Toukokuun Tömistelijät 2016 *Helmikuussa*




29.4
Gorthaur/3.lapsi/31v/SATKS

30.4
papupata78/3.lapsi/36v/KYS

1.5
Ludo/1.lapsi/25v/- *poikalupaus
Naperonmamma/1.lapsi/-/OAS

2.5
pirpana-/3.lapsi/25v/KOS
Cristal3/4.lapsi/28v/TYKS *tyttölupaus

3.5
Nata_90/2.lapsi/25v/TYKS

4.5
ollakkovai/4.lapsi/-/- *tyttölupaus
norman91/1.lapsi/24v/KHKS

5.5
maisakaarina/5.lapsi/34v/K-SKS

6.5
Toothie/2.lapsi/31v/-
Starshade/1.lapsi/26v/TAYS
Jaukki90/4.lapsi/25v/TAYS
Maya3.14

7.5
Mrs. Peek-a-boo/1.lapsi/32v/eos

9.5
Allu13/2.lapsi/31v/ -
Ellanolla/-/-/-

10.5
Monaelena/1.lapsi/33v/

11.5
Lilion/3.lapsi/-/-

12.5
mimmi92/2.lapsi/24v/KOS *tyttölupaus
Longo/3.lapsi

13.5
Rudebox/3.lapsi/39v/JS *poikalupaus

14.5
samsukka/5.lapsi/32v/-
Jensku80/1.lapsi/35v/LKS *Poikalupaus
Rockwell/1.lapsi/31v/TYKS

15.5
Liinar/3.lapsi/28v/OAS

16.5
ToisenOdottaja89/2.lapsi/26v/KSKS
Buam/4.lapsi/34v/Oys/*Tyttölupaus
mintsi/8.lapsi/42v/-
ToKa89/2.lapsi/26v/TAYS

17.5
Tittu_7/2.lapsi/28v/-
Meejj/2.lapsi/-/TAYS

18.5
rakastava äiti/6.lapsi/35v/OYS
rosmariina/1.lapsi/21v/EKKS tai PKKS
Zenmama/5.lapsi/40v/KOS tai NKL

19.5
Monsterii/1.lapsi/19v/TAYS

20.5
Odes/3.lapsi/-/KAKS
kuusa/2.lapsi/30v/HYS
Eivissa/2.lapsi/33v/VKS

21.5
StaRR/2.lapsi/33v/SEKS / *Poikalupaus
Wiimis/2.lapsi/-/-/ *Tyttölupaus

22.5
Pioni1/1.lapsi/-/- *Poikalupaus
Jepulis<3/3.lapsi/32v/TAYS/*Tyttölupaus
Mimmi & Mamma/2.lapsi/27v/JS/ *Tyttölupaus
Marrasmamma91/2.lapsi/25v/ *Poikalupaus

23.5
Harjaneilikka/2.lapsi/31/TYKS
Ghibli/ 1.lapsi/27/K-HKS/ *Tyttölupaus

24.5
Lemontree-86/2.lapsi/-/-
swipulit/1.lapsi/26v/-
Evejiima/3.lapsi/31v/KYS
Ninetta/1.lapsi/-/-
seinisipe/3.lapsi/27v/KOS/*Tyttölupaus

25.5
Pampula81/3.lapsi/34v/SEKS

26.5
Sara_/2.lapsi/-/TYKS

27.5
Zadna/5.lapsi/35v/KOS
Catharin/-/-/-
Henttis/1.lapsi/22v/KYS/ *Tyttölupaus?
Juliet83/3.lapsi/-/-

28.5
Merianna/3.lapsi/-/-

La ei tietoa:
Beanna/2.lapsi/-/-




http://kaksplus.fi/threads/toukokuun-toemistelijaet-2016.2457632/unread

http://kaksplus.fi/threads/toukokuun-toemistelijaet-syyskuussa.2459064/

http://kaksplus.fi/threads/toukokuun-toemistelijaet-2016-lokakuussa.2461049/

http://kaksplus.fi/threads/toukokuun-toemistelijaet-2016-marraskuussa.2462967/

http://kaksplus.fi/threads/toukokuun-toemistelijaet-2016-joulukuussa.2465033/

http://kaksplus.fi/threads/toukokuun-toemistelijaet-2016-tammikuussa.2467028/page-7


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Noniin yritän nyt päivitellä tämän kuukauden :)

