alavatsan pyöristyminen (ei raskaana)

  • Viestiketjun aloittaja "huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti
"huolestunut"
sellanen tilanne että miksi mun alavatsa vaan pyöristyy? häpyluun yläpuolelta nousee vähän ylöspäin eikä tälläistä pyöristymistä ole ikinä ennen ollut! tietysti ensin olin ihan varma että on käynyt vahinko ja ehkäisy pettänyt ja olisin raskaana, mutta olen tehnyt kuusi raskaustestiä joista jokainen on näyttänyt aivan selkeää negaa, joten kaiken järjen mukaan raskaana en vaan voi olla. edellinen yhdyntäkin on tapahtunut marraskuussa, sillä suhteeni päättyi silloin enkä sen jälkeen ole kehenkään koskenut, eli raskaus olisi huomattavan pitkällä jo.
Nyt siis onko jollakin samanlaisia kokemuksia? Minulla on tullut menkat muutamaan kertaan tuon marraskuun jälkeen, tosin nyt ne ovat taas myöhässä paljon, mutta sellaista on ollut tässä vuoden ajan jo, että ne välillä jättävät jonkun kuukauden välistä tms. Onko minulla joku kasvain jossain munasarjoissa joka kasvattaa kohtua?? todellakin siis kyse ei ole mistään lihomisesti, alavatsa on pinkeä, ei yhtään sellainen että olisi lihonut. tietysti turvotus tulee mieleen mutta tätä on jatkunut nyt kolmisen viikkoa ehkä tätä outoa vatsan pyöristymistä, ei kai se vatsa nyt koko ajan turvonnutkaan voi olla??
pliis kertokaa että jollain on ollut samanlaista, ja mikä teitä vaivasi? häiritsee tämä tällainen! tiivistetysti siis: alavatsa vaan pyörenee, ei lihominen, ei raskaana??
 
alotttajja
voiko kysta näkyä tuollaisena pyöristymisenä? pitäisi varmaan mennä lääkärille mutta pelottaa jos siellä ei olekaan mitään ja mut nauretaan sieltä pihalle että ihan turhaan tulin...
niin aattelin täältä tulla kysymään jos jollain samnalaista kokemusta ja tietoa asiasta
 
"vierailija"
Kannattaa ehdottomasti varata aika lääkärille varmuuden vuoksi. Tuttavallani, joka tosin oli jo iäkäs ihminen oli munasarjasyöpä ja ensimmäinen oire oli juuri alavatsan turvotus. En halua pelotella, mutta kannattaa pois sulkea vakavat vaihtoehdot
 
alotttajja
no jotain tuollaista pelkään että olisi jotain vakavaa.. olen suht nuori, parikymppinen, ja tällainen timmi pyöristyminen on ihan uutta ja ennenkuulumatonta. :/ toisaalta vatsa menee "sisään" tavallaan kun esim. makaa selällään mutta seisaaltaan aivan selkeästi pullottaa ihan kuin pieni alkuraskauden masu olisi.
ilmavaivoja on välillä mutta en usko että se turvotus niistä johtuu, jotenkin todella erilaista turvotusta nyt kuin aikaisemmin jos vatsa ollut turvonnut. tämä ei laske missään vaiheessa (paitsi juurikin selältään) ja alkaa ihan häpyluun yläpuolelta käsittääkseni siitä mistä kohtu alkaa? olen aika neuvoton..
 
"123"
Mulla kasvoi vatsa nopeasti, kun oli munasarjakysta. Se siis pullotti ihan ulospäin ja tunsin muutoksen vatsan läpikin. Menin gynelle, joka luuli ensin, että mulla olisi myoomokohtu, mutta sitten ultralla paljastui iso kysta. Se oli silloin 12-senttinen ja pääsin pian jatkotutkimuksiin. Sain leikkausajan, mutta kysta ehti kiertyä ja se jouduttiin leikkaamaan heti. Silloin kysta oli jo 25-senttinen ja patologin tutkimus varmisti, että kyseessä oli hyvänlaatuinen kysta. Molemmat munasarjat jouduttiin poistamaan, samoin kohtu ja jopa umppari.
 
vieras2
Mulla on vähän samaa ongelmaa. Paino on muuten jopa pudonnut muutaman kilon, mutta maha on turvoksissa/pyöristynyt. Olin muutaman viikon ilman viljaa, ja sinä aikana ongelma minusta vain paheni. Mitään ihmeellisiä kipuja ei ole, paitsi parisen viikkoa sitten sattui useana päivänä jonkin verran oikealle alavatsaan. Sen jälkeen ei ole tuntunut mitään. Jos olisi kysta tai vastaavaa, kai siinä olisi kipujakin? Raskaustestin olen tehnyt minäkin, ja negaa näytti. Samoin raskauden pitäisi olla jo huomattavan pitkällä, jos siitä olisi kyse.
 
