Värähtelevä reisi

Vieläkin muistelen, tai oikeastaan kaipaan niitä aamuisen uneliaita bussilla tapahtuneita työmatkoja. Niitä puolen tunnin hortoisia nuokkumisia. Hetken unikuvia jotka vieressäni värähtelevä reisi aiheutti.

Olin vuosia matkannut töihin samalla vuorolla lähiseudulta kaupunkiin. Eräänä aamuna sitten istuutui viereeni muutaman pysäkin myöhempään sisään astunut nainen. Horteissani ajattelin, että alkaa bussi täyttyä kun jo viereenikin joku istuu. En edes vilkaissut, että kuka. Tunsin kyllä vienon tuoksun mutta jatkoin horrostani. Tunsin lämmön vasemman reiteni sivulla. Tunsin viereisen reiden kevyesti nojaavan omaani. Se oli mielyttävän tuntuista sattuman läheisyyttä. Tunsin naisen kosketuksen. En ollut vieläkään vilkaissut vierustoveriani. Olin vaan ja nautin kosketuksesta. Aloimme tulla kaupunkialueelle ja katujen kunnothan tiedämme. Alkoi tuntumaan pientä töyssähtelyä. Viereinen reisi hypähteli aavistuksen verran. Tuli hankaavaa liikettä ja muutama töytäisy. Tiedostin kaiken unikuvien katselun lomassa.

Pysäkkiä ennen päätepysäkkiä vierustoverini liikahteli kuin hankkiutuakseen pois bussista. Tunsin hänen nousevan ylös. Nyt avasin silmäni ja katsoin vaivihkaa tätä lämpimän ja pehmeän reiden omistajatarta. Olipa soma nainen, tummatukkainen, siistin oloinen kolmekymppinen työmatkalainen. Siitä hän kevyesti siirtyi ovelle ja ulos.

Pari, kolme aamua myöhemmin tunsin taas viereeni tulleen tuoksun. Ja sitten lämpimän reiden. Nyt raotin jo silmiäni ja vilkaisin viereistä lämmönlähdettä. Aamunuokku oli painanut leukani alas. Oli helppo siirtää katse viereeni. Katsoin ja ihastuin. Vierelläni painoi reittäni toinen, puolireiteen nousseen hameen peittävä matkanteosta värisevä kiinteän tuntuin lihas. Olen varma, että tämä reisi painautui hivenen voimakkaammin omaani vasten kuin edellisellä kerralla. Annoin katseeni olla reidellä. Se todella pienesti värähteli. Liikui ja hankasi omaani. Villit ajatukset pyörähtelivät päässäni. Hitto, alkoi farkkujen edustakin kiristää. Housuissani oli menossa juhlakunnon valmistelu ja kunnon seisokin rakentelu. Minua se ei haitannut muuten kuin pienenä kipuna ahtaissa farkuissa. Painoin varovasti omaa reittäni kohti naisen vastaavaa. Ihan varovasti vaan.Tunsin sen vastaavan. Mieleni teki puristaa kaluani siitä kankaan päältä. Siirsin oikeaa kättäni vaivihkaa vasemman suojassa sepalukselle. Tapanani on istua aina jalat hiukan levitettyinä. Niin tein nytkin. Siksi neidin, tai rouvan reisi olikin niin tiukasti kiinni minussa. Rennosti pidin kättäni kalulla ja vaivihkaa tuikkasin pikkusormen lewisten metallinappien välistä kullilleni. Paljaalle, sillä kalsareita en kesäaikaan pidä. Kutkuttelin kullia ja vilkuilin naapurin reittä. Hamekin oli hiukan noussut niinkuin se naisilla aina istuessa tuppaa tekemään. Hyvä niin.

Kaupungin kadut tulivat ja tärähtely lisääntyi. Naisen paljas reisi se hankasi omaani oiken kunnolla. Mahtoikohan itse siihen vaikuttaa? Ehkäpä. Niin matkasimme ja minulla kulli kovana. Tuli matkaseurani aika taas poistua. Hän nousi. Nyt jo vilkaisin kasvojakin. Upeat ja minusta pieni ilkikurinen hymy suupielessä. Ja sitten hän olikin ulkona.

Useasti sama tapahtui sen kevään ja kesän aikana, ja tosiaan, nyt niitä matkoja kaipaan. Kertaakaan en naiselle puhunut. Eikä hän minulle. Mutta kommunikointi kävi kosketuksen avulla. Pienin painalluksin ja minun osaltani näköhavannoin. Välillä oli naisen hamosen helma pökerryttävän korkealla. Lähes sylissä. Ja minulla uudelleen herätetty aamuseisokki vakiona. Värähtely reisissä tyrmäävän kiihottavana. Eikä ollut harvassa ne aamut, jolloin jouduin töihin päästyäni käymään ns.paineen purkauksella. Ihan vaan vessassa.
 

Yhteistyössä