Eilen oli ihana ilma ja kävelykin tuntui tosi hyvältä vaihteeksi (ei tullut kipuja sen jälkeen). Ongelmana vaan on että pissa hätä tuntuu yllättävän jo reippaasti alle tunnin lenkillä ja se sitten tuntuukin ikävämmältä loppumatkan :cautious:

Mimmi & möhkis 25+5
 
Kiitos Mimmi! :)
Täällä eilinen kärsivisteltiin töissä, issias/häntäluu/joku muu, oli niin kipeä, että aina kun kumartui yhtään tuntui kun joku olisi veitsellä lyönyt. Onneksi on ihanat työkaverit, jotka ymmärtää. Jouduin vaan välillä muistuttamaan, että olen täällä töissä niinkun kaikki muutkin ja teen omat hommani, että järki kyllä sanoo milloin on niin kova kipu että parempi jäädä kotiin. Inhoan sitä, että joku ajattelee etten pysty johonkin, koska olen raskaana. Haluan olla töissä tekemässä oman osani hommista enkä semmoisena riippana. :D Luojalle kiitos, en ole ainut raskaana oleva työntekijä.
Noniin se siitä avautumisesta, onni on kivat työkaverit. :love:
Tuntuupa hurjalle, että tämä on jo kuudes(?) toukokuisten ketju! Näköjään kevät tosiaan tulee kohisten ja samalla meidän minit. :love:
 
Mimmi kiitos uudesta ketjusta ja kiva kuulla, että lenkkeily onnistuu..(y) Pissahätä on tuttu vaiva täälläkin. Aina paikallistamassa, missä vessa kun liikenteessä :LOL:

henttis kivut on tuttuja täälläkin ja hienosti jaksat töissä, vaikka kipuja onki :) Toisaalta hienoa, että sun raskaus huomioidaan. Kaikki ei välttämättä huomioi, joten näe positiivisia puolia :)

Mulla syntyi kuopus 3 viikkoa ennen laskettua aikaa ja tässä meinasi hiukan "paniikki" iskea, että eihän tässä ole enää laskettuun aikaan kuin pierun luikaus :poop::LOL: lapset täällä flunssassa, mutta toistaiseksi en ole raskaana vielä sairastanut :X3:

Cristal ja poppis 27+1 :love:
 
Pirpana täällä myös yritetään kyllä nauttia jokaisesta pikku potkusta, koska oikeastihhan tämä on aika lyhyt aika elämässä kokea. :>
Voisin kiljua riemusta, kaksi viimeisintä työvuoroa on ollut täysin kivuttomia JIPPIJEIII! Jos jäisin kotiin, olisin varmasti sänkypotilas ennen kun huomaisinkaan. Päivittäinen fyysisesti suht raskas työ ainakin täällä näyttää auttavan ihme kyllä. :eek:
 
Kiitos uudesta pinosta!

Täällä iloitaan kanssa kaikista potkuista :love: On ne vaan niin ihania. Kipuja ei ole ollut ja liikuntaakin on voinut jatkaa normaalisti (toki jotkut liikkeet salilla ovat jääneet vatsan kasvaessa pois). Toivottavasti jatkuu samaan malliin. Ainoa este tällä hetkellä liikuntaan on oma laiskuun :whistle:

Toisaalta tuntuu että toukokuuhun on vielä kauhean pitkä aika, toisaalta tiedän että aika kulkee nopeammin kuin ymmärääkään (vastahan plussasin!!). Toivottavasti tulisi kaunis ja lämmin kevät niin olisi ihana olla äitiyslomalla :)
 
Pirpana kiva kuulla kaiken olevan hyvin :) hei te joilla on kokemusta aiemmista raskauksista, niin mites synnytystapa arvio tai se? Onko se jokaiselle kuuluva, paikkakunta kohtainen vai onko semmoista edes olemassa?:D ja mitä se pitää sisällään? neuvolassa ei olla tästä puhuttu mitään.

Oih meille tuli tänään pinnasänky, se on täydellinen. :love:
 
Henttis taitaa olla ihan henkilöstä tai paikkakunnasta kyse onko sellaista. Esim. Mulla ei esikoisesta ollut, eikä ole ainakaan tiedossa että olisi nytkään ja mun äidillä taas oli tästä viimeisimmästä. Ja hienoa, että sulla kivut helpottaneet!

