Aivan sairaan hyvä suklaakakku, valmista alle 10 minuutissa!!

  • Viestiketjun aloittaja Herkkupylly
  • Ensimmäinen viesti
Herkkupylly
Tein äsken elämäni ensimmäisen kerran mikrossa kakkua, kun työkaveri niin kovasti sitä hehkutti. Ja pakko sanoa: aivan sairaan hyvää tul! Ei yhtään uskoisi että mikrossa tehty! Tosi maukasta ja mukavan kosteaa. NAM!!

Tässä ohje:

Suklaakakku mikrossa

2 dl vehnäjauhoja
1,5 dl sokeria
3 rkl kaakaojauhetta
1 tl leivinjauhetta
2 dl juoksevaa / sulatettua margariinia
3 munaa

Sekoita kuivat aineet. Lisää margariini ja munat, sekoita. Kaada vuokaan ja mikrota täydellä teholla (n. 700w) 4-5 minuutin ajan. Valmis!

Varoitus! Tämä on niin helppo ja hyvä, että tästä voi tulla pahemman laatuinen addiktio...
 
Ap
Ai niin juu. Mä tein ihan sellaisessa mikron kestävässä muovikulhossa ton. Työkaveri sanoi tekevänsä lasisessa uunivuoassa ja kuulemma alkuperäisessä ohjeessa se neuvotaan tekemään silikonivuoassa.
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Kuulostaa liian helpolta ja hyvältä ollakseen totta!
Näin mäkin ajattelin. Mutta nyt on pakko sanoa, että en olisi uskonut jos en olisi kokeillut. Kannattaa ottaa 10 min aikaa ja kokeilla, niin sitten tietää itse. :)
 
Ohis
Toi ON hyvää! Mä sain saman reseptin aikoinaan yhdeltä Tupperimyyjältä ja monesti oon sen jälkeen sitä tehnyt. Ja milloin milläkin variaatiolla: joskus jätän kaakaon pois ja panen sekaan esim. kardemummaa ja puolukoita (tulee maustekakun tyylinen), joskus lykkään sekaan Marianne -rouhetta. Toi on maailman paras hätävara kun joku tulee kylään yllättäen, kunhan vain pitää huolen siitä että kaapissa on aina juoksevaa margariinia. Muita melkeen aina kyllä löytyykin...
 
vieras
Rasva muuten voi kuumentua todella kuumaksi mikrossa. Ei ehkä tuollaisessa taikinaseoksessa, mutta kannattaa kyllä tarkkailla tilannetta. Monet muuten mikronkestävät astiat eivät kestä rasvan kuumentamista.
 
Ohis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Rasva muuten voi kuumentua todella kuumaksi mikrossa. Ei ehkä tuollaisessa taikinaseoksessa, mutta kannattaa kyllä tarkkailla tilannetta. Monet muuten mikronkestävät astiat eivät kestä rasvan kuumentamista.
No rasvaahan on lähes kaikissa ruoissakin mitä mikrossa lämmitetään... :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Toi ON hyvää! Mä sain saman reseptin aikoinaan yhdeltä Tupperimyyjältä ja monesti oon sen jälkeen sitä tehnyt. Ja milloin milläkin variaatiolla: joskus jätän kaakaon pois ja panen sekaan esim. kardemummaa ja puolukoita (tulee maustekakun tyylinen), joskus lykkään sekaan Marianne -rouhetta. Toi on maailman paras hätävara kun joku tulee kylään yllättäen, kunhan vain pitää huolen siitä että kaapissa on aina juoksevaa margariinia. Muita melkeen aina kyllä löytyykin...
:p :p |O
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Kuulostaa liian helpolta ja hyvältä ollakseen totta!
Näin mäkin ajattelin. Mutta nyt on pakko sanoa, että en olisi uskonut jos en olisi kokeillut. Kannattaa ottaa 10 min aikaa ja kokeilla, niin sitten tietää itse. :)
Älä ny houkuttele, just kyl katoin ett meilt kyl löytyis noi ainekset, mut ku mies on työmatkalla niin jouduttais syömään toi pojan kaa kahestaan... :p:
 

Yhteistyössä