Alkuvirtsa ja keskivirtsa näytteet, kumpi ensin?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Eli täytyisi antaa klamydiatestiä varten pissanäyte (alkuvirtsasta) ja perus pissanäyte (keskivirtsasta). Klamydianäytehän pitäisi antaa vähintään 2 tuntia rakossa olleesta pissasta, pesemättömästä alapäästä ja perusnäyte vähintään 4 tuntia rakossa olleesta pissasta, pestystä alapäästä.

Teenkö siis niin että esimerkiksi aamulla herätessä päästän alkuvirtsan toiseen purkkiin, jonka jälkeen keskeytän virtsaamisen ja pesaisen alapään ja sitten jatkan pissaamista toiseen purkkiin? Vai pitäisikö ensin hoitaa alapääpesu, laskea alkuvirtsa pönttöön, laskea keskivirtsa purkkiin ja tämän jälkeen odottaa se 2 tuntia ja laskea sitten alkuvirtsa toiseen purkkiin? Mietin että onko alapää sitten "liian puhdas" klamydiatestiä varten jos se on 2 tuntia ennen pissimistä pesty?

Voin toki soittaa neuvontaankin, ajattelin vain ensin täältä kysäistä jos jollain on kokemusta molempien näytteiden ottamisesta. Pissin purkkiin siis kotona. :)
 
vierailija
Mä oon tehnyt niin että ottanut toisen testin kotona ja kun vienyt näytteitä niin pissannut toiseen purkkiin tk:ssa.

Ja ei ole liian puhdas jos kaksi tuntia on pesusta ollut.
 
vierailija
Mä kävin viime kuussa labrassa antamassa näytteet ja siellä käskettiin tekemään just noin, että eka sentin verran ekaan purkkiin, lopeta pissaaminen, alapääpesu ja sit puol purkkia pissaa tokaan purkkiin ja loput pönttöön.
 

Yhteistyössä