Asiallista keskustelua: mitä tehdä pakolaiskriisille?

  • Viestiketjun aloittaja mietttiinyt
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Suomessa olis mun mielestä sijaa lähi ruoalle. Tulee mieleen se naurettava tapaus kun evira (vai mikä se oli) kielsi raakamaidon myynnin, tai rajoitti sitä. Eikös se raakamaito ole terveellisempää?
Jännä juttu, että Suomessa on paljon turkkilaisia, kiinalaisia, vietnamilaisia, venäläisiä yms. etnisiä ruokapaikkoja. Yhdestäkään somalialaisesta ruokayrittäjästä en ole kuullut.
 
p@ula
Laiton maahanpyrkijä Hollannissa ei ole tyytyväinen. Hän haluaa parempaa ruokaa, ilmastoinnin ja teeveen. Hän tuli Hollantiin elääkseen hollantilaisten veronmaksajien rahoilla.

Kai sille joku on markkinoinut matkan niin? Ja isä on saattanut myydä kaikki lehmät perheestä sen takia? Onhan kumma, ettei niitä matkanjärjestäjiä löydetä?

Heidät täytyisi opettaa ensin asumaan iglussa tai vähintäänkin tekemään sopiva asumuksensa itse:
http://www.talouselama.fi/uutiset/mitenkas+tama+talo+sitten+aikanaan+puretaan/a2280773
 
p@ula
Kai sille joku on markkinoinut matkan niin? Ja isä on saattanut myydä kaikki lehmät perheestä sen takia? Onhan kumma, ettei niitä matkanjärjestäjiä löydetä?

Heidät täytyisi opettaa ensin asumaan iglussa tai vähintäänkin tekemään sopiva asumuksensa itse:
http://www.talouselama.fi/uutiset/mitenkas+tama+talo+sitten+aikanaan+puretaan/a2280773
--asuntojahan kyllä olis, mut pahan päivän varalle tarvis edes OSATA suojautua pakkaselta. Sitä niille ei kai kukaan ole opettanut?
https://www.youtube.com/results?search_query=how+to+buid+iglu
 
Olen pahoillani, mutta puheesi kuullostavat samoilta kuin poliitikon: sanahelinää, mutta ilman mitään konkreettisia ehdotuksia.

Millä vaikka tänne saadaan innovaatioita? Start-up -rahaa ei ole enää tarjolla uusille yrittäjille, uutisissakin on raportoitu tilanteen olevan toivoton. Moni sit vaan pysyy työttömänä, kun ei saa tukea yrittämiseen. Mistä säästetään, et saadaan tuettua yrittäjyyttä? Ja mistä niitä innovaatioita, kun osaajia ei kiinnosta sateinen, kylmä Suomi, jossa verottaja syö kaiken palkan?
Sinänsä hassu tapa ajatella, että yrittäjä ei voi alkaa yrittäjäksi ilman start- up rahaa? Sitä ei tarvita, jos idea on hyvä ja asiakaskunta löytyy.
 
  • Tykkää
Reactions: piismeikker
viera.s
Aivan asiallinen kysymys: Saavatko suomalaiset miehet lähteä sodan tullen pakolaisiksi?

Helppo vastata: Kyllä tai ei.
Etkö sinä tosiaan ymmärrä, että noissa maissa ei ole kyse taistelusta ulkopuolelta uhkaavaa valtiota vastaan, vaan sisällissodasta.

Jos Suomeen tulisi sisällissota, niin pitäisikö sinusta suomalaisen miehen tappaa sukulaisiaan ja muita läheisiään, jos nämä kuuluvat oppositioon? Vai pitäisikö taistella siinä hallituksen vastaisessa oppositiossa? Entä jos on itse täysin puolueeton asiassa, mutta maan hallinto pakottaa tappamaan muita suomalaisia? Pitääkö niin tehdä?

Sisällissotaan osallistuminen ja oman maan kansalaisten tappaminen ei minusta todellakaan ole mikään kunnia-asia. Jos omassa maassaan ei sisällissodan aikana pysty elämään puolueettomana aseisiin tarttumatta tai itse henkeään menettämättä, niin tottakai saa lähteä pakoon. Se on minusta huomattavasti parempi, kuin osallistuminen kriisin jatkamiseen aseellisesti.
 
Etkö sinä tosiaan ymmärrä, että noissa maissa ei ole kyse taistelusta ulkopuolelta uhkaavaa valtiota vastaan, vaan sisällissodasta.

Jos Suomeen tulisi sisällissota, niin pitäisikö sinusta suomalaisen miehen tappaa sukulaisiaan ja muita läheisiään, jos nämä kuuluvat oppositioon? Vai pitäisikö taistella siinä hallituksen vastaisessa oppositiossa? Entä jos on itse täysin puolueeton asiassa, mutta maan hallinto pakottaa tappamaan muita suomalaisia? Pitääkö niin tehdä?

Sisällissotaan osallistuminen ja oman maan kansalaisten tappaminen ei minusta todellakaan ole mikään kunnia-asia. Jos omassa maassaan ei sisällissodan aikana pysty elämään puolueettomana aseisiin tarttumatta tai itse henkeään menettämättä, niin tottakai saa lähteä pakoon. Se on minusta huomattavasti parempi, kuin osallistuminen kriisin jatkamiseen aseellisesti.
Käsittääkseni suomessa on ollut sisällissota, jossa taistelivat punaiset ja valkoiset. Luuletko, että nuo miehet lähtivät käpälämäkeen ja jättivät vaimonsa ja lapsensa sodan jalkoihin. Ei, he tekivät kaikkensa puolustaakseen omiaan.
 
vierailija
Pakolaisia ja hädänalaisia tulee auttaa. Etupäässä heitä tulee auttaa ennen kuin päätyvät pakolaisiksi. Joten nyt lisää rahaa auttamiseen muualla, mutta hallituksemme päätti juuri keskittyä auttamaan heitä täällä eikä kriisialueilla.

