35+ Lapsettomat

Sitronella :hug:
Iines vielä ei saa luovuttaa....

vilhelmiinataitaa olla hieman aikaista testailla..vaan eipä taida mitään ottaa jos ei annakkaan..pidetään peukkuja ja toivotaan plussapuhureita...taidan itsekkin tilata tänään testejä...

Ultra meni aivan mahtavasti...9 munista ja juuri oikeanlainen limis...lääkärimmekin oli todella hämmästynyt hyvästä vasteesta lyhyellä kaavalla. Aiemmin pitkä kaava tuottanut muutaman muniksen tuloksen. Tuplapiikitystä vielä huominen ja lauantaina sitten Pregnyl. Maanantaina punktio ja keskiviikkona alkion siirto jos on siirrettävää.
Ihanan nopeasti on edennyt tämä hoitokerta. :)

-tiki-
 
Voi Sitris miten huonoa tuuria. :hug: Ja hirveän pitkä odotus edessä! Ymmärrän tunteesi. Mieleeni tulee hetki, jolloin ei päästy punktiosta siirtoon asti, kun alkiot eivät kestäneet. Ei silloin ollut töillä mitään väliä. Koita jaksaa. Vielä ei tarvitse päättää mitään lopullista jatkosta. Pidä kaikki vaihtoehdot vielä auki.

Iines, sulle myös lohtuhali :hug: Testaa vielä huomenna uudemman kerran.

Vilhelmiina, voihan sitä testata, mutta ei kannattaako tulosta uskoa, jos se näyttää negaa. Testaa toki, jos asia kovasti polttelee. Voihan sieltä vaikka tulla haamu, jonka vahvistumista on jännä seurata.

Tiki, sulle selvästi on osunut oikea kaava oikeaan paikkaan. Toivottavasti jatko menee samalla hyvällä painolla :flower:

Kiitos, Saara, toivotuksista. Kiva kuulla, että teillä on onnistanut.

Jäyhis, meillä alkiosaantoa pienentää se, että siittiöissä on DNA-fragmentaatiota. Pitäisi saada useampi hyvä munis, koska ne hedelmöittyy niin heikosti. Eikä ne hedelmöittyneet ole koskaan kiinnittyneet. Viimeksi 7 muniksesta saatiin yksi hyvä alkio. Mutta toivoa on silti.

(.) Vyöhyketarapia oli positiivinen kokemus. Oli niin mukava hoitaja. Löytyi paljon "tukoksia", kipeitä akupisteitä, joita aletaan hoitaa. Oli kovin luottavainen ja kannustava vyöhyketerapeutti. Aika jännää, että "terapoi" meitä molempia, miestä ja minua (eri aikoina tietty). Tuntuu, että tästä tuli yksi meitä yhdistävä tekijä lisää. :)
 
Jäyhis, et viitsis ottaa mua pois tuolta plussanneiden listalta... Kiitos.
Toissapäivänä se sitten tapahtui se minun niin kauhulla odottamani lääkkeellinen raskaudenkeskeytys. Meillä oli maanantaina seurantaultra kun oli kaksi viikkoa kulunut siitä kun alkion menehtyminen oli todettu. Sanoin lääkärille että nyt en enää kestä tätä onnetonta odottelua; kun kerran keskenmenoa ei spontaanisti kuulu niin jotakin on tehtävä. Lääkäri kirjoitti lähetteen TAYS:in gynen polille ja marssimme välittömästi sinne. Sain heti Mifegyn-tabletin, ja ohjeet ja Cytotec-tabletit kotiin. Tiistai olikin sitten melkein se pahin päivä, jotain tapahtuvaksi odotellessa. Olin tosi ahdistunut ja peloissani ja surullinen. Meinasi jo tulla avioero kun raivosin miehelleni oikein kunnolla, hän kun onneton oli ihan siinä luulossa että olin jo toipunut keskenmenon aiheuttamasta järkytyksestä... Mutta nythän se totuus vasta lävähtikin naamalle. :'(
Onneksi sain purettua pahimman tuskani pois, sillä itse tyhjennyspäivä sujuikin paremmin kuin luulin. Kivut olivat pahemmat kun osasin etukäteen odottaa, vahvoista särkylääkkeistä huolimatta. Pelkäsin myös vuotoa tulevan ihan ämpärikaupalla, mutta onneksi sentään niin runsasta se ei ollut.
Nyt on jotenkin ihmeen (henkisesti) vahva olo, tuntuu että kun tästä koettelemuksesta on selvinnyt, on selvinnyt siitä vahvempana ja viisaampana. Ei jaksa mussuttaa pikkuasioista (mieheni on kyllä varmaankin tuosta eri mieltä...), enkä edes jaksa murehtia sitä tulenko ikinä uudelleen raskaaksi. Asiat eivät aina mene niinkuin minä haluaisin, mutta ne menevät niinkuin niiden kuuluukin mennä.
Varmasti tässä lähikuukausina tulee raskaampia jaksoja, jolloin fiilikset on surkeat ja menetys painaa mieltä. Täytyy yrittää pitää itsestään ja jaksamisestaan huolta.
Tämä nyt oli taas :ashamed: tällainen purkaus, mä oon näköjään ekspertti näissä, sori...
Oli pakko tuulettaa päänuppiaan!!!
Toivottelen kaikille onnea yrityksiin, täällä monikin elelee jännittäviä aikoja. Lähetän parantavia viboja ~~~~~~~~~~~~ <- ne on siinä, ottakaa omanne :p
 
Heippa taas!

Tein sitten vielä aamulla uuden testin, lopputulos oli ihan sama, eli tyhjäksi ruutu jäi. Tänään jo ollutkin ruskeaa melko runsasta vuotoa, eli kyllä tää nyt oli tässä.