Pirpana hyvä tietää noista supisteluista että ei haittaa :)

Ääh mulla on nyt joku pään sisäinen kriisi menossa, kun mies vähän aikaa sitten puhui että olisiko tämä viimeinen lapsi. Ja hänen kantansa ihan vaan taloudellisista syistä. Eihän sitä koskaan tiedä vaikkaa mieli muuttuisi molemmilla, tai ei edes yrityksestä huolimatta tärppäisi, mutta täytyy nyt vaan asennoitua siihen että viimeistä kertaa ehkä raskaana!

Mimmi & möhkis 26+0
 
Henttis ei ne meilläkään automaattisesti tee koko/synnytystapa arvio ultraa. Jos vauva kasvaa yläkäyrällä, tai on radi, hepatoosi, raskausmyrkytys laittaa neuvola lähetteen äitipolil. Ehkä myös jos on kovin pienikokoinen äiti niin sekin voi tietenkin olla syynä. Ja aikaisemmat sektiot. Ai joo ja synnytyspelko taitaa myös olla syy laittaa.

On: rasitus oli ja tulokset olivat ekaa kertaa kaikki normaaleita. Kovin ihmeissään olen asiasta. Käski kyllä mittailla välillä. No tästä sit aloin pelkäämään etten pääse tuohon kokoultraan. Mulla kun nuo lapset ovat olleet isoja. Ja tuskin pieniä teen kuitenkaan. Saa nähdä mikä on neuvolan kanta nyt sitten.

Maisakaarina 27+1
 
Kiitos näistä vastauksista! :>
Mimmille tsemppiä lapsiasioiden kanssa pohdiskeluun ja Pirpanalle kuumetaudin selättämiseen!

Mimmi, meillä ollut myös puhetta kolmesta lapsesta. Minulla on kaksi sisarusta, joten olen aina pitänyt päivänselvänä että kolme on se luku. Mies on kuitenkin nyt alkanut epäillä ja miettiä josko kaksi riittäisi. Eiköhän ne mietteet selviydy edes vähän kunhan ensimmäinenkään saadaan maailmaan. :rolleyes:
 
Pirpana- toivotaan että lapset paranevat pian! Ja ettei teihin tartu. Kyllä nuo pienet vaan säälittää aina kun sairastaa (meillä yleensä nuhakuume kerran kuussa). Nyt muuten aloin esikoiselle syöttämään n. Kuukaus sitten jotain lasten monivitamiini pastilleja niin ei ainakaan toistaiseksi ole sairastellut..

Tuohon lapsiasiaan vielä. Olen siis täysin tyytyväinen jos tämän nyytin vielä syliini saan kun suurin toive oli kuitenkin esikoisen syntymän jälkeen saada hälle sisarus. Alun perin (ennen siis edes esikoisen yritystä) haaveena molemmilla oli 3-4 lasta, mutta nyt tämän raskauden aikana puhe ollut että kolmas saisi sitten tulla jos on tullakseen ja sitten olisi siinä. Noh sen näkee sitten ajan kanssa mihin lopulta päädytään. Pitäis vaan n. 3kk päästä päättää otetaanko ehkäisy käyttöön, ennen kun on liian myöhäistä (jos vaikka yllättäen tulisikin nopeasti uusi plussa kun viimeksi kierto oli heti 5vko synnytyksestä säännöllinen)

Eilen ja tänään bongasin vauvalla hikan :)

Mimmi & möhkis 26+2
 
Mulle kans aiheuttaa tuo ehkäisy päänvaivaa. Kuparikierukkaa en halua just ton takia, että se aiheuttaa sen vierasesinereaktion kohdun limakalvolle ja siis estää jo hedelmöittyneen munasolun kiinnittymisen. Toisaalta taas hormonikierukka estää vain osittain ovulaation ja osittain teho perustuu kohdun limakalvon ohenemiseen niin, ettei hedelmöittynyt munasolu voi kiinnittyä. Siinä mielessä en halua käyttää sitäkään... Ja myös pillereiden teho perustuu osin siihen, ettei munasolu voi kiinnittyä, vaikkakin ilmeisesti estää ovulaatiota tehokkaammin kuin hormonikierukka. Ja jos pillereiden esitteitä lukee, niissä mainitaan vain tuo ovulaation esto, mutta olen ymmärtänyt, ettei täysin tunneta kuinka isolta osin ne estää ovulaation ja kuinka paljon tehosta perustuu myös tuohon kohdun limakalvon ohenemiseen...

