Apua, eskarilaiselta irtoamassa poskihammas?!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tyttö, kuusi vuotta, sanoi tänään, että taas heluu hammas. Mä sitten kysymään, että mikä hammas, olettaen että se olis joku noista etummaisista, vaan eipä ollut. Kyseessä on yläleuan takimmainen poskihammas, ja eihän niiden kai pitäisi vielä irtoilla?
Tytöllä on jo vaihtunut alas kaksi pysyvää hammasta, ja yläleuastakin puuttuvat etuhampaat, uusia ei ole vielä näkynyt. Poskihampaiston kuutosetkaan eivät ole vielä puhjenneet, ja tulikin mieleen, että voiko siellä kutonen puhjeta niin, että tullessaan irrottaa poskihampaan? Hammasta on kuulema pidemmän aikaa "kutittanut" ja kutitus on helpottanut puremalla hampaita yhteen. Mun hammastietämys ei ole kovin syvällistä laatua, joten nyt tietävämmät, helppiä!
 
vierailija
Mä oon saanu vähän vastaavassa tilanteessa asiantuntevaa palvelua hammashoidon ajanvarauksesta, niiden työhän se on arvioida tarviiko käydä näyttämässä vai ei. Meidät ohjattiin sitten suuhygienistille oman kuusvuotiaan kanssa ja saimme terveen paperit.
Minust kuulostaa erikoiselta ettei kolmansia poskihampaita vielä ole, eikö ne pitäis tulla 4-5 vuotiaana?
 

Yhteistyössä