6- vuotiaan seksipuheet

  • Viestiketjun aloittaja Hämmentynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti
Hämmentynyt äiti
Huh, että oli hämmentävä keskustelu pian 7-vuotiaan tyttäremme kanssa. Taustaa sen verran, että hän leikkii paljon naapurin 10- ja 11-vuotiaiden poikien kanssa ja pojilla oli teltta pihalla pystytettynä. Tää 10-vuotias poika pyyteli meidän tyttöä yökylään sinne telttaan, sitä ihmettelin, enkä kyllä päästänyt neitiä. Ikävöi helposti vielä. Tytöllä ei ollut sinne mitään hinkua.

Tänään sitten käytiin uimassa ja kuivailtiin tytön kans itseämme ja autoin kuivaamisessa, kun tyttöä paleli. Kun alapäätä kuivattiin, hän kikatti ja sanoi, että tuntui aika kivalta, kun...ja käänsi katseen pois. Mä kysyin, että mikä? Hän sanoi, että se, kun tuo naapurin "pete" nuoli mua pimpasta! Mulla jäi muutama sydämenlyönti väliin ja houkuttelin kertomaan asiasta lisää. Olivat kuulemma olleet siellä poikien teltassa ja näin oli käynyt. Kerroin tytölle, että se on aikuisille tarkoitettua hommaa ja lasten kehot eivät ole vielä valmiita tuommoiseen, että voi käydä huonosti ja kipeästikin ja ainoastaan äiti, isä ja tarvittaessa lääkäri saa sinne koskea tai katsoa. En suuttunut tai mitään. Normaaliahan lasten heräävä seksuaalisuus on, mutta en oottanu sitä jo tässä iässä. Lähes heti tän jutustelun jälkeen puhelin soi ja se "pete" pyysi tyttöämme trampalle hyppimään. Pyysin puhelimen itselleni ja kehuin, että kiva kun leikitte tyttömme kans, kun pihapiirissä ei ole samanikäisiä lapsia ja on tosi mukavaa, että tytöt ja pojat voi olla kavereita. Sitten sanoin, että tyttömme kertoi, mitä teltassa on tapahtunut ja että en enää ikinä halua kuulla tuommoisesta ja sitä ei saa enää tapahtua! Poika sanoi, että tyttäremme valehtee, on kuulemma syyttänyt perheen toistakin poikaa samasta jutusta. Lupasin jututtaa tyttöä. Hän myönsi, että valehteli! Mistä ihmeestä ekaluokan aloittava tyttö saa tuommoista päähänsä? En oikein saanut vastausta, kuulemma juurikin naapurin pojat... Ei ole yllättänyt meitä vanhempia mistään "puuhista".

Onko teillä vastaavia kokemuksia, mä oon todella hämmentynyt, enkä tiedä, miten suhtautua tähän...tyttö kävi mun kuullen pyytämässä pojilta anteeksi höpötyksiään. Pitäskö mun olla huolissani? Lisäksi en tiedä, pitäsko mun kertoa asiasta tytön isälle...hän ei nimittäin anna lasten enää leikkiä sen jälkeen, se on varma.

Tyttö lupasi, ettei enää höpötä ja valehtele tuommoisesta, mutta mä jäin vain miettimään, mistä se on tuommoista oppinut...
 
Mietin
Oletko ihan varma että tyttö valehteli asiasta? Voin kuvitella että nuorempi tyttö helposti pyörtää sanansa jos kaksi vanhempaa poikaa väittää sitä valheeksi.
 
vierailijattsy
Huolissaan pitäisi tosiaan olla siitä, että Suomessakin on tuomittu kymmeniä syyttömiä ihmisiä seksirikoksista lasten mielikuvituksen tuottamien juttujen perusteella. Tunnetuimpina esimerkkineinä Auer ja Kukka.
 
vierailijataas
Onko sun tyttö nähnyt telkasta ja netistä seksiä tai muualta, eihän tuollainen itsestään tule pienelle mieleen. Yrittäisin selvitellä lisää ja siihen asti taukoa poikien kanssa leikkimisestä.
 

Yhteistyössä