Siispä kondomi on meille vaihtoehto, mutta ei kovin mukava sellainen! Ehkäisytietokoneenkin olen hankkinut. Siinä on vain sellainen ongelma, että valmisteyhteenvedon mukaan pitää olla nukkunut yhtäjaksoisesti tietty aika yöllä ennen heräämistä (oisko ollut 5 h..?), jotta lämpötilan mittaus on luotettavan. Tää tavoite on vähän hankala toteuttaa pienten lasten kans :D

No jaa, tässä on vielä hetki, kun ei tarvi noita asioita miettiä! Toisaalta taas alkaa maha olla jo sen verran iso, et ajoittain tuntuu hankaloittavan hengitystä ja painavan kylkiä. Kenkien laittoon voisin kans palkata jonkun assistentin :p

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!
 
Pirpana mulla ei ole kokemusta kuin yhdistelmäpillereistä (17-19 vuotiaana) ja nekin lopetin 5v sitten. Kumia käytettiin välissä jopa kerran jälkivuodon takia :) ja täytyy sanoa että ite (eikä mieskään) tykkää niistä ollenkaan.
Samaa tässä pohtinut kun nuoria vielä ollaan että mitään liian lopullista en koskaan halua tehdä ja ajatuksena kuitenkin inhottavalta tuntusi jotain hormoneita käyttää seuraavat 25v.. tämän viiden vuoden aikana (-raskaus) on kyllä oppinut tuntemaan oman kropan aika hyvin kun raskauksia yritetty, eli saattaisi "varmoilla päivillä" jonkun aikaa ainakin selvitä :D
 
Meillä ei oo vielä mietitty ehkäsyä. Lapsiluku vissiin on nyt täynnä. Ja olen kuullut, että kolme sektiota niin neljättä ei enään tehdä? En tiedä pitääkö paikkaansa.

Muuten ei itsellä suurempia vaivoja, yöt oon hankalia. Asennon vaihtaminen hankalaa, yläselkään sattuu julmetusti. Sit mulla on tossa oikeella rinnan alla todella kipee paikka. Joka myös vaikuttaa siihen missä asennossa meinaa nukkua. Oon yrittänyt välttää selällä nukkumista. Mutta useimmiten herään selältäni :)

Oon lukenu helmikuisten pinoa, siellä vauvoja syntyy kuin sieniä sateella :love:

Ja onpahan maaliskuisiinkin jo syntynyt yksi vauva:love:

Me ollaan säästytty flunssilta :O Tai lapset on, mulla oli sellanen tosi lievä nuha. No perempi, kun ei tulekkaan.

Ens viikon tiistaina menen sokerirasitukseen, plaah!

Jepulis<3 ja 25+0
 
Jepulis mäkin noita pidemmällä menevien pinoja seuraillut, ei malttais jo saada oman pikkuisen syliin :)

Täälläkin sokerirasitus taas keskiviikkona edessä. Tietääkö kukaan muuten miten sokerit käyttääytyy, jos niitä on vältellyt (3 viikkoa sokeri/valkoisten viljojen lakkoa takana), mietin vaan kun ennen aiempia rasituksia ennen olen syönyt "normaalisti".

Mimmi & möhkis 26+3
 
Minäkin olen hieman koukussa noihin pidemmillä olevien pinoihin.. :D
En jotenkin edes käsitä, että meidänkin pieni voi tosiaan syntyä jo vaikka äitienpäivänä. Olen niin asennoitunut siihen että kesäkuun puoliväli lähenee ja kärvistellään ja odotellaan käynnistystä.. :D
Mimmi noista sokereista en ainakaan minä osaa kyllä sanoa mitään. o:

Ja ehkäisyasiaa ei olla vielä mietitty, muuta kun että mitään hormonaalista ei aloiteta, koska ne tekee minusta lievästi sanottuna monsterin. :devil: Ja kerran toinen on haaveissa hankkia pienellä ikäerolla, niin tuskin senkään takia aletaan niitä miettiäkkään.
Reipas aamu takana, kohti iltavuoroa kai se on tallustettava. Ihan huimaa että enää pari kk töitä jäljellä!:cool:
 
Pirpana ihana kuulla että teidän pienet jo paremmassa kunnossa, joskaan supistukset ei ole kovinkaan kiva uutinen. Meinasitko soitella asiasta neuvolaan?