Tämä kierto pidetään väliä, seuraavasta sitten koitetaan sulatella meidän pakkasukkoja. Se onkin sitten jo lokakuu. Täytyy kyllä sanoa että tarvin todella tän välikierron, en millään jaksaisi heti uudelleen alkaa piinaileen. Pitää saada nyt muutakin ajateltavaa kun oma navanalunen ja sen tapahtumat.

Harmittaa ihan pirusti ettei tää tärpännyt, mutta toisaalta on helpotus et se piinailustressi on nyt loppunut. Ei tarvi enää tunnustella nippasuja ja nappasuja sun muita oloja.

Jos joku viitsii päivittää listaa, niin mulle voi laittaa 1.ivf:n 1.pas lokakuu.

Kaikille piinailijoille ja muissakin hoidon vaiheissa oleville pidän tietysti peukkuja!

:hug: kaikille sitä tarvitseville.

En mä silti mihinkään katoa, käyn takuulla täällä kurkkimassa teidän kuulumiset.

Kiitos kaikille tsempityksistä :heart:
Iines
 
ON: tänään aamulla oli hieman vaaleanpunaista progemössöjen joukossa valuneena, joka yleensä ei enteile hyvää.. mutta jouduin eilen vähän väkivalloin tunkemaan lääkkeitä "sinne minne aurinko ei paista", joten voi toki olla, että olen itse saanut kynnellä pienen verenvuodon aikaiseksi..
Testasin kuitenkin aamulla, kun tilaamani halpitestit oli tullut postissa, ja ei kyllä tullut plussaa eikä haamuakaan, mutta jonkinlainen hento viivanpaikka on näkyvissä..
Huvittaa, kun olen itsekin näillä palstoilla lukenut näitä viivanpaikka-kirjoituksia, ja nyt sitten itse bongaan sellaisen.. Aiemmissa testeissäni ei ole koskaan ollut sellaisia, mutta voi olla että tähän halpistestiin sitten tulee.. Noh, voihan sitä toivoa, että se olisi haamun haamu.. täytyy testailla uudestaan huomenna..
Öitä
 
Iines :hug: Olen niin pahoillani puolestasi. Tauko tekee varmasti hyvää. Onnea matkaan pas:in kanssa sitten kun aika on.

Marjaana olen sanaton. En ole ollut vastaavassa tilanteessa, voin vaan kuvitella kuinka raastavaa se on. Voimia sinulle! :hug:

tiki ihana kuulla hyviä uutisia! Niin helpottavaa, kun löytyy se oikea tapa. Onnea matkaan!

SaaraX sinulle myös onnea matkaan tulevaan hoitoon!

vilhelmiina rohkea testailija! Peukut on pystyssä! d =) b En edes tajunnut kysyä KYSiltä, että mikä meni pieleen sulatuksessa. Olin vaan niin totaalisen järkyttynyt ja puulla päähän löyty. Aion soittaa jossain vaiheessa ja kysellä. En tosin tiedä saako julkiselta sen kummempia vastauksia mahdollisista syistä. Nyt labrahoitaja vaan totesi, että jotain vikaahan niissä (ilmeisesti siis munasoluissa) on, kun eivät sulatusta kestäneet. Ja tosiaan kahdeksan alkiota oli pakkasessa ja kaikki menehtyi. Käsittämättömän huono onni. Pikkusen teettää vaikeuksia hakea jotain tarkoitusta tästä, mutta josko se joku päivä kirkastuisi...

Piinistelijöille tsemppiä ja lehmän hermoja!

Kiitos teille kaikille tuesta ja lämmöstä! :heart:

t. Sitris
 
Listamme

Vaahtokarkki 36/34 v / yritystä 6/2007 /selittämätön, kilpirauhasen vajaatoiminta, 3xICSI, 1 PAS, josta +, kesken viikolla 8+2. 3. ICSI huhtikuussa (punktio 20.4.) josta plussa.

Jäyhis 36/35 v / yritystä 11/2006 / rakenteelliset viat ja miehen laiskat simpat. Kolmannen ICSI:n viimeinen PAS tulossa lähiviikkoina.

Hillevi 45/46v / yritystä 2003 / ikä + kipirauhasen vajaatoiminta / 3 IUI, 2 IVF omilla ja 1 IVF lahjamunasoluilla, kaikista negaa. 2 IVF lahjamunasoluilla: KM rv.9. PAS keväällä, josta nega. Uudesta hoidosta ei vielä tietoa.

Saara10 41/44 v / yritystä kevät/2007 / miehen simpat / 1 ICSI-hoito lokakuussa, haamuplussa, 2 ICSI suunnitteilla

Jannika07 38v/34v / yritystä kevät /2003/lievä PCO(kierto epäsäännöllinen) , mies kunnossa/ 3IU, 1IVF , 6PAS/KU 08/07 ja KM 02/08, 2. IVF alk 21.4. josta nega.

maaria 38(39)/37 v /yritystä 03/04 / kilpirauhasen vajaatoiminta ja miehellä vähänlaisesti normaali muotoisi siitiöitä, selittämättömiä, hoidot v. 2005, 5. hoito (ICSI) huhtikuussa (punktio 1.4.) josta plussa. Np-ultra 4.6. rv 11+2 ok.

Sitruunapommi 37/45v / luomuilua vuodesta1992 / Hoitoihin 2002 / simpat / 4 X ICSI, pitkällä kaavalla / 1 Tyttö / 1 hyperi / 4 X PAS joista aina nega / PAS hormonihoidoilla vko:lla 37 / siirto suoritettu 9.9.2008

Sinivatukka 39/36v / yritystä 2004 / Miehellä huippulaatuiset simpat ja itselläkin kaiken pitäisi olla ok / km 2004, 2005 /hoidot 2006 7 IUI 3 tuulimunaa / eka IVF vko 41, nega, 1olki pakkaseen/pas 2.12.nega. 2. IVF vk.13, nega. 2 olkea odottaa pakkasessa, joista PAS seuraavaan kiertoon (elokuussa?).