Meidän tulisi muodostaa sinne turvallisia alueita ja olla kova silloin kun siihen on tarvetta. Esimerkiksi meren ylittäjät tulisi joka kerta käännyttää jotta tuo vaarallinen tapa loppuisi.

Ei tunteella vaan järjellä.
 
  • Tykkää
Reactions: piismeikker
Pakolaisia ja hädänalaisia tulee auttaa. Etupäässä heitä tulee auttaa ennen kuin päätyvät pakolaisiksi. Joten nyt lisää rahaa auttamiseen muualla, mutta hallituksemme päätti juuri keskittyä auttamaan heitä täällä eikä kriisialueilla.

Meidän tulisi muodostaa sinne turvallisia alueita ja olla kova silloin kun siihen on tarvetta. Esimerkiksi meren ylittäjät tulisi joka kerta käännyttää jotta tuo vaarallinen tapa loppuisi.

Ei tunteella vaan järjellä.
En tiedä auttaako rahakaan, kun suuri osa niistä menee niille, jotka ei apua tarvitse. Avuntarvitsijat saavat vain murto- osan. Tai sen verran, että voidaan ottaa pari valokuvaa ja "esittää", että apu meni oikeaan paikkaan.
 
viera.s
Käsittääkseni suomessa on ollut sisällissota, jossa taistelivat punaiset ja valkoiset. Luuletko, että nuo miehet lähtivät käpälämäkeen ja jättivät vaimonsa ja lapsensa sodan jalkoihin. Ei, he tekivät kaikkensa puolustaakseen omiaan.
Suomen sisällissota kesti vain muutamia kuukausia, joten ei ole verrattavissa siltä osin Syyrian tilanteeseen. Mutta tilanne oli silloin kyllä aika kamala, myös siviilejä teloitettiin paljon. Yksi etninen joukkomurhakin sisältyi noihin sotakuukausiin. Ehdottomasti olisi ollut oikein pyrkiä pakenemaan ja varmasti sitäkin tapahtui, muutamassa kuukaudessa ei vaan ollut edes paljon aikaa pakoa suunnitella, varsinkaan kun siihen aikaan pako olisi pitänyt toteuttaa jalkaisin tai hevoskyydillä läpi valkoisten ja punaisten hallitsemien alueiden. Sodan päätyttyä Neuvosto-Venäjälle pakeni kuitenkin 10 000 ihmistä. Parikymmentätuhatta punaista kuoli vankileireilllä nälkään tai teloitettuina. Varmasti kaikki jotka vaan kykenivät, pakenivat joko metsään tai Venäjälle. Mutta kun suurin osa sodassa aktiivisista punaisista oli teljettynä vankileireille, eivät läheskään kaikki pakoon mitenkään päässeet.
 
vierailija
Etkö sinä tosiaan ymmärrä, että noissa maissa ei ole kyse taistelusta ulkopuolelta uhkaavaa valtiota vastaan, vaan sisällissodasta.

Jos Suomeen tulisi sisällissota, niin pitäisikö sinusta suomalaisen miehen tappaa sukulaisiaan ja muita läheisiään, jos nämä kuuluvat oppositioon? Vai pitäisikö taistella siinä hallituksen vastaisessa oppositiossa? Entä jos on itse täysin puolueeton asiassa, mutta maan hallinto pakottaa tappamaan muita suomalaisia? Pitääkö niin tehdä?

Sisällissotaan osallistuminen ja oman maan kansalaisten tappaminen ei minusta todellakaan ole mikään kunnia-asia. Jos omassa maassaan ei sisällissodan aikana pysty elämään puolueettomana aseisiin tarttumatta tai itse henkeään menettämättä, niin tottakai saa lähteä pakoon. Se on minusta huomattavasti parempi, kuin osallistuminen kriisin jatkamiseen aseellisesti.
Lähtekööt pakoon, mutta ei se ole Suomen velvollisuus ottaa vastaan ja elättää sisällissotien uhreja.
 
aloittaja....
Sinänsä hassu tapa ajatella, että yrittäjä ei voi alkaa yrittäjäksi ilman start- up rahaa? Sitä ei tarvita, jos idea on hyvä ja asiakaskunta löytyy.

Millä yrittäjä elää (ruokkii itsensä ja lapsensa) ennen kuin hyvä liikeidea alkaa tuottamaan? Oletko itse koskaan toteuttanut mitään innovatiivista liikeideaa?

Miksi tarvitaan esim Tekes, jos kerta hyvät liikeideat lähtee tuosta vaan lentoon ja heti tuottamaan? Lopetetaan koko Tekes?
 
En tiedä auttaako rahakaan, kun suuri osa niistä menee niille, jotka ei apua tarvitse. Avuntarvitsijat saavat vain murto- osan. Tai sen verran, että voidaan ottaa pari valokuvaa ja "esittää", että apu meni oikeaan paikkaan.
Toiminta pitäisi pitää yksinkertaisena ja täysin läpinäkyvänä. Nykyiset järjestöt vois mun puolesta vaikka lakkauttaa. Ne on ihan liian monisyisiä selvitettäväksi.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama

Yhteistyössä