Menneisyys vaivaa

Olen rakastunut tyttöystävääni ja hän minuun. Minulle on kuitenkin selvinnyt asioita hänen menneisyydestään, jotka ovat ristiriidassa arvojeni kanssa. Hänellä on takanaan muutamia lyhytaikaisia suhteita, joissa on menty sänkyyn hyvin nopeasti, jopa ensimmäisillä treffeillä. Suhteet ovat saattaneet myös päättyä tähän. Tämä vihloo minua syvältä, sillä en arvosta naisia, jotka tekevät näin. En tuomitse ketään, kukin saa mielestäni tehdä elämässään omat valintansa ja tehdä kropallaan mitä haluavat. En myöskään halua tuomita tyttöystävääni, eikä hänkään näillä ylpeile. Kuitenkaan en voi olla ajattelematta, että miten hän on voinut mennä sänkyyn käytännössä tuntemattoman miehen kanssa.

Kaipaan rohkaisevia kommentteja, miten voisin paremmin käsitellä tätä asiaa pääni sisälläni. Pahimmillaan asia lamaannuttaa minua, enkä osaa ajatella mitään muuta. Keskustelu tietenkin aina auttaa, mutta asian arkaluontoisuuden vuoksi en halua jutella tästä naiseni kanssa paljoa, sillä se voi tuntua hänestä syyllistämiseltä ja siltä, etten hyväksy häntä. Tätä en halua.. haluan hyväksyä hänet sellaisena kuin hän on. En usko, että tämä asia suhdettamme kaataa, mutta haluaisin silti helpotusta olooni. Miten voisin hyväksyä tyttöystäväni menneisyyden paremmin ja samalla olla itsekin parempi mies?
 
Miksi sinusta tuntuu niin pahalta tämä ajatus, epäiletkö että tyttöystäväsi voisi kyllästyä sinuun nopeasti, kun olet kuullut asiasta? Huomaan että puhut lyhytaikasista suhteista jotka ovat voineet päätyä jo yhden yhdyntäkerran jälkeen. Itse en niitä nimittäisi suhteiksi vaan ehkä "yhden illan jutuiksi / rumasti, pano" Oletko itse mies, joka ei ole harrastanut irtosuhteita/yhden illan juttuja, vai moralisoitko ehkä enemmän sitä että nainen antaa oman kroppansa tuntemattomalle miehelle? Musta olisi tärkeää, että miettisit itseksesi mikä siinä asiassa on se perimmäinen juttu mikä sua vaivaa. Se että naisellasi on ollut muita, se että hän ei ole tutustunut miehiin ennen seksiä vai joku muu?

Mä pimitin tosi pitkään neitsyyden menettämistä, olin 21v ja pitkässä suhteessa. Kun erottiin mulla alko villi opiskelijaelämä ja harrastin irtosuhteita, just semmosia että baarin jälkeen otin jonkun kainalooni koska halusin läheisyyttä, en harrastanut joka ikisen miehen kaa seksiä, mutta muutaman kyllä. Tuohon aikaan en nauttinut seksistä ollenkaan mutta tein sitä silti, musta tuntu että olin sen velkaa miehelle koska raahasin hänet kotiin viereeni nukkumaan.

Ehkä sun tyttöystävälläsi on ollut samankaltaisia kokemuksia, seksi on ollut yhdentekevää, mutta sitä on silti tehty. Itse en todellakaan muista kuin muutaman miehen nimen, vaikka niitä on ollutkin alle 10. Kaippa se kokeilunhalukin pitkän suhteen jälkeen oli mielessä. Mieheni tietää että mulla on ollut satunnaisia baariheiloja, niin on hänelläkin. Nyt olen vakituisessa suhteessa ja muut miehet eivät kiinnosta.
 