Snow White 38/39 v. / yritystä vuodesta 2002 / 6 ivf/icsiä pitkillä kaavoilla vuosina 2003-2007, joista yksi lapsi sekä alkuraskauden KM / miehellä heikohko sperma ja minulla huono vaste stimulaatiolle (ei koskaan mitään pakkaseen) / seuraava yritys ensi vuoden puolella?

Kris 35v. Yritystä ainakin 3 vuotta./Hoidot 2007 alk./ 3. IVF alkaa/ Lyhyt kaava jatkuu/ miehellä heikohkot simpat ja vähäinen määrä, itselläni ei selkeää syytä.

Tikru70 38/36. Endometrioosi taustaa. Yritys aloitettu elokuussa 2004. Yksi inssi ja kolme IVF-hoitokierrosta. Ensimmäinen plussa viimeisestä hoidosta. LA 5.8.2009

Electra 41v/43v Hoidoissa keväästä 2007, miehellä vähän ja laiskoja siittiöitä, DFI 35, omat kilpirauhasarvot koholla. 1. ICSI 2 pv. ikäiset alkiot -> kaikki negaa (tuore + 2 PAS), 2. ICSI 3 pv. ikäiset alkiot eivät elinkelpoisia. 3. ICSI:stä yksi hyvä alkio tuoresiirtoon -> nega. 4. ICSI elo-syyskuun vaihteessa (vko 36).

Sitronella 35/41/ 4. vuosi yritystä menossa, hoidoissa 12/06 alkaen, pco tyyppiset munasarjat, toinen tuuba tukossa, ei omaa kiertoa/mies ok/1xIUI -> nega/1. IVF: vain 1 kypsä solu + hyperi -> nega/2. IVF: ei yhtään solua + endolöydös/3. IVF: 1 siirrettiin -> nega, 8 pakkaseen/1. PAS: kaikki 8 pakkassolua menetettiin sulatuksessa, ei siirtoa.

Hiiripöllö 36 v, yritystä 2,5 vuotta. Takana on kaksi IVF:ää, molemmista plussa ja varhainen keskenmeno. Ensimmäisestä viikolla 6, toisesta heti plussan jälkeen. Kolmas suunniteltu IVF muuttui inseminaatioksi.

Vilhelmiina72: hoidoissa 12/06 asti, kuusi ivf-icsi hoitoa takana omilla soluilla. Häikkää miehen siittiöissä, hyytymistekijöissä ja vasta-aineissa. Taustalla 5 negaa ja yksi km 6 rv. Seuraavana on hoito luovutetuilla munasoluilla elokuussa.

Chloe70: 39/42, yritystä alkaen 2002, ICSI+PAS+ERO 2004-2005, uudelleen yritystä uuden miehen kanssa alkaen 2007, miehen siittiöissä jonkun verran häikkää, 3/2009 1. IUI = nega, huhtikuussa 2. IUI = plussa, km 28.6. vk 9+4, 3. IUI syksyllä.

Mustaruusu : 35/mies yli 10 v. vanhempi. Takana yritystä nelisen vuotta joista pari vuotta hoidoissa. Miehellä on todella heikot siittiöt: määrä normaali, mutta huono liikkuvuus, paljon epämuotoisia ja vasta-aineita 100%. Minulla on kaikki muuten kunnossa mutta FSH-arvo on olltu välillä koholla, välillä taas ihan normaali. Takana 4 ICSIä yksityisellä. Munasoluja on aina tullut hyvin, mutta alkioita on tullut aina vain 1-2 siirtokelpoista ja pakkaseen ei ole koskaan saatu mitään. Kolmannesta hoidosta raskauduin, ja aluksi kaikki näytti menevän hyvin, mutta np-ultrassa viikolla 12 todettiin sikiön menehtyneen (keskeytynyt keskenmeno) ja jouduin kaavintaan. Tulossa ehkä yksi lahjasiittiöhoito myöhemmin, jota suunniteltu keväällä. Tällä hetkellä onnellisesti sijaisvanhempana.

LadyGray: kohta 44, kolmisen vuotta yritystä. Mulle tehty 2 inseminaatiota, joista toisesta plussasin - sitten tuli kohtutulehdus, ja ilmeisesti siksi raskaus keskeytyi. Takana on myös yksi ICSI, ja siitä PAS. Passista plussasin jälleen, mutta se meni kesken heti alkuunsa. 2. ICSI toukokuussa, josta nega.

tiki-71: 2. IVF toukokuussa, josta nega.

Iines-74: 35/40, yritystä takana kohta 5 v, hoidossa 8/08 lähtien, lapsettomuuden syy selittämätön. Takana 2 inssiä, 1. IVF. 1.ivf:n 1.pas lokakuu.

talvikauris: 35, 1. IVF/ICSI kesäkuussa, siirto 4.7. josta plussa

sarina13: 1.IVF:n PAS kesäkuussa, josta plussa.

Mullu: 40/40, yritystä (tjot) alkuvuodesta 2000, tutkimuksiin 2005. Miehellä vähänlaisesti ja hitaasti liikkuvia siittiöitä, minulla epäillään oikean munatorven tukkoisuutta ja lievää PCO:ta. Yrityksessä ja hoidoissa välillä taukoa sairastelujen takia. 3xIUI 2006, kaikista negaa. 1. IVF/ICSI 1/2007 keskeytyi sairastumisen takia, uusi yritys 11/2007, negaa. 2. IVF/ICSI 2/2008 plussa, mutta km ja kaavinta 9+1. 3. ICSI 6/2009 negaa. PAS suunnitelmissa loppukesästä/alkusyksystä 2009.