Täälläkään ei uutta odotuksessa, tyyppi on alkanut myllertää niin että koko maha heiluu (niin siis se minipallo jota päivittäin joku päivä ihmettelee kovin pieneksi :D ). No tietääpähän että tyyppi kasvaa kun potkut voimistuu. 8)
Pesettekö te vaunujen, sitterien tai turvakaukalon kankaita ennen käyttöä? En edes aatellut koko asiaa ennenkun vau:n forumilla tuli puheeksi. Vähän harmittaa kun ei tajunnut kovilla pakkasilla viedä niitä ulos hetkeksi tuultumaan. Meillähän tosiaan vaunut on ostettu käytettynä, kuten myös sänky ym. mutta ovat kyllä erinomaisessa kunnossa:eek:. S
 
Pirpana toivotaan ettei supistelut saa kuitenkaan vielä mitään aikaiseksi!

Henttis me ostettiin uutena nuo silloin esikoiselle niin en kummemmin pessyt ennen käyttöä, mutta tuuletin ja pyyhin kostealla rätillä tehdas hajuja pois :) melko pian nuo kaikki sai kuitenkin pestä kun puklaili aika paljon..

Mä oon kanssa noista potkuista ihan ihmeissäni ollut kun tuntuu jo nyt olevan sen verran napakoita. Lähinnä että onko tuo paljon isompi kun esikoinen. Voi kyllä olla ettei vaan enää muista että kovia ne oli silloinkin jo nyt. Maha siis heiluu ihan kunnolla..

Mimmi & möhkis 26+4
 
Ainiin kävin tänään ostamassa valmiiksi muutaman imetystopin ja järkytyin sitten kotona kun en jaksanut käydä sovittamassa. Hm s koko normaalisti just hyvä ja nuo näyttivät vielä vähän reilumman kokoisilta. Eipä kyllä mun tissit niihin mahtunut tai ainakin liiskaantuivat kivasti. Saas nähä meneekö synnytyksen jälkeen ollenkaan (ei ainakaan pariin ekaan viikkoon), vai pitääkö suosiolla käydä sitten ostamassa kokoa tai kahta isompi. Ja siis mulla ei ole edes nyt mitenkään kovin isot tissit..
 
Mimmi minullekkaan nuo hm:n äitiysvaatteet ei jotenkin istu yhtään, jos hartiat ei kiristä niin ovat muuten telttoja.
Laitoin äitiyspakkaukseen hakemuksen menemään yli kaksi viikkoa sitten ja vieläkään sitä ei ole edes käsitelty, plaah.. :cautious: No pääasia että se seiltä tulee, mutta perus hätähousuna ei vaan malttais.

Viime yönä kyljellään nukkuessa heräsin mielettömän huonoon oloon.. Saappa nähdä milloin ne katkonaiset yöt alkavat, nyt selviää melko hyvin yhdellä vessareissulla ja satunnaisella kellon katsomisella.
Tulisi jo edes maaliskuu ja kevät alkaisi tosissaan nostaa päätään, ihan mieletön tää energia mitä saa pitenevistä päivistä. :cool:
 
Pirpana toivotaan että pian paranevat kunnolla!

Mekin pidettiin makuupussia aina alustana vaunuissa, helpompi pestä tarvittaessa ja aina lisälämmikettä mukana jos sää viileni yllättäen.

Tulevaa nukkumista pohdittu, esikoinen (parin viikon päästä 2v) kun kömpii omasta huoneestaa melkein joka aamuyö meidän väliin nukkumaan (en herää siihen), miten tullaan mahtumaan. Itse tykkäsin vauvaa pitää perhepedisssä, näin nukuin parhaiten kun riitti silmien raottaminen vauvan voinnin tarkistamiseksi (heräilin useasti yöllä sitä tekemään) + tarvittaessa sai tutin heti suuhun. Pinnasänky kyllä tulee meidän huoneeseen, mutta ajatukssena siirtää nukkumaan esikoisen kanssa kunhan yöheräilyt loppuvat. Esikoisen kanssa odotin vaan koko ajan milloin se heräily alkaa uudestaan, mutta uskoin 5kk kohdalla että nukkuu koko yön kun oli 3kk niin tehnyt ja siirtyi silloin omaan huoneeseen.
 