aapuaaaaa
"123" pullottiko sulla ihan molemmilla puollilla alavatsaa? :/ ei herranjumala kyllä mun nyt täytyy se lääkäri varata, pelottaa vaan todella paljon jos sieltä oikeasti jotain löytyy.. olisin täysin varma että olen raskaana jos en olisi noita kuutta testiä tehnyt, sen takia olenkin niitä niin monta tehnyt koska maha oikeasti näyttää siltä että pyöristyisi raskaudesta.. muita raskauden oireita ei kyllä ole yhtään ollut.
toisaalta onhan se hyvä saada mielenrauha ja jos siellä jotain olisi niin hoitoa ja tietoa tässä vaiheessa jos eikä sitten myöhemmin vasta.. kiitos kun ootte vastanneet!
 
"123"
Kysta oli sillä tavalla asettunut, että se oli ihan kohdun edessä ja siksi alavatsa pullotti niin kuin olisin ollut raskaana. Lääkäri ei pystynyt edes tunnustelemaan kohtua. Mitään kipua mulla ei ollut ennen kystan kiertymistä, ainoastaan ilmavaivoja, kun kysta painoi suolia. Ei sulla tarvi samasta olla kyse, mutta ilman muuta kannattaa käydä näytillä. Kystat ovat kuitenkin aika yleisiä. Jos ajoissa käy näytillä, niin ei käy niin kuin mulla, että kaikki joudutaan ottamaan pois. Onneksi olin lapset jo tehnyt.
 
Mulla on kans vatsa turvonnut vähän ja lisäksi kipeä, tänään gynekologilla ilmeni kohdussa tulehdus. Sulla voi olla näinkin vaaraton vaiva, vaikkei mitenkään mukava mutta ei kyllä pahakaan, kun se lähtee antibiooteilla pois.
 
alottaja taas
joo oon tainnut unohtaa mainita että on ollut sellasta kipuilua välillä ihan kuin menkat alkais mutta ei vaan ala :/ sellasta kipuilua alavatsassa munasarjojen kohdalla ja selässä myös vähän. ajattelin ensin että ovulaatiokipua mutta sitä on ollut useana päivänä joten ei ovulaatiota siis. järkihän tässä menee kun miettii mikä vaivaa:D
 
Mulla alkoi tää kipu munasarjakipuna, molemmilla puolilla silloin tällöin sattui. Se lisääntyi sit vähitellen ja keskittyi lopulta keskellä, ja nyt sitten todettiin se tulehtuminen. Oireiden perusteella ainakaan tämä ei ole sulta poissuljettu vaihtoehto.
 
vierailija
sellanen tilanne että miksi mun alavatsa vaan pyöristyy? häpyluun yläpuolelta nousee vähän ylöspäin eikä tälläistä pyöristymistä ole ikinä ennen ollut! tietysti ensin olin ihan varma että on käynyt vahinko ja ehkäisy pettänyt ja olisin raskaana, mutta olen tehnyt kuusi raskaustestiä joista jokainen on näyttänyt aivan selkeää negaa, joten kaiken järjen mukaan raskaana en vaan voi olla. edellinen yhdyntäkin on tapahtunut marraskuussa, sillä suhteeni päättyi silloin enkä sen jälkeen ole kehenkään koskenut, eli raskaus olisi huomattavan pitkällä jo.
Nyt siis onko jollakin samanlaisia kokemuksia? Minulla on tullut menkat muutamaan kertaan tuon marraskuun jälkeen, tosin nyt ne ovat taas myöhässä paljon, mutta sellaista on ollut tässä vuoden ajan jo, että ne välillä jättävät jonkun kuukauden välistä tms. Onko minulla joku kasvain jossain munasarjoissa joka kasvattaa kohtua?? todellakin siis kyse ei ole mistään lihomisesti, alavatsa on pinkeä, ei yhtään sellainen että olisi lihonut. tietysti turvotus tulee mieleen mutta tätä on jatkunut nyt kolmisen viikkoa ehkä tätä outoa vatsan pyöristymistä, ei kai se vatsa nyt koko ajan turvonnutkaan voi olla??
pliis kertokaa että jollain on ollut samanlaista, ja mikä teitä vaivasi? häiritsee tämä tällainen! tiivistetysti siis: alavatsa vaan pyörenee, ei lihominen, ei raskaana??
 

Yhteistyössä