Anoppi ei ole vieläkään lähtenyt...

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Meillä kävi jouluaattona miehen sukua syömässä. Muut lähtivät jokainen aikanaan, mutta anoppi jättäytyi viimeiseksi... ja keksi jäädä joulusaunaan, ja vielä yöksi. Ihmettelin hiljaa mielessäni jo aattona, koska appi lähti heidän kotiinsa. No, laitoin vierashuoneeseen pedin. Lainasin yöpaidan... ja olen lainannut kaikki muutkin vaatteet. Mies toi eilen äidilleen hammasharjan kaupasta.

Sinänsä anoppi ei ota päähän, mutta tämä on vaan niin outoa. Kyselen salaa mieheltä, joko äitinsä tänään lähtee... mies vastaa: "Kyllä se siitä.." En ole ilennyt vielä kysyä anopilta suoraan. Olen kysynyt tarvitseeko hän kyytiä kotiinsa (matkaa n. 30 km), onko apen kanssa riitaa yms., mutta anoppi kiertää kysymykset eikä ole moksiskaan.

Ja pakko myöntää, että ottaa kuitenkin sen verran päähän, että tämän piti olla meidän ensimmäinen yhteinen joulu uudessa vastavalmistuneessa talossamme. Se siitä :(
 
vierailija
Hän ei ole vieläkään lähtenyt. Kai hänen on hyvä olla täällä. Mies antoi tänään oman avaimen, minkä teetti äidilleen. En ilennyt kysyä, tarkoittaako tämä, että anoppi jää asumaan?
 
vierailija
Nyt on tultu siihen pisteeseen, että appikin asuu meillä, viettää myös yöt (ennen oli klo 8-18.00). Tulivat meidän makuuhuoneeseen, sänkyyn, koska ovat vanhoja ihmisiä. Mies meni vierashuoneeseen, mistä piti tulla lastenhuone. Minä asun kodinhoitohuoneessa. Mies ehdotti, että muutan appivanhempien taloon, jos en kestä tilannnetta.
 
vierailija
muuta pihavarastoon niin appivanhemmille jää enemmän tilaa. muista käydä laittamassa ruuat ja siivoamassa säännöllisesti. ja hanki joku kutsunappi millä saavat pyytää sinut apuun koska vain
 
vierailija
Anoppi tuumasi aamupalapöydässä, josko heidän putkiremonttinsa maaliskuuhun mennessä valmistuisi. Miksi ei ole kerrottu aiemmin? Kuulemma miniä on sellainen, että ei olisi laskenut asumaan moneksi kuukaudeksi, jos olisi tiennyt.
 

Yhteistyössä