Marjaana71: 37/34 (33), yritystä takana 2 vuotta, tutkimuksiin keväällä 2009, lievä PCO, mies ok, hoitona Clomit vielä pari kiertoa. Yllätysplussa varsinaisia hoitoja odotellessa.

Auringonkukka: 42/41, yritystä 6/2005, endo + miehellä huonot simpat, 2xICSI, 1 PAS, 2. ICSIn tuoresiirrosta identtiset kaksoset, keskenmenon syy fetofetaalitransfuusio viikolla 16+4 11/08. 3. ICSI alkaa 11.8.

idaliina: 40/48, yritystä (tjot) yli 10 v, simpat huonolaatuista ja laiskaa, 1. ICSI josta plussa, kehitys pysähtyi rv3. Pakkanen tyhjä. 2. ICSI elo-syyskuussa.

Plussanneet :heart:

Tikru70 (LA 5.8.09)
Maaria
Vaahtokarkki
sarina13
talvikauris
 
Voi miten surullisia uutisia Iineksellä, Sitronellalla ja Marjaanalla. Toivoin ja uskoin tosi paljon että Iineksellä lykästäisi. :'(

:hug: Lähetän täältä ison ja lämpimän lohtuhalin teille!

Vilhelmiina toivottavasti kaikki etenee hyvin, eikä tuo vaalenpunainen tarkoita mitään.

Itse taidan siirtyä pikkuhiljaa toiseen pinoon, jossa toivon näkeväni mahdollisimman monen lähitulevaisuudessa. Käyn kurkkimassa täällä silloin tällöin miten teillä sujuilee! Oikein paljon tsemppiä ja virtaa kaikille unelmaansa kohti kulkeville. Joskus ne askeleet kohti unelmaa ovat pienen pieniä, ja vastoinkäymisiä tulee matkanvarrella. Ainakin voi olla siitä iloinen, että yrittää kaikkensa saavuttaakseen joku päivä tuon unelman.

Aurinkoa päiväänne,

toivottaa talvikauris =)
 
Iines: kurja, että ei nyt onnistunut, mutta onneksi teillä on pakkasukkoja :) Montako teille jäi pakkaseen?

Marjaana: kauheaa on varmaan ollut odottaa, ja odottaa.. Muistan, kun itselläni oli keskenmeno, minusta oli tuo odotus kaikista kauheinta. Hcg ei noussut normaalisti, ja olin varma, että kaikki on pielessä, mutta lääkäri oli hyvin optimistinen kuitenkin.. kun sitten lopulta ultrassa todettiin, että kasvu on keskeytynyt, ja pääsin lääkkeelliseen tyhjennykseen, olin jopa helpottunut. Kauheaa se kyllä oli, minulla se tehtiin kätilöopistolla, ja olin päivän siellä sisällä. Se oli vielä itsenäisyyspäivän jälkeinen päivä, joten enään en voi viettää itsenäisyyspäivää ilman, että tulee paha mieli.. on vähän niinkuin muistopäivä..

Talvikauris: tuu vaan kurkkimaan meitä, ootko jostain löytänyt hyvän pinon jo??

ON: kävin eilen tuolla odotuspuolellakin lueskelemassa vanhoja "viivan-paikka keskusteluja", noh, vähän vaihtelua tähän meikäläisen nega-linjaan..

Tänään tehty uusi testi, pp9, ja kyllä viivanpaikka edelleen näkyy, on hieman vahvempi, voisin jopa sanoa haamuksi... Ei auta kun odotella taas huomiseen, mutta aion tämän päivän nauttia tästä tuloksesta, vaikka pettymys sitten huomenna olisikin pahempi
Koskaan en oo ollut tällainen aikainen testaaja, mutta ajattelin nyt katsoa, toivotaan, että viiva vahvistuu :heart: :heart:
 
Listamme

Vaahtokarkki 36/34 v / yritystä 6/2007 /selittämätön, kilpirauhasen vajaatoiminta, 3xICSI, 1 PAS, josta +, kesken viikolla 8+2. 3. ICSI huhtikuussa (punktio 20.4.) josta plussa.

Jäyhis 36/35 v / yritystä 11/2006 / rakenteelliset viat ja miehen laiskat simpat. Kolmannen ICSI:n viimeinen PAS tulossa lähiviikkoina.

Hillevi 45/46v / yritystä 2003 / ikä + kipirauhasen vajaatoiminta / 3 IUI, 2 IVF omilla ja 1 IVF lahjamunasoluilla, kaikista negaa. 2 IVF lahjamunasoluilla: KM rv.9. PAS keväällä, josta nega. Uudesta hoidosta ei vielä tietoa.

Saara10 41/44 v / yritystä kevät/2007 / miehen simpat / 1 ICSI-hoito lokakuussa, haamuplussa, 2 ICSI suunnitteilla

Jannika07 38v/34v / yritystä kevät /2003/lievä PCO(kierto epäsäännöllinen) , mies kunnossa/ 3IU, 1IVF , 6PAS/KU 08/07 ja KM 02/08, 2. IVF alk 21.4. josta nega.

maaria 38(39)/37 v /yritystä 03/04 / kilpirauhasen vajaatoiminta ja miehellä vähänlaisesti normaali muotoisi siitiöitä, selittämättömiä, hoidot v. 2005, 5. hoito (ICSI) huhtikuussa (punktio 1.4.) josta plussa. Np-ultra 4.6. rv 11+2 ok.

