Asioita, joista suvaitsevaisto ei kykene keskustelemaan.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
- maahanmuuttajanaisiin kohdistuva perheväkivalta ja heidän erityisen haavoittuva asema (yleensä kotiäitejä, kielitaidottomia, kouluttautumattomia, työttömiä)
- täysi-ikäisten turvapaikanhakijoiden mukana tulevat alaikäiset vaimot, joista osa on jo ollut tai on raskaana
- irakki- ja somalimiesten yli kymmenkertainen raiskaushanakkuus verrattuna kantasuomalaisiin miehiin, joka ilmenee lähinnä puska- ja joukkoraiskauksina, sellaisten naisten raiskausriski on kohonnut, jotka eivät kotonaan joudu seksuaalisen väkivallan kohteeksi
- irakkien ja somalien työllisyysaste on noin 10 % luokkaa eli elävät pääasiassa pitkänkin kotouttamisen jälkeen yhteiskunnan varoilla
- tyttöjen ympärileikkaukset, joita esim. somalit edelleen harrastavat viemällä tyttönsä Somaliaan leikattavaksi
 
vierailija
- maahanmuuttajanaisiin kohdistuva perheväkivalta ja heidän erityisen haavoittuva asema (yleensä kotiäitejä, kielitaidottomia, kouluttautumattomia, työttömiä)
- täysi-ikäisten turvapaikanhakijoiden mukana tulevat alaikäiset vaimot, joista osa on jo ollut tai on raskaana
- irakki- ja somalimiesten yli kymmenkertainen raiskaushanakkuus verrattuna kantasuomalaisiin miehiin, joka ilmenee lähinnä puska- ja joukkoraiskauksina, sellaisten naisten raiskausriski on kohonnut, jotka eivät kotonaan joudu seksuaalisen väkivallan kohteeksi
- irakkien ja somalien työllisyysaste on noin 10 % luokkaa eli elävät pääasiassa pitkänkin kotouttamisen jälkeen yhteiskunnan varoilla
- tyttöjen ympärileikkaukset, joita esim. somalit edelleen harrastavat viemällä tyttönsä Somaliaan leikattavaksi
Itse näen paremmaksi että nuo naiset pääsevät suomeen/länsimaihin, jossa heillä koulutuksen jne kautta on madollisuutta oppia pois tuollaisesta elämästä ja ehkä jossain vaiheessa siellä lähtömaissakin opitaan toimimaan toisin.
Juuri näiden asioiden takia pitää tukea juurikin lasten ja naisten pääsyä tänne, ja erikoistoimin tukea heidän kotoutumistaan (eikä huudella kuinka ylimääräisiä apuja näille ryhmille tarjotaan ) Vain näillä keinoin voidaan auttaa, toki kehitysapu on siellä lähtömaissa edelleen tarpeen.

Irakilaisten raiskausluvut on todella korkeat, mutta esim 2013 vuoden tilastoissa somalimiehet oli n 2 kertaa todennäköisemmin raiskanneet kuin suomalaiset (virolaisia raiskaajia oli määrällisesti enemmän kuin somaleita ) joten voidaan puhua asioista, jos puhutaan niistä oikeilla nimillä ja luvuilla.
Raiskaustilastot on todella pahat, ja siihen pitää todellakin puuttua ensisijaisesti tietysti valistuksella, mut myös rangaistusten nosto on mun mielestä todella tärkeä viesti, ja tph karkoitus, tai jo kansalaisuuden saaneen karkoitus pitää myös saada automatioksi raiskausten tuomioihin lisänä.

ympärileikkaukset on myös iso murhe mutta siinäkin tuo alussa mainittu koulutus ja neuvonta alkaa tuottamaan tulosta.

jäi tuo työllistyminen..joo, kielenopetus ja työllistämisen edistäminen pitää myös saada kuntoon, ja jonkin sortin "vaatimus" omasta työskentelystä kenties vaatimukseksi siihen et saa kansalaisuuden, turvapaikkaahan ei sen perusteella voi perua.

t: palstasuvakki
 
vