Aikamatkaleikki. Minne vuoteen ja minne kaupunkiin matkustaisit?

Ajatus siitä, että olisi mahdollista matkustaa ajassa taaksepäin kiehtoo minua. En haluaisi nähdä tulevaisuutta, mutta olisi kiva piipahtaa menneisyydessä.

Pariisi on lempikaupunkini. Katselin juuri Woody Allenin elokuvan Midnight in Paris, jossa päähenkilö nousee keskiyöllä autoon, joka vie hänet 20-luvun Pariisiin. Sinne minäkin tahtoisin. Juomaan viiniä, maalaamaan ja polttamaan tupakkaa holkilla.
 
Ken guru
Niin, no. Jos ajatellaan että eletään joku hetki jossain toisessa ajassa, niin vaihtoehtoja on monia.

Pidemmäksi aikaa kuin päiväksi, pariksi en menneeseen menisi. 80-luvulla voisin piipahtaa parikin vuotta. Maalla ei niin väliä, kunhan kaupunki on yli 500 000 asukkaan kaupunki.

Ja sitten vielä, että jos johonkin muuhun aikaan menisin, haluaisin olla vähintään varakas. Elämä ei ole köyhille ollut herkkua millään ajanjaksolla.
 
vierailija
Itselläni tuli ihan samat mieleen kuin Zissoulla (toivottavasti meni oikein). Lontoo 60-luvulla olisi myös kokemus, tietysti oletan että olisin siellä rikas ja menevä nuori nainen:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Zissou
Voi, niitä paikkoja ja aikakausia on todella paljon.
Minua kiinnostaa antiikin Kreikan ajan historia, Hollywoodin alkuajat, cowboy aikakausi, dinosaurukset... Ja moni muukin paikka ja aika. :love:
 
En ole kauhean kranttu nyt.

Haluaisin jonnekin itään, etelään. Afganistaniin vaikka. RAUHAaAikaan vähän ennen sähköjä.

Kun puutarhat kukoistivat, vesikourut kuljettivat vettä ja oli kaunista. Siellä haluaisin istua pimenevässä illassa kattoterassilla nauttien paikallisista viineistä, hedelmistä, juustosta, leivästä.

Nykyään ei ole sama, koska valot ja melu häiritsisivät. Ja puutarhat ovat tuhoutuneet pommituksissa.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Ajatus siitä, että olisi mahdollista matkustaa ajassa taaksepäin kiehtoo minua. En haluaisi nähdä tulevaisuutta, mutta olisi kiva piipahtaa menneisyydessä.

Pariisi on lempikaupunkini. Katselin juuri Woody Allenin elokuvan Midnight in Paris, jossa päähenkilö nousee keskiyöllä autoon, joka vie hänet 20-luvun Pariisiin. Sinne minäkin tahtoisin. Juomaan viiniä, maalaamaan ja polttamaan tupakkaa holkilla.
Olen katsonut mainitsemasi elokuvan ja vieraillut usein Pariisissa.
Minua ei kiehdo matka menneisyyteen.
Tykkään elää nykyhetkessä ja ajattelen tulevaisuutta.
Mukavaa, että joku nosti mukavan ketjun ylös vuosien takaa.
 
vierailija
En ole kauhean kranttu nyt.

Haluaisin jonnekin itään, etelään. Afgamnistaniin vaikka. RAUHAaAikaan vähän ennen sähköjä.

Kun puutarhat kukoistivat, vesikourut kuljettivat vettä ja oli kaunista. Siellä haluaisin istua pimenevässä illassa kattoterassilla nauttien paikallisista viineistä, hedelmistä, juustosta, leivästä.

Nykyään ei ole sama, koska valot ja melu häiritsisivät. Ja puutarhat ovat tuhoutuneet pommituksissa.
Oletko ollut siellä?
 

Yhteistyössä