Sitruunapommi 37/45v / luomuilua vuodesta1992 / Hoitoihin 2002 / simpat / 4 X ICSI, pitkällä kaavalla / 1 Tyttö / 1 hyperi / 4 X PAS joista aina nega / PAS hormonihoidoilla vko:lla 37 / siirto suoritettu 9.9.2008

Sinivatukka 39/36v / yritystä 2004 / Miehellä huippulaatuiset simpat ja itselläkin kaiken pitäisi olla ok / km 2004, 2005 /hoidot 2006 7 IUI 3 tuulimunaa / eka IVF vko 41, nega, 1olki pakkaseen/pas 2.12.nega. 2. IVF vk.13, nega. 2 olkea odottaa pakkasessa, joista PAS seuraavaan kiertoon (elokuussa?).

Snow White 38/39 v. / yritystä vuodesta 2002 / 6 ivf/icsiä pitkillä kaavoilla vuosina 2003-2007, joista yksi lapsi sekä alkuraskauden KM / miehellä heikohko sperma ja minulla huono vaste stimulaatiolle (ei koskaan mitään pakkaseen) / seuraava yritys ensi vuoden puolella?

Kris 35v. Yritystä ainakin 3 vuotta./Hoidot 2007 alk./ 3. IVF alkaa/ Lyhyt kaava jatkuu/ miehellä heikohkot simpat ja vähäinen määrä, itselläni ei selkeää syytä.

Tikru70 38/36. Endometrioosi taustaa. Yritys aloitettu elokuussa 2004. Yksi inssi ja kolme IVF-hoitokierrosta. Ensimmäinen plussa viimeisestä hoidosta. LA 5.8.2009

Electra 41v/43v Hoidoissa keväästä 2007, miehellä vähän ja laiskoja siittiöitä, DFI 35, omat kilpirauhasarvot koholla. 1. ICSI 2 pv. ikäiset alkiot -> kaikki negaa (tuore + 2 PAS), 2. ICSI 3 pv. ikäiset alkiot eivät elinkelpoisia. 3. ICSI:stä yksi hyvä alkio tuoresiirtoon -> nega. 4. ICSI elo-syyskuun vaihteessa (vko 36).

Sitronella 35/41/ 4. vuosi yritystä menossa, hoidoissa 12/06 alkaen, pco tyyppiset munasarjat, toinen tuuba tukossa, ei omaa kiertoa/mies ok/1xIUI -> nega/1. IVF: vain 1 kypsä solu + hyperi -> nega/2. IVF: ei yhtään solua + endolöydös/3. IVF: 1 siirrettiin -> nega, 8 pakkaseen/1. PAS: kaikki 8 pakkassolua menetettiin sulatuksessa, ei siirtoa.

Hiiripöllö 36 v, yritystä 2,5 vuotta. Takana on kaksi IVF:ää, molemmista plussa ja varhainen keskenmeno. Ensimmäisestä viikolla 6, toisesta heti plussan jälkeen. Kolmas suunniteltu IVF muuttui inseminaatioksi.

Vilhelmiina72: hoidoissa 12/06 asti, kuusi ivf-icsi hoitoa takana omilla soluilla. Häikkää miehen siittiöissä, hyytymistekijöissä ja vasta-aineissa. Taustalla 5 negaa ja yksi km 6 rv. Seuraavana on hoito luovutetuilla munasoluilla elokuussa.

Chloe70: 39/42, yritystä alkaen 2002, ICSI+PAS+ERO 2004-2005, uudelleen yritystä uuden miehen kanssa alkaen 2007, miehen siittiöissä jonkun verran häikkää, 3/2009 1. IUI = nega, huhtikuussa 2. IUI = plussa, km 28.6. vk 9+4, 3. IUI syksyllä.

Mustaruusu : 35/mies yli 10 v. vanhempi. Takana yritystä nelisen vuotta joista pari vuotta hoidoissa. Miehellä on todella heikot siittiöt: määrä normaali, mutta huono liikkuvuus, paljon epämuotoisia ja vasta-aineita 100%. Minulla on kaikki muuten kunnossa mutta FSH-arvo on olltu välillä koholla, välillä taas ihan normaali. Takana 4 ICSIä yksityisellä. Munasoluja on aina tullut hyvin, mutta alkioita on tullut aina vain 1-2 siirtokelpoista ja pakkaseen ei ole koskaan saatu mitään. Kolmannesta hoidosta raskauduin, ja aluksi kaikki näytti menevän hyvin, mutta np-ultrassa viikolla 12 todettiin sikiön menehtyneen (keskeytynyt keskenmeno) ja jouduin kaavintaan. Tulossa ehkä yksi lahjasiittiöhoito myöhemmin, jota suunniteltu keväällä. Tällä hetkellä onnellisesti sijaisvanhempana.

LadyGray: kohta 44, kolmisen vuotta yritystä. Mulle tehty 2 inseminaatiota, joista toisesta plussasin - sitten tuli kohtutulehdus, ja ilmeisesti siksi raskaus keskeytyi. Takana on myös yksi ICSI, ja siitä PAS. Passista plussasin jälleen, mutta se meni kesken heti alkuunsa. 2. ICSI toukokuussa, josta nega.

tiki-71: 38/40, lapsitoive 2005, IUI 2008, 1.IVF ja 2x PAS 2008, 2.IVF 05/09 ja 3. IVF syksy 09. Punktio 31.8 ja siirto 2.9.

Iines-74: 35/40, yritystä takana kohta 5 v, hoidossa 8/08 lähtien, lapsettomuuden syy selittämätön. Takana 2 inssiä, 1. IVF. 1.ivf:n 1.pas lokakuu.

talvikauris: 35, 1. IVF/ICSI kesäkuussa, siirto 4.7. josta plussa

sarina13: 1.IVF:n PAS kesäkuussa, josta plussa.

