisi jotain apua! Tosi inhottavaa tuommoinen odottelu :(

Minulla on kanssa kaynyt mielessa, etta olisiko sita aiemmin pitanyt ruveta raskautta miettimaan. Mies on ollut pitkaan myonteinen, mutta halusin itse, etta haat ohi ennenkuin lapsi tulee. Nyt on haat ollut ja mennyt. Yritan vahan rauhoittua taman kierron aikana (niin varmaan kun nuo testit tuolta huutelee..), jospa se plussa tulisi tulevassa kierrossa!
 
Tervetuloa mukaan M|RA, laitoin sinutkin tuohon listaan :) Kyllä mahtaa olla puoli vuotta pitkä aika odotella kuukautisia. Minä odotin niitä noin 4kk tässä yhdessä vaiheessa ennen kuin tekivät asialle mitään. Eri tilanne toki.

pumpulipallero, hyvä että sielläkin tuetaan odottavia äitejä, monessa maassa näin kun ei ole :)
 
Onks jotain vinkkejä mitä pitää huomioida ennen ku tulee raskaaks? Kuten esim. Vitamiinit chek. Hammaslääkäri chek. Sanomattin selvää varmaan et en oo alkkis enkä huumeiden käyttäjä :ROFLMAO: Jotain muuta?

Aloin syömään niit vitamiineja jo sillo huhtikuus ni kyl toi vitamiinimarkkinat vetää hyvät massit noista..
 
Hei! Voisin liittyä seurailemaan ja jo vienosti kuumeilemaan!

Makkarissa köllii 2kk ikäinen tyttö, joka saanut alkunsa kolmen vuoden hoitorumban jälkeen 2. IVFn tyoresiirtona. Pakkaseen jäi hyvä saalis, 6 alkiota viidessä oljessa. Mies jo kyselee koska saatais seuraava alulle, eikä todella olisi mitään asiaa vastaan :)
Imetys on loppunut vauvan tahdosta muutama päivä sitten. Oma kierto ei ole vielä palautunut eli sitä odotellessa. Lapsettomuus on selittämätöntä, eli mahdollisuudet luomuplussaan on. Pitäisi uskaltaa myös klinikalle soittaa, että koska päästäis siirtoon mutta epäilen, että pakottavat odottamaan 6-12kk.

Nopeaa toimintaa, tiedän - mutta ikinä en ole luomuplussaa saanut ja ilman ehkäisyä on oltu 10v, joten parempi aloittaa heti kun mahdollista.
Yk1/2.lapsi/28-35
 
Ujo tervehdys! :D

Täältä voisi liittyä kuumeseuraan 27-vuotias, 2-vuotiaan tyttösen äiti!
Ehkäisyä ei ole ollut käytössä kuluneen vuoden aikana ollenkaan, mutta eipä muutenkaan ole nähty "vaivaa" pikkusisaruksen eteen. En siis ole seurannut oviksia tms. :)
Esikoisplussaan meni puolisen vuotta, eli ei kovinkaan kauan. Mutta se tuntui hyyyyyvin pitkältä ajalta silloin :)

Kaikenlaiset raskausvitamiinit ovat aiheuttaneet hurjia pahoinvointeja, joten täällä nautiskellaan nyt vain foolihappoa. Ja koetetaan syödä terveellisen monipuolisesti. :) Viimeksi tuli nautiskeltua litrakaupalla greippimehuakin :D Plussa sitten pärähti, mutta enpä menis silti vannomaan mehun olleen se taikajuttu :)

Long story short;
Kikati (27)/ kp.4/29 /2.lapsi
 
Moi!

Minäkin voisin tänne liittyä keskustelemaan... :)

Olen kohta 26-vuotias keväällä 2014 syntyneen ihanan pojan äiti. Kierukka poistettiin 2 viikkoa sitten ja toinen lapsi olisi tervetullut. Nyt jännittääkin miten mirenan jälkeen kierto lähtee uudestaan käyntiin.. Minulla on nyt ollut vuotoa poistosta lähtien.. joten saa nähdä miten kierto asettuu.

Onko muilla kokemusta hormonikierukasta ja sen jälkeen raskautumisesta? :)
 
-tanjuska on taalla onneksi hyvalla mallilla nama asiat ja tietaakseni aideista ja lapsista pidetaan hyvaa huolta ja apua saa jos sita tarvitsee. Kaverini asuu Amerikassa ja han odottaa esikoistaan. Siella vahan eri meiningilla. Hanella taitaa olla juuri sen 3kk aitiyslomaa ja sitten vauva hoitoon ja takaisin toihin.. ei oikein voi jaada toista pois kun se paikka on sitten melkeinpa takuuvarmasti jonkuntoisen.

Olen mietiskellyt sita, kun se vauva tulee niin voi aluksi olla vahan hankalaa. Silla meilla ei asu perhetta taallapain joten on aika sidottu sitten lapseen ja varmaan ei mielellaan hoitoon jata pienta vauvaa. Tosin tama on luultavasti hyvakin, niin ei tule liian helposti vietya esim isovanhemmille hoitoon lasta. Varmaan valilla pitaa joku hoitaja ottaa kun haluaa kahdenkeskista aikaa esim kayda jossain syomassa tms. Mites teilla, oletteko viela tammoisia miettineet? Minulla aina ajatus juoksee edella :D

Ainiin ja nyt on sitten virallisesti kuukautiset ohi eli kp5/27 :) eikun ovista odottelemaan ja harjoittelemaan sita lapsentekoa :D
 
pumpulipallero Meillä ollut niin, että pienempänä vauva oli vaikea jättää hoitoon.. Itse ei millään pystynyt olemaan hänestä erossa. Pikku hiljaa ero lapsesta tuntuu jo helpommalta kun lapsi kasvanut.. Pari kertaa ollut nyt yön yli hoidossa. Meillä isovanhemmat asuu lähellä ja vauva oli hoidossa siellä jo ihan pienenäkin pieniä aikoja kun kävimme syömässä tms miehen kanssa (vaikka olikin kova ikävä). :) Meillä siis eri tilanne kun tukiverkkoa lähellä.

Kyllä kahdenkeskiset hetket on mun mielestä ollut tärkeitä lapsen saannin jälkeen. Näkee toisen taas uusin silmin kun huomaa että osaa keskustella vielä muustakin kun vaipan vaihdosta ja kakan koostumuksesta :D haha..

Toivottavasti löydätte sieltä jonkin hoitajan/ystävän kehen pystytte luottamaan ja pääsette hetkeksi kahdestaan kun on sen aika ja itsestä siltä tuntuu. :)
 
  • Tykkää
Reactions: pumpulipallero
inasofia tosiaan varmasti on tarkeaa, etta paasee valilla vahan "tuulettumaan", eli juuri esim syomaan oman miehen kanssa ilman vauvaa. Onhan se varmasti hankalaa jattaa pienta lasta toisen hoiviin, mutta kyllahan sita parisuhdettakin tulee hoitaa. On meilla onneksi hyvia ystavia taalla, osalla lapsia niin eikohan se onnistu hoitopaikan loytyminen. Ja tuskin sita nyt niin pitkaksi aikaa edes haluaa menna,ainakaan alussa. jos 1-2h niin hyva on :)
 

Yhteistyössä