Pirpana tsemppiä supistusten kanssa ja sairastuvassa :) meillä nukkuneet kaikki kolme vieressä noin 3-4 vuotiaaseen ja sen jälkeen omaan sänkyyn. Meidän kuopus kolme nyt ja pitäisi totuttaa omaan sänkyyn pikku hiljaa, kun ei kaikki mahduta mitenkään samaan sänkyyn, kun vauva syntyy. Saa nukkua meidän huoneessa aluksi omassa sängyssä :)

Täällä myös yöt aika katkonaisia ja aivan ihme unia ja ehkä painajaismaisiakin.. :confused: muilla outoja unia?

Oma olo on aika iso jo.. Liitoskivut olen saanut kuriin, kun olen laittanut kaksi tyynyä jalkojenväliin nukkumaan mennessä. Jotenkin tuo kyljellään nukkuminen ei ole mun juttu ja yöllä monesti pyörähtänyt selälleen ja tyynyt potkinut pois..:oops: Siitä seuraa sitten huonoa oloa.. Myöskin jalat puutuu jotenkin kyljellään nukkuessa ja vaihtelen sitten asentoa koko ajan,kyljeltä toiselle :sleep: Vessassa saa ravata koko ajan..

Tuli raskaana olosta mieleen, että välillä tuntuu aika kuluvan tosi nopeasti ja toisaalta fiilis, että menee hitaasti.. Pelkään myös millainen olo mulle tulee viikkojen myötä :unsure: siis raskas, iso ja kipeä.. Kyllähän tämä on ihanaakin ja kiva huomata miten vauvan liikkeet muuttuneet myörimiseksi osaksi potkujen sijaan.. Onko muut huomanneet vauvan liikkeissä muutosta? :)
Ai niin ja vauva hikkaa usein..:ROFLMAO: tunteeko muut vauvan hikkaamista? :rolleyes:

Väsymystä on aika paljon..:sleep: jotenkin myös ei kauheasti jaksa lyllertää paikasta toiseen.. Tekis mieli levätä enimmäkseen (n) siitä tietty huono omatunto, kun ei jaksa osallistua kotitöihin ym. Muihin samalla tavalla..:unsure:

Cristal ja poppis rv28+2 :love:
 
Cristal3 ihana maha!! :love: Tätä menoa minun kumpu ei ole tuota luokkaa edes viikolla 38. :D
Vauvan liikkeissä olen huomannut sen eron, että nykyään liikkuu paljo enemmän ja jaksot ovat pidempiä. Potkut tuntuu tulevan edelleen enemmän eteen, viikonloppuna ihan hämmästyin kun heräsin kylkiin tulleisiin potkuihin. Lisäksi jotenkin tuntuu, että nykyään koko maha heiluu semmoisena aaltona, aivan kun tyyppi heittäisi kuperkeikkaa tai viuhtoisi käsiä ja jalkoja yhtäaikaa vimmatusti.

En käsitä tätä fiilistä, miten hän voikaan olla jo niin rakas. Nyt ymmärrän täysin, kun sanotaan että ei sitä äitiyden fiilistä vaan voi selittää. Varmaan syntymän jälkeen tunteet vahvistuu vaan entisestään.
Jotenkin outoa, että tuntuu kuin meitä olisi jo kolme, koska vauva on niin läsnä koko ajan. :D
Eilen pohdittiin tuota nukkuma-asiaa, uskoisin että selkiintyy vauvan synnyttyä. Nyt tuntuu luontevalle, että lähdetään siitä ajatuksesta että vauva nukkuu omassa sängyssä ja yöllä otetaan viereen kun tarvitsee. Varmasti asia muotoutuu vauvan kotiuduttua. Kokemusta kun ei aikaisemmista ole, niin vaikea ajatella asiaa.:cautious:

Huono omatunto kalvaa täälläkin, kylläkin näistä vapaa päivien "hukkaan heittämisestä", kun haluaisi vaan levätä ja kerätä voimia tuleviin työpäiviin. Lisäksi sielu (ja vaaka) huutaa lenkille, mutta en yksinkertaisesti uskalla lähteä ulos kun on niin hiivatin liukasta.. :censored: Nyt takapuoli kuitenkin ylös penkistä ja edes minikokoisella happihyppelyllä, jospa löytyisi joku polku joka ei olisi peilijäällä...
 

Yhteistyössä