Mullu: 40/40, yritystä (tjot) alkuvuodesta 2000, tutkimuksiin 2005. Miehellä vähänlaisesti ja hitaasti liikkuvia siittiöitä, minulla epäillään oikean munatorven tukkoisuutta ja lievää PCO:ta. Yrityksessä ja hoidoissa välillä taukoa sairastelujen takia. 3xIUI 2006, kaikista negaa. 1. IVF/ICSI 1/2007 keskeytyi sairastumisen takia, uusi yritys 11/2007, negaa. 2. IVF/ICSI 2/2008 plussa, mutta km ja kaavinta 9+1. 3. ICSI 6/2009 negaa. PAS suunnitelmissa loppukesästä/alkusyksystä 2009.

Marjaana71: 37/34 (33), yritystä takana 2 vuotta, tutkimuksiin keväällä 2009, lievä PCO, mies ok, hoitona Clomit vielä pari kiertoa. Yllätysplussa varsinaisia hoitoja odotellessa.

Auringonkukka: 42/41, yritystä 6/2005, endo + miehellä huonot simpat, 2xICSI, 1 PAS, 2. ICSIn tuoresiirrosta identtiset kaksoset, keskenmenon syy fetofetaalitransfuusio viikolla 16+4 11/08. 3. ICSI alkaa 11.8.

idaliina: 40/48, yritystä (tjot) yli 10 v, simpat huonolaatuista ja laiskaa, 1. ICSI josta plussa, kehitys pysähtyi rv3. Pakkanen tyhjä. 2. ICSI elo-syyskuussa.

Plussanneet :heart:

Tikru70 (LA 5.8.09)
Maaria
Vaahtokarkki
sarina13
talvikauris

 
vilhelmiina toivotaan, että viivasi vahvistuu. Kuulostaa kuitenkin lupaavalta :)

Iines : tiukka lohtuhalaus :hug: ja voimia PASiin lokakuussa.

Tänään illalla Pregnyl piikki ja maanantaina olisi sitten punktio. Hieman jännittää, sillä aiemmat punktiot olleet melko epämiellyttäviä kokemuksia...ensimmäinen jopa karmea... kaiken kuitenkin kestää kun pitää mielessä toivotun lopputuloksen ;)

-tiki-
 
Tikille paljon tsemppiä punktioon! Toivottavasti nyt olisi helpompi kokemus. Oletko kysynyt, voisiko tehdä operaation nukutuksessa, koska on ollut niin kamalaa? Perässä kuitenkin tullaan :) Mulla pregnyl sunnuntaina ja punktio tiistaina. Jos siirtoon päästään, se olisi perjantaina.

Vilhelmiinan viiva kuulostaa hyvältä. Ei se voi olla ainakaan Pregnylistä peräisin. :)

Marjaanan polku on ollut todella kova. En voi edes kuvitella, miltä tuntuu kantaa kuollutta alkiota päivästä toiseen kohdussaan tietäen tilanteen :( En yhtään ihmettele pelosta ja surusta johtuvaa raivoasi. Mies-rukka, kun sen joutuu kohtaamaan, mutta puhumalla siitä selviää :hug: Vaatii mieheltäkin paljon nämä hoidot ja jatkuva puolison odotuksessa ja jännityksessä eläminen. Voimia teille molemmille :heart:

Iinekselle levollista mieltä PASia odotellessa. Tauko on hyvä välissä.
 
Heippa,
taisin sittenkin iloita liian aikaisin..
Tänään aamulla nimittäin oli pikkuhousunsuojaan tullut noin teelusikallinen verta..
Testasin myös aamulla uudestaan, ja samaa haamua näytti, ei ollut vahvistunut plussaksi, nyt siis pp10..
Voihan saamarin, saamari..
Tiedän, että voi vielä kaikki olla ok, ja toinen alkioista nyt vain tullut pois, mutta kyllähän tämä vetää mielen matalaksi..
Varsinkin kun mies nyt tuntuu ottavan tämän todella raskaasti.. tuntuu että hän tulee vähän jälkijunassa, ja alkaa nytten vasta oikeastaan käsitellä tätä koko asiaa,
eli kun minusta itsestäni ei ihan niin pahalta tuntuisi enään, niin sitten miehen takia tulee kuitenkin tosi paha mieli..
Eikö meidän aikakin jo alkaisi olla pikkuhiljaa.. yli neljä vuotta on tässä suossa tarvottu..

Täytyy varmaan mennä veritestiin ensi viikolla, niin saa varmuutta tähän tilanteeseen..
Yhtään kiva ei kyllä ole noita haamujakaan jatkossa vaan testailla, tulee mieleen edellinen km.. Silloin näytti testi kyllä vielä haamua, vaikka veressä oli hcg yli 500.. mitä hittoa sekin tarkoittaa..??!!
Mutta älkää surko, en aio vielä toivoa täysin menettää..
Nyt saamari taistellaan!!!
 
Moikka teille!

Näin kauan maltoin olla pois, sit jo oli tultava kurkkiin piinailijoiden kuulumisia ;)

vilhelmiina onpas sulla jännät paikat! Mä toivon et se haamu siitä vielä vahvistuu, onhan kuitenkin vasta pp10. Peukkuja pidän täysillä. Kyselit meidän pakkasukoista: meillä jäi 5 pakkaseen. Toivottavasti niistä päästään siirtoon. No, se on sen ajan murhe.

talvikauris kiitos seurasta tällä matkalla. Mä jatkan vielä tän saman polun rämpimistä. Tuu ihmeessä kurkkiin ja olis tietty ihan kiva kuulla välillä miten sulla sujuu. Mä en uskalla tulla vakoileen tonne plussanneitten puolelle :ashamed:

Chloe jokos olet kotiutunut reissusta? Miten piinailut menee?
Olikos muitakin piinailijoita, en jaksa muistaa?

