25 neliön yksiö. Miten pieni se oikeasti on? (ja miten paljon vaivaa muutosta)

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Se kolmio olisi ihana, mutta siihen en saisi edes asumistukea euron euroa, kun se on niin suuri.
Pakkosaatava! |O

Onhan teillä yhteishuoltajuus? Eli lapsilla on kaksi kotia, josta seuraa, että lapsillekin on oltava tilaa. Ja jos teette sopimuksen jonka mukaan lapsilla on oikeus olla halutessaan kumman tahansa luona, tarvitset kunnollisen asunnon.

:D Kelan kannalta lapset asuvat isällään, kun ovat virallisesti siellä kirjoilla.

Ei auta pakottaa...
Eikös jotain kuitenkin saa? Eli jos maksimi neliömäärä on esim 50 ja kämppä on 100 neliöö, niin sat vain puoleen vuokraan asumistuen?
Yksinäinen ihminen saa asua Kelan mukaan max 35 neliön asunnossa.
No niin. Eli jos kämppä 70 neliötä niin saa puoleen kämppään tuen? Toi mun oli vaan esimerkki
Käytännössä joo. Miinus omavastuu osuus.

 
Tumpula
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Eikö teillä ole mahdollisuutta systeemiin jossa lapset olisivat saman verran kuukaudesta isällä ja taas vastavuoroisesti äidillä?
Silloin voisitte pitää 2 lasta isän luona kirjoilla ja 2 sinun luona. Joten saisit jo sillä perusteella isomman asunnon + asumistukea.
Tuo kuulostaisi mun mielestä reilulta. Lapset on kuitenkin sulla melkein puolet kuukaudesta.
 
Kävin mittailemassa pojan huonetta, on 27 m2 ja kyllä sinne on aika vaikeeta saada
näin silmämääräisesti kaik mahtumaan siis kun kuvittelen sen yksiöksi.
Mutta ei kai se mahdotonta ole.
Ja jos se olisi vaan väliaikaista, niin kyllä sopu sijaa antaa !
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Mä piristän sua yhdellä huumorinkukalla:

Opiskeluaikoina luettiin miehen kanssa asunnon vuokralle tarjotaan palstoja. Parhaan leikkasin talteen, tämä saa vielä vuosien päästäki aamukahvit väärään kurkkuun:

Vuokralle tarjotaan 15m2 yksiö keittokomerolla. Siisti. Tilava wc. Soita puh...

Elikkäs 15 neliön loossi missä on tilava vessa. Mitäs sille huoneelle jää tilaa?
http://www.etuovi.com/kohde/183594
Huh huh, ihana vuokra.
Tää ei voi olla totta! :eek: Ei ketään voi maksaa tollaisesta 600 ?/kk. Hemmetti mikä neliöhinta :eek:

 

Yhteistyössä