Viimeksi muokattu:
"Et tuomitse", ja kuitenkin toteat, että et arvosta naisia, jotka tekevät noin? Eikö tuossa ole aika suuri ristiriita?
Miksi et arvosta naista, joka kykenee nauttimaan seksistä satunnaisesti ilman parisuhdetta? Ei seksin tarvitse olla aina kuoleman vakavaa, sisältää mitään sitoumuksia, se voi olla yksinkertaisesti hauskanpitoa.
Saattaa olla aika vaikeaa löytää ihminen, jolla ei olisi takana yhtäkään yhden illan juttua ja jonka kanssa muuten natsaisi.
Henkilökohtaisesti on aika vaikea ymmärtää että mitä merkitystä tuolla asialla on.
 
Kiitos viesteistänne. En ajattele, että hän kyllästyisi minuun. Päinvastoin.. tiedän, että hän rakastaa minua paljon, enkä usko että hän minua jättäisi edes koskaan. Ylipäätään luotan häneen 100%.

Onhan tuossa ristiriita, että kai minä sitten "tuomitsen". Kai minulla on aika korkeat odotukset vain rakkaastani. Pidän itseäni "kunnollisena miehenä".. en ole koskaan harrastanut seksiä, jos olen tiennyt, että toinen haluaa enemmänkin. Tällaisista tilanteista on kai ollut: hän on halunnut enemmän, mutta mies ei. Toisaalta tiedän, että hän ei suhtaudu seksiin niin vakavasti, eikä nuo tunnu häntä juurikaan vaivaavan. Sehän tässä onkin typerää, että asia vaivaa minua enemmän kuin häntä, vaikka minuun nuo asiat eivät liity millään tavalla.

Itse en ole yhdenillan juttuja harrastanut, vaan ainoastaan silloin kun olen jo päättänyt, että haluan toisen kanssa suhteeseen.
 
Miesten näkökulmasta tilanne on ehkä hiukan toinen kuin naisen.

Esimerkiksi itse miehenä kävin aika paljon baareissa, koskaan kukaan nainen ei lähtenyt mukaani, kun olen sellainen tavallisen näköinen kiltti mies, en sillai jännittävä tai kuulu siihen komeaan 10% jolle naiset antaa mielellään kun hakevat yhden yön seikkailua. "Sata kertaa" lähdin baarista yksin, usein juttelin / tanssin jonkun naisen kanssa, mutta ennemmin tai myöhemmin ennen valomerkkiä hän häipyi suutelemaan jotain hauskannäköistä miestä ja vei hänet kotiinsa rakastelemaan, minua ei kukaan koskaan, palasin aina yksin kotiin, joskus jopa baarin ulkopuolelta seurasin jotain tuollaista paria nähdäkseni että johtiko se kämpille menoon tuon "paremman" uroksen kanssa, aika katkeraa oli katsoa rannalle jätettynä.

Ehkä kun nainen alkaa haluamaan vakiintua, niin mieskriteerit muuttuu, ja minutkin hyväksytään, mutta ei todellakaan tunnu mukavalta että vaimo on antanut kymmenelle hauskannäköiselle miehelle, mutta ei olisi antanut minulle koska olin lian tavis. Ei se nykytilanne naisen uusine vakiintumis-mies kriteereineen poista tuota historian painolastia, vaikka olenkin nyt hyväksytty lasten isäehdokas.

En voisi tuon vuoksi mennä naimisiin sellaisen naisen kanssa joka on toiminut noin, ainakaan jos se on minun tiedossani.
 
Kai minä vähän ajattelen, että hän on miehensä valinnut. Mitäs on mennyt valitsemaan miehiä, joista ei ole seuraa kuin hetkellisesti. Katkeraa, tiedän. Mutta mites teillä naisilla.. onko sillä mitään väliä / voisitteko kuvitella ottavanne kumppaniksi miehen, joka on kärjistetysti paneskellut läpi kylän kaikki tytöt? Taustalla on varmaan jonkinlainen ajatus siitä, että ei kai ihmiset ole kertakäyttötavaraa, että sitä voi vain valita aina kuhunkin elämäntilanteeseen sopivan kumppanin.
 
Viimeksi muokattu:
Mua ottaa kans päähän vanha maine. On oltu niin monien äijien kaa että pikkupaikkakunnalla mistä oon kotosin ei oo mememistä. Tulee heti huorittelua naisilta ja miehet käy baaris käsiks.

I feel your pain
 

Yhteistyössä