Tikille tsemppiä huomiseen punktioon ja Electralle tiistaiksi myös.

Niin olihan mulla asiaakin, eli kertokaas taas: syöttekö jotain vitamiineja tms? Auringonkukkako se oli kun syö foolihappoa? Mites muut? Tää miettii täällä jo tälläsiä passia odotellessa.

Terkuin ja halauksin
Iines
 
Kiva, kun et meitä hylännyt, Iines. Tuolla syksyn pinossa vitamiineista ja muista "poppakonsteista" kyseltiin myös. Mulla B-vitamiinivalmiste, jossa paljon foolihappoa, puhdistettua kalaöljyä (E-EPA, E-DHA), vehnänalkioöljyä, jota vyöhyketarapeutti suositteli sekä greippimehua. Muuten olen yrittänyt "rauhoittua" ja olen vaihtanut jumpat joogaan ja pilatekseen.

Pregnyl pistetty ja maha pulleana odotellaan tiistaita ihan hyvällä mielellä.

Vilhelmiina, eikö tuollainen pikkuvuoto ole vielä ihan ok tässä vaiheessa. Älä vielä heitä pyhettä kehään. :flower: Miehet heräilee vissiin joskus vähän hitaasti. Heidän tunteilleen ei aina tunnu olevan tilaa, kun me ollaan se keskipiste tunnemylläköinemme ja kaikki pistelyt ja punktiot pyörii meidän navan ympärillä. Meillä mies suhtautuu hoitoihin eri tavalla kuin minä, elää päivän ja tilaisuuden kerrallaan. Minä taas murehdin onnistumisesta. Jotenkin vaan täytyisi yrittää yhdessä tästä selvitä, suossa rämpimisestä, josta ehkä joskus päästään ylös. Toivottavasti kuitenkin yhdessä, vaikka vähän eri tahdissa ja eri tavoilla.
 
Iines voihan nyt sentään.... Olen pahoillani puolestasi. Halauksia :hug: Olin sun kohdalla varma toisenlaisesta tuloksesta...

:hug: Marjaana :hug: suru on tosiaan kummallista, ei se niin vaan hetkessä tule käsiteltyä. Ja kyllä, tiedän kovin kokemuksesta miten eri tavalla ja tahdissa nainen ja mies menetyksen käsittelevät. Itsestä tuntui silti hyvältä ajatella seuraavaa hoitoa, vaikkemme tienneet tuleeko se hetki meille edes koskaan ja jos niin milloin, mutta se antoi toivoa ja oli jonkinlainen kiinnekohta ja valo. Mahdollisuus.

:flower:Vilhelmiina oi ihanuus! Haamu :D! Jännitän puolestasi hcg lukemaa... :heart:

Kävimme tänään toisessa ultrassa. Kyllä vaan entiseen malliin olisi solusia tulossa. Eli 5-6 näyttäisi olevan "varmoja". Heh, ovat siis hormonit liuenneet rasvamakkarasta :LOL:. Punktio on näillä näkymin ensi ma tai ti. Mutta perjantaina sitten varmistuu. 350 iui:n annoksella jatketaan.

Tikille onnekasta keräystä! :attn:
 
Tajusihan se täti lopulta tulla käymään, 16 päivää myöhässä mutta kuitenkin. Taisi tuo keskenmenon jälkeinen kaavinta sittenkin sekoittaa muuten niin täsmällistä kiertoa. Ja nyt sitten tuntuu oikeen kunnolla, että täti on täällä mutta senkin kivun kestää pitkän odotuksen jälkeen. Täytyy myöntää, että nämä päivät ovat olleet tosi hermoja raastavia mutta kuten kaikki tietää, odottavan aika on piiiitkä. Lääkäriaika on nyt tilattu kahden viikon päähän ja siitä noin viikon kuluttua lähden pitkällä kaavalla sumuttelemaan. Punktiot ja muut osuvat sitten lokakuun loppupuolelle.

Olen aktiivisesti seurannut teidän muiden kuulumisia ja pitänyt peukkuja piinaajille ja muillekin. Harmittavan vähän plussia on tullut, toivoisin niin että me kaikki saisimme nimemme plussanneiden listalle mahdollisimman pian.

Iinekselle ja Marjaanalle lohtu :hug:


Vilhelmiinalle tsemppiä jännitykseen.

Talvikauris käy vaan kirjoittelemassa kuulumisia tännekin, saadaan jotakin positiivista meidänkin pinoon!

Ja vielä tsemppiä kaikille yrityksen eri vaiheisiin, erityisesti Tikille ja Electralle punktioihin.

Iines minä syön foolihappoa (Tohtori Tolosen Biofolin), tuon tabletin hinta on ainakin kohdallaan noin 7 ?/180 tablettia. En tiedä auttaako mutta ei se varmaan haitaksikaan ole!
 
No niin...hengissä...ei voi kun ihmetellä miten erilaisa kokemuksia punktioni ovat olleet...ensimmäinen aivan kauhea...toinen meni kuin leikiten ja jälleen tänään todella kivuliasta ja hankalaa...toimenpide keskeytettiin hetkeksi, jotta saatiin lääkittyä lisää ja vielä lepohuoneessa tippana kipulääkettä. :/ Täytyy ajatella, ettei tämä taas ollut kuin hetki ihmisen elämässä ja päämäärä täytyy pitää kirkkaana mielessä vaikka välillä vähän montussa käydäänkin.
Saaliina kuitenkin 7 munasolua, mikä paras vaste hoidoille tähän mennessä :)

Electralle tiukka voimahalaus :hug: huomiseen punktioon.

-tiki-
 
Kiitos tsempeistä ja rohkaisuista! :heart:

Hyvää vointia punktiosta toipuvalle tikille . Otat nyt vaan isiisisti, ettei olo mene enää huonommaksi. :flower:

Auringonkukalle menestykästä piikityksen jatkoa ja idaliinalle onnea, että pääset vihdoin aloittamaan hoitoa.
 
