Arkailen lastenhankintaa...

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen lapsirakas, ammatiltani lastenhoitaja ja monen lapsen onnellinen täti.

Olen rakastunut elämäni mieheen, ja lastenhankinta mietityttää..

Kaiken järjen mukaan näin koulut käyneenä, parisuhteessa olevana kolmeakymppiä lähestyvänä naisena nyt pitäisi miettiä perheenlisäystä mutta...

on kaksi asiaa jotka pelottavat todella paljon, mutta jotka ovat sellaisia joista ei kehtaa kahvipöydässä puhua, ja nämä asiat ovat suurimpia lastenhankinnan esteitä. Olisi ehkä helpotus ja ilo kuulla jos joku olisi käynyt nämä asiat läpi.

Ensinnäkin pelkään että olisin mustasukkainen mieheni huomiosta lapsia kohtaan. Suhteemme on erittäin läheinen ja intohimoinen, ja osoitamme paljon huomiota ja hellyydenosoituksia toisiamme kohtaan. Jossain synkässä alitajunnassa pelkään että "jään toiseksi" ja tunnen tuskaa siitä että en ole enää miehelleni se "maailman rakkain", vaan että lapsi ottaa sen paikan..

Toiseksi pelkään "menettäväni suhteen vartalooni". En ole pinnallinen enkä ulkonäkökeskeinen, enkä omaa mitään "mallikroppaa", mutta rakastan kehoani enkä kestä ajatusta siitä että raskauden ja synnytyksen jälkeen vartalooni "kajoaisi" joku, tässä tilanteessa siis lapsi joka muuttaisi vartaloani. Pelkään etten kestäisi isoja rintoja, raskausarpia ja löysää nahkaa.. Meidän suvussamme naiset lihovat lasten jälkeen huomattavasti, ja tämä pelottaa itseni kohdalla. Olen kerran ollut raskaana, raskaus päättyi keskenmenoon. muistan jo silloin vihanneeni kasvavia rintojani ja koko olemustani.

Uskoisin olevani hyvä äiti, ja miheni maailman paras ja lempein isä, ja siksi nämä tunteen raastavat todella paljon.

Onko tämä pinnallista hömppää, ja olenko näiden ajatusten kanssa yksin? Kuinka tälläisistä voi päästä yli?
 
vierailija