170/54.5, miten pudottaa painoa?

Elikkä oon pitkä n.170cm ehkä hitusen alle ja painan nyt 54.5kg. Tavote ois ainaki nyt aluksi 50kg mutta voisko joku antaa hieman vinkkejä. Esim. mikä liikunta on tehokkainta ja miten pitäs syödä? Montako kaloria tarvitsen päivässä noin?
 
Viimeksi muokattu:
BMI:si on tällä hetkellä 18.86 ja normaali bmi tulisi olla 18.5 - 24.99. Jos painaisit 50kg olisi bmi 17.3 eli olisit jo liian laiha pituuteesi nähden. Muistathan pitää järjen mukana laihduttamisessa, jos haluat alarajoilla mennä, niin muutaman kilon verran bmin mukaan voit laihduttaa. Hyvä lihaskunto myös edesauttaa kropan pysymistä hyvännäköisenä.
 
Älä hyvä ihminen enää mieti laihduttamista! Olet noilla mitoilla jo erittäin sopusuhtainen, ja komppaan edellistä, BMI:n mukaan olet erittäin normaalipainoinen, ja tuohon 50 kg:een tulisit jo olemaan alipainoinen.
 
Sulla on varaa laihduttaa 400 g jotta olisit normaalipainoinen. Eli alle puoli kiloa. Jos peilikuvasi ei tyydytä, ala harrastaa enemmän kiinteyttävää jumppaa jotta saat ns. löysät pois mutta laihtua sun ei todellakaan tarvitse yhtään, muutama lisäkilokaan ei pahaksi olisi.

Voi myös olla, että käynti psykologilla voisi olla paikallaan, kuulostaa sille, että kehonkuvasi on täysin vääristynyt ja sinulla on hyvin suuri riski sairastua syömishäiriöön.
 
  • Tykkää
Reactions: heidip*
ensimmäiseksi väitän, että aloitus oli provo.
Toisaalta... Taannoin kun oli 16-vuotias 155cm/48kg, niin kouluterveydenhoitaja käski minun laihduttaa 8kg.... tai mieluummin 10kg koska olin hänen sanojensa mukaan liian lihava. Jos aloittaja on joutunut em. tapaisten kommenttien uhriksi niin saattaapi aloitus olla totisinta tottakin....
 

Yhteistyössä