Moi kaikille, onpas täällä alakuloiset tunnelmat ja surullisia uutisia. :'( Itse kotiuduin eilen Suomeen ja olen vielä melkoisen väsynyt. Testailutkin olen taas tyhmänä aloittanut liian aikaisin, ekan testin tein jo joskus pp 5 ja tottakai sieltä tuli haalea plussa pregnylistä johtuen, sitten on ollutkin ihan valkoista ruutua paitsi nyt pari päivää (pp10-11) sellainen harmaa viivanpaikka on tullut esiin testiajan puitteissa, joka sitten on muuttunut tunnin sisällä todella juuri ja juuri nähtäväksi vaaleanpunaiseksi viivaksi. Mutta testiajan jälkeenhän niitä ei lasketa. En tajua, miksi kiusaan itseäni näin, mulla on aivan testailumania. Ehkä yritän pehmentää laskua, en kestä sitä etten tiedä mitään osviittaa ja sitten tulee testipäivänä negatiivinen tulos. Muita oireita on ollut aivan samanlainen alavatsan turvotus kuin raskaana sekä erilaiset vihlomiset, nipistelyt ja menkkaoireilut kohdun seudulla, mitkä kaikki varmaankin johtuu noista lugesteroneista. Välillä olen ihan loppu ja ajattelen, etten jaksa enää yhtään negatulosta, pettymystä ja hoitoa, toisinaan taas ajattelen etä so what, ei muuta kuin uuteen yritykseen ja heti. Ja nämä tunteet siis vaihtelee useita kertoja päivässä. :ashamed:

Electra, miten meni punktio? Täällä odotellaan kuulumisia.

Tikille toipumista punktiosta ja pidetään peukkuja monille treffeille kaarimaljalla siittiöiden ja seitsemän munasolun kesken.

Wilhelmiina piiniskamu, sinäkin siis olet hätähousu testailija :D Miltäs tilanne nyt näyttää? Millainen se sun ihan eka haamu oli? Oliko siinä väriä vai vaan harmaa viivanpaikka, sellanen leveempi kohta?

Iinekselle oikein iso lohtuhalaus :hug: Sinun täytyy nyt kerätä paljon voimia tulevaan Pasiin. Vielä se onnistuu, mä olen luottavainen sun suhteen!

Marjaana, ihan sydäntä riipi lukea kokemuksestasi. Muistan niin hyvin tuon kamalan keskenmenopäivän. Emme varmaan koskaan unohda tuota päivää kaikkine yksityiskohtineen. Halaus sinulle :hug: ja kaikesta huolimatta voimia tulevaan.
 
Tiki: kurjaa, että punktiot on sulla noin hurjia, onneksi sen nyt on kuitenkin ohi!!! Nyt vaan keskityt lepäilemään!!

Electra: tule kertomaan kuulumisia kun jaksat!!

Chloe: voi kun on tuttuja noin sun jutut.. mäkin aloin testaamaan tällä kertaa tosi aikasin, yleensä vuoto on jo kerennyt alkamaan, eli monesti en ole ollenkaan päässyt testaamaan, jos testipäivään olen odottanut..
Ekan testin tein pp8, ja siinä oli vaalea viivan paikka..
Silloin olin jo hieman innoissani, sillä en ole koskaan negoissa noita viivanpaikkojakaan testannut... mutta sitten lueskelin eri keskustelupalstoilta, että joihinkin testeihin noita viivanpaikkoja voi normaalistikin tulla.
Noh, viiva on vahvistunut joka päivä, ei ole vieläkään läheskään yhtä tumma kuin kontrolliviiva, mutta kuiteskin melko tumman vaaleanpunainen viiru..
Mielialat vaihtelee, välillä olen varma, että ei tuu mitään, kesken menee, sitten taas toiveikas..
On tämä kyllä hurjaa..
Torstaina meen veritestiin, ehkä silloin jotain lisäselvyyttä toivottavasti saadaan.
Tsemppiä sulle, toivotaan että viivanpaikka sullakin merkkaisi hyvää!!!!!!!
 
Wilhemiina kuulostaa todella hyvältä. Kyllä sä raskaana olet joten mä täältä jo kovasti sua onnittelen! :flower: Viivan vahvuudella ei ole väriä, jos se onvärillinen testiajan sisällä, on tulos positiivinen. Näin minulle silloin raskauden aikana sanoi moni hoitaja ja lääkäri. Mullakaan viiva ei silloin ollut koskaan yhtä vahva kuin kontrolliviiva, vaikka hcg oli jo yli 300. Tulehan sitten kertomaan tuloksesi.

Mä taas täällä löin jo hanskat tiskiin. pp 12 ja tänä aamuna superherkkä testi ei näyttänyt yhtään mitään. Kyllä sen viivan olisi jo pitänyt vahvistua edes hivenen, mutta kävikin päinvastoin. Täällä siis jo on anettu periksi ja odotellaan uuden hoidon alkua. Meille tehdään vielä yksi inssi ja lokakuussa varattu aika IVF:ään.
 
vilhelmiina aivan mahtavaa :heart: kyllä tuo nyt siltä kuulostaa, että olet raskaana!

chloe älä nyt vielä lyö hanskoja tiskiin...ehkä teidän alkionne on hitaasti kiinnittyvä...

Electra kuinka voit? Miten selviydyit punktiosta?

Meille tänään siirretty kaksi sydänkäpystä matkaan :heart: :heart:
Neljä jäi vielä huuruneniksi. Jotenkin on kyllä pala kurkussa....

-tiki & sydänkäpyset-
 

Yhteistyössä