APUA!! koira vetää KOKOAJAN hihnassa..

  • Viestiketjun aloittaja koiranomistajille
  • Ensimmäinen viesti
meillä oli sellainen valjas systeemi,missä kainaloista naru kiristi jos veti. oppi nopeesti eikä vedä enää,nyt normaalit valjaat käytössä.
lisäksi tarvii opetusta,suunnan vaihtoja ja pysähdyksiä jos vetää. netistäkin löytyy tietoo ja vinkkejä jos ei kouluttajalle asti halua tai voi lähtee.
nyt kun vielä kohtuu nuori niin aloita heti.
 
"Nappula"
Saako torua koiraa hihnassa jos ei saa kehua? :D Sitten myös se että tämä ranskis ärisee jos ruoka kuppiin mennään koskemaan sen syömis aikana. Ja asialle voi tehdä mitä?:D
 
Vetävän mäykyn omistaja
Eipä löytynyt apua täältä. :( Eli meillä on 5 v. kk. mäykky, joka vetää ihan ÄLYTTÖMÄSTI. Huh heijaa, kun on lenkillä sen kanssa! Olisiko kenelläkään mitää neuvoa? Pysähtymiset/kääntymiset ei auta kun koira vaan vetää, sinne minne vaan ollaa menossa... :(
 
"vierailija"
Meillä on noin 2 v. suomenajokoira uros. Se tarvii liikuntaa aika paljon että se pysyy hyväs jamas ja siksi kesällä pitää lenkitää sitä hirmu paljon kun se ei saa olla vapaana irti (vaikka asumme maalla). Mutta mä en jaksa & pysty paljoa lenkittää sitä sillä se VETÄÄ. Kun se on ajokoira (ajoikoirilla on kova metsästysvieetti ja siksi todella vaikeita opettaa) jolla on intoo paljon ja kova metsästysvietti ja sitä on mahdotonta hallita. Ollaan kokeiltu valjaita, ( vetää viä) ja kuristuspantaa, normaalia kaulapantaa mutta se ei auta.Nyt ollaan hankkimassa kuonopantaa toivottavasti auttaa.
 
"just"
Harjoittelette ensin kontaktin kuntoon. Paljon treeniä niin sisällä kuin ulkona. Kun kontakti paikalla olossa pysyy, alat vaatimaan kontaktia ensin askeleen seuraamisessa jne..
Lopulta lenkillä annat kulkea sen rauhassa (mutta vetämättä) ja kun joku tulee vastaan-> kontakti ja seuraaminen-> palkka.
 
"auttaja"
En oo mikään koira-asian tuntia mutt tää voi ehkä auttaa. Kun lähette lenkille sinun PITÄÄ olla itsevarma, rauhallinen ja päättäväinen. Ota mukaan lenkille namuja ja aina kun koira ei vedä niin palkitset namuilla. Lenkillä pidä huoli että koira ei ohita sinua (koiran pitää kulkea sun vierelläsi ta takana sillä se kunnioittaa ja pitää johtajana sinua) jos koira on ohittamassa sinua nykäiset hihnaa taaksepäin jos ei auta pökkäät kylkee ja sanot jonkin kieltoäänen ( kieltoäänen pitää olla aina sama) ja kun se tottelee niin nameja tai kehuja. Toivottavasti onnistutte.
 
törvi
minulla on viisivuotias voimakas karjalankarhukoira uros ja se veti todella paljon mutta kun oli kärsivällinen ja pysähtyi aina kun se veti tai nykäisee vain hiukan hihnasta.jos koiralle korottaa ääntä se alkaa itse toimimaan melko samalla tavalla esim agressiivisesti tai muuten epämiellyttävästi.yleensä koirani haukkui muille kokeilin kuonokoppaa mutta koirasta tuli todella vihainen joten päädyin lievään sähköpantaan ja se auttoi eikä maksanut kuin 250e
 
maissihiiri
Voi apua teijän kanssa....!!! Nyt romukoppaan ne kaikki kuristusketjupannat ja hihnan kiskomiset yms!! Niillä saatte aikaan vain pahemman vetävän koiran, joka kaiken lisäksi ennen pitkää alkaa käyttäytyä aggressiivisesti.
Koulutusta, koulutusta ja koulutusta. Posiitivisen vahvistamisen kautta. Suosittelen kaikille (vetävien) koirien omistajille kirjaa "Kiskomatta paras", Turid Rugaas. Meillä tämän metodin käyttäminen auttoi huomattavasti jo 3 päivässä. Ja kyseessä nuori uros, joka kiskoi ja kiskoi koko ajan, tällä hetkellä hihna kiristyy ehkä kerran tai kaksi lenkin aikana!
 
vetää yhäkin
on muuten ehkä parempi kuin kurtsari..
Mulla on kans 6 kk ikäinen saksanpaimenkoira, joka vetää ainakin osaksi. Aluksi se ei vetäny fleksissä, kun leikitin sitä sellasella heittolelulla, joka toimi. Mut heti ku lelun jättää pois ni se alkaa vetään, varsinkin alku lenkistä ja silloin on täys työ pitäämisessä kun tulee muita koiria vastaan ja kaiken lisäksi haukkuminen. olen kokeillut kuonopantaa ja vedonestovaljaita, joissa koira ei pysty vetämään, mutta kuono pannasta sille tuli hiertymä kuonon ympärille, ja valjaista kainaloihin, joten en oo niitä viittinyt pitää. olen kokeillut pysähtymistä ja nykäisyä, (toinen koirani oppi nykäisy taktiikalla olemaan vetämättä ja kulkee nätisti hihnassa.) Seuraavaksi on aikomuksenani jättää fleksi kokonaan pois, koirankuiskaaja ohjelmissa, Ceasar käyttää kuristus pantaa ja lyhyttä hihnaa. täytynee kokeilla sauraavaksi.. Koirakoulu alkaa meillä onneksi ens. kuussa.


epe
 

Yhteistyössä