Aika limatulpan irtoamisesta synnytykseen?

Heips!

Te, joilla on irronnut limatulppa, kuinka pian synnytys on käynnistynyt? Itselläni irtosi eilen (rv. 39+3), ja nyt odotellaan miehen kanssa kärsimättöminä, josko pääsisi pian näkemään esikoisen. =) Eilen neuvolassa hoitaja sanoi, et voi mennä useampikin päivä, tuskin kuitenkaan enää viikkoja, ennen kuin lähtö tulee. Mut haluaisin kuulla vielä käytännön kokemuksia muilta. :)
 
mulla irtos tänään,viikkoja tasan 39.
luin sitten miten oli esikoisesta niin oli seuraavana yönä tullut lapsivedet kun tulppa irtos.
tein sit galluppia kaveri piirissä niin kaikilla oli seuraavan vuorokauden jälkeen tulpan irtoamisesta joko menny lapsivedet tai alkanut supistella niin että tullut sairaalaan lähtö.
mulla lähti nyt aamulla ja supistuksia kyllä tullut ihan kivasti koko päivän,saas nähdä nukutaanko ensi yönä :D

tsemppiä synnytykseen,onnea matkaan
kyllä se sieltä pian tulee :)
 
Vain tunti
Minulla limatulppa irtosi vasta, kun synnytys oli jo käynnissä ja vesien menostakin oli kulunut puolitoista tuntia. Tosin synnytys oli käynnistetty, joten siinä mielessä olen huono tapaus vastaamaan, mutta joka tapauksessa limatulppa tuli ulos kokonaisena "möykkynä" (noin kananmunan kokoinen veriviiruinen limaklöntti) ja vauva syntyi noin tunnin päästä siitä.
 
Esikoiselta en tiennyt limatulpan irtoamisesta mitään, eli tuli kai vasta sitten lapsen mukana. Nyt limatulppa irtosi rv 38+5 ja tänään viikkoja on kasassa tasan 40 eikä oo vieläkään lapsi syntynyt :headwall: :headwall: et se siitä tulpasta! =)
 
täällä jo aiemmin puhuin siitä kellertävästä isosta limaklöntsistä mitä on tässä jo parisen viikkoa tullu...no eilen sitten tuli kaksi sellasta veriviirusta pienempää klöntsää...
masennuin jo kun luin että pitäs kananmunan verran tulla...olo on ihan kamala kun tuo painaa peräsuoleen niin että tuntuu kuin sieltä ulos putkahtas jotain...tuntuu että olis ilmaa mut mitään ei tuu ja tuntus että on kamala hätä mut mitään ei tuu ja koko ajan painaa vaan...tulis vaan loputki limat että pääsis tästä tuskasta...
enää kun ei uskalla edes istua normaalisti vaan pitää varovasti istua kun muuten tömäytän muksua päähän ja se oikein tuntuu kun se nousee tuolta ylös ja laskeutuu takas alas että niin alhaalla on jo....
mää kuolen jos tää kestää laskettuun asti...siihen on siis vielä kaks viikkoa!!!!! \|O :headwall:
 
Täällä vielä ollaan kotosalla yhtenä kappaleena! :wave: Saisi kyllä jo syntyä...

Tuli tuossa vastauksia lukiessa mieleen, et mitenkä suuri se limatulppa sitten kokonaisuudessaan oikein on? Meinaan mulla sitä tuli vaan noin ehkä t-lusikallisen verran. :/ Eli vissiinkään ei kaikkea? Tarkoittaako se sitten sitä, et täytyy odotella vielä loppujenkin tulevan, ennen kuin synnytys toden teolla käynnistyy? :eek: Tietty kaipa tämäkin asia on tapauskohtainen, kun eihän sen limatulpan tartte välttämättä irrotakaan kuin vasta juuri ennen synnytystä ilman, et sitä itse huomaakaan, kuten on vastauksissa tullutkin ilmi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 21:59 Nessu kirjoitti:
Täällä vielä ollaan kotosalla yhtenä kappaleena! :wave: Saisi kyllä jo syntyä...

Tuli tuossa vastauksia lukiessa mieleen, et mitenkä suuri se limatulppa sitten kokonaisuudessaan oikein on? Meinaan mulla sitä tuli vaan noin ehkä t-lusikallisen verran. :/ Eli vissiinkään ei kaikkea? Tarkoittaako se sitten sitä, et täytyy odotella vielä loppujenkin tulevan, ennen kuin synnytys toden teolla käynnistyy? :eek: Tietty kaipa tämäkin asia on tapauskohtainen, kun eihän sen limatulpan tartte välttämättä irrotakaan kuin vasta juuri ennen synnytystä ilman, et sitä itse huomaakaan, kuten on vastauksissa tullutkin ilmi.
Joo, tuskin se t-lusikallinen on limatulppa, ehkä pikkupala tai sitten ihan jotain muuta. Mutta kuten sanottu, eivät kaikki huomaa sen irtoamista ollenkaan (lähtee sulamalla paloissa) tai sitten se irtoaa vasta synnytyksen ollessa käynnissä.
 
1.lapsi 3 päivää limatulpan irtoamisen jälkeen
2.lapsi 1 päivä
3.lapsi 3 viikkoa (irtos rv 36 lääkärin kovakouraisen sisätutkimuksen jälkeen, kohdunsuu oli tuolloin jo 4cm, mutta meni kuiteskin rv 39 synnytys)
4.lapsi 5 tuntia
5.lapsi samana päivänä
 
1. valui hiljalleen n. viikkoa ennen synnytystä

2. lähti vasta kun synnytys oli alkanut...muutama tunti ennen pojan syntymää

3. Lähti just perjanataina ainakin osittain rv 40+6 silloin...nyt kulunut pari päivää ja vielä ei ole vaavi syntynyt
 
Riina-Niina harmaana
Esikon aikana limatulppa tuli maanantaina aamupäivällä ja tyttö syntyi keskiviikkona iltapäivällä (synnytys käynnistyi supistuksilla). :heart:

Kuopuksen aikana en huomannut selvää limatulpan tuloa ja synnytys käynnistyi vesien menolla. :heart:
 
Mulla synnytys alkoi limatulpan irtoamisella. Tuli pikkasen limatulppaa (ehkä t-lusikallinen, hyvä jos sitäkään) ja siitä meni viisi tuntia, niin vauva oli jo sylissäni. Ekaksi synnytykseksi kuulemma tosi nopea.
 
Mulla eka havainto limatulpasta oli maanantai-aamulta ja tyttö synty tiistai-keskiviikko yönä :)
Ei tullu TULPPANA vaan pienissä erissä.. Ja ei niitä nii paljoo ainakaa mulla tullu ei millään et niistö ois semmosen kananmunan kokosen klöntin saanu.
 
Otus
Minulla tulpat olleet selkeitä, erottanut kyllä muusta vuodosta.
Esikoinen syntyi viitisen tuntia tulpan irtoamisesta, kakkonen vain nelisen tuntia... Nopeita ovat olleet synnytykseni =) Synnytykset siis varsinaisesti alkaneet muutama tunti tuon tulpan istoamisen jälkeen lapsivesien menolla.
 

Yhteistyössä