3v lapsella päänsärky. Olen huolissani..

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Eli lapsi riehui ja leikki oikein kunnolla nyt illalla kun meillä oli vieraita. Yht´äkkiä meni ihan itkuseks ja näytti kipeältä.. Kun lapsi oli rauhoittunut ja lepäillyt vähän aikaa, niin mittasin häneltä kuumeen ja sitä oli 38.5 kainalosta mitattuna. Sen jälkeen alkoi valittaa että otsaan sattuu ja haluaa nukkumaan. Annoin lapselle juotavaa (ei halunnut syödä) ja käytin pesulla jonka jälkeen meni nukkumaan... Nyt oon huolissani, että onko tollanen päänsärky normaalia??
 
"Vieras"
Mihinntahansa flunssan alkuun voi tietty liittyä päänsärkyä,,mutta yhdistettynä kuumeeseen voi olla vakava oire. Annoitko kuumelääkkeen?
Ehkä tekisin niin että ennen kuin menet nukkumaan herätät lapsen, mittaat vielä kuumeen ja koitat niskajöykkyyden(saako leuan rintaan)
 
"a p"
Annoin lääkkeen, en tiiä menikö kaikki alas ku alkoi yökkäillä ja kävi sylkemässä vessanpönttöön. Mä oon niin hysteerinen että heti testasin niskajäykkyyden ja valonarkuuden, mutta kumpaakaan ei ollut.
Täytyy vielä ennen nukkumaanmenoa testata.
 
"a p"
Meillä tyttö ei oo ennen valittanut päänsärkyä. Ja se mua ihmetyttää että se iski kuin salama kirkkaalta taivaalta.. :( Ensin oli niin pirteä ja energinen ja yt´äkkiä muuttui ihan kipeeks ja väsyneeks.
 
erwrere
[QUOTE="a p";27423374]Meillä tyttö ei oo ennen valittanut päänsärkyä. Ja se mua ihmetyttää että se iski kuin salama kirkkaalta taivaalta.. :( Ensin oli niin pirteä ja energinen ja yt´äkkiä muuttui ihan kipeeks ja väsyneeks.[/QUOTE]

Tuota on kyllä meilläkin käynyt. Ensin on ihan normaali ja yks kaks on nukkunut pöydän alla. (ja se kun oli pahimman narkolepsiakohun aikana, niin arvaa olinko sekopäinen huolesta. Kunnes tajusin mitata kuumeen, joka oli korkea...)
 
"a p"
[QUOTE="neljän äiti";27423451]Meilläkin nyt 3v in valittanut ekan kerran päässärkyä kuumeen yhteydessä.[/QUOTE]

Ja on mennyt ohi? Musta tuntu niin kauheelta laittaa toinen vaan nukkumaan niin kipeän oloisena, ei halunnut edes iltasatua kuunnella :(
 
"neljän äiti"
[QUOTE="a p";27423477]Ja on mennyt ohi? Musta tuntu niin kauheelta laittaa toinen vaan nukkumaan niin kipeän oloisena, ei halunnut edes iltasatua kuunnella :([/QUOTE]


joo, viime viikolla oli pari päivää kuumeessa. ei ollut muuten flunssainen, vain kuume ja päänsärky.
 
"a p"
[QUOTE="neljän äiti";27423503]joo, viime viikolla oli pari päivää kuumeessa. ei ollut muuten flunssainen, vain kuume ja päänsärky.[/QUOTE]

Okei.. Kun meilläkään ei mitään flunssaoireita ole. Oliko teijän lapsi iha veto pois ja valittiko itkusena päätänsä? Käytitkö lääkärissä?
 
göiå
Kai lapsella on veto pois, jos on koko illan touhunnut ja on ollut alkava flunssa taustalla. Voisikohan olla influenssaa, siihen ei liity useinkaan nuhaa tai yskää, noita särkyjä vaan.
 
gbsk
[QUOTE="a p";27423614]Toivottavasti ei olis influenssaa.. :( Eiks se oo aika kammottava ja pitkä, jos sen saa?[/QUOTE]

Meillä ainakin influenssa on kestänyt vähemmän aikaa kuin tavallinen flunssa, jossa sitä nuhaa ja yskää voi riittää viikkokausiksi. Korkea kuume ja säryt ovat kurjia, mutta kyllä niitä pari päivää kestää...
 
rauhoitu
Kuume voi aiheuttaa lapillakin päänsärkyä, ihan kuten aikuisillakin. Jos lapsi on nyt 3v ja harvoin kipänä, niin ei hän ole vielä aikaisemmin osannut päänsärkyä valittaa. Voihan se olla juu vaikka aivokasvain, aivokalvontulehdus, aivoverenvuoto, mutta eikähän se päänsärky johdu tavallisesta flunssasta ja kuumeesta, hyvin todennäköisesti. Kuume ja särky myös vasyttää. Jos menee veltoksi ja tajuttomaksi niin sitten vasta huolestut.
 
"a p"
Äsken kävin tytön luona ja se puoliunessa höpötti jotain äitistä siskosta ja että on kylmä. Annoin hörpyn vettä ja tyttö sanoi vaan hyvää yötä ja simahti samantien...
 
eiköhän se influenssaa
Minun siskoni soitti kerran lastenpolille, kun lapsella oli pahoinvointia, päänsärkyä ja verenpurkaumia silmäluomissa. Sanoivat siellä, että jos lapsi saa vietyä leuan kiinni rintaan, niin silloin ei ole aivokalvontulehdus, eikä se sitten ollutkaan. Aivokalvontulehduksessa lapsen kaiketi pitäisi pitää päätä takakenossa ja välttää painamasta rintaan päin. Lapsen asentoa muuttamalla saisi varmaan testattua tuon, että karsastaako tuota asentoa.
 
Khimaira
Google on pahin paniikin aiheuttaja jos on huolissaan omista tai lapsen oireista. Jos on oikeasti huolissaan kannattaa olla yhetydessä päivystykseen =)

Jos lapsi ei ole paljoa sairastanut, niin tottahan tuollainen kuume voi aiheuttaa päänsärkyä. ja oksentelua, ripulia, jokapaikan kipua, ym..
 
"a p"
Tyttö saa kyllä vietyä leuan rintaan, sitä testasin tossa ennen nukkumaanmenoa. Nyt kuume on hieman laskenut, mutta hirveästi se siellä sängyssä juttelee unissaan, koko ajan kuulu ihme juttuja..
 

Yhteistyössä