1,5 vuotis neuvola?

  • Viestiketjun aloittaja kannattaako
  • Ensimmäinen viesti
kannattaako
Mietin, että mitä tehdään 1,5 v neuvolassa?
Onko edes välttämätön? siis jos lapsi on terve ja kasvaa ja kehittyy ikätasoisesti.
lapsihan käy 1 v ja 2 v neuvoiloissa ja ainakin 1 v on lääkärin neuvola.

Onko siis välttämätön?

Käytämme yksityistä palvelua ja nyt on vähän tiukkaa (ja ei, en vie lastani kuntapuolelle ja se johtuu ihan siitä meidän terkkarista, vaihtaa ei voi, on ainoa) joten en viitsisi viedä.

Lapsi on terve, ei allergioita tms., syö ja nukkuu ja kasvaa hyvin meillä on useampia lapsia, tämä on nuorin ja mulla hoitajan koulutus, tarkoitan, että perspektiiviä on.

Olen aiemmin noudattanut neuvola-aikoja kirjaimellisesti, koskaan ei ole jäänyt yhtäkään välistä, nyt olisi ensimmäinen kerta kun "kapinoin"
 
Meille oli tuolloin lääkärineuvola eli lääkäri kuunteli keuhkot, sydämen ym. perus jutut, vähän yritti leikityttää yms. mutta eipä esikoista huvittanu just sillon... :whistle: Meilläkin ihan terve lapsi, ei nuhaa tai mitään. Yhen ainoon antibiottikuurin syöny ja senkin rintatulehdukseen.

En mä tiiä onks ne välttämättömiä mutta olipahan edes jotain "ohjelmaa" sille päivälle.
:D
 
kannattaako
Niin, lähinnä että jääkö jotain kamalan oleellista huomioimatta, jos en lasta vie / varaa aikaa 1,5 v neuvolaan.

Meillä kyllä ohjelmaa on, joten päivien täytteen takia ei todellakaan kannata mennä, päinvastoin.
Tietysti pituus ja paino olisi kiva tietää mutta mittaisin itse :) noin 84 cm ja 12,5 kg, nyt on 1 v 4 kk.
Ja lääkäri katsoi 1 vuotiaana. Eipä tuolloinkaan ollut ihmeellistä... nyt toki osaa enemmän: sanoja tulee aina vaan enemmän, kokoaa 5 palikan torneja palikoista ja leegoista, leikkii palloilla ja autoilla, juoksee...
 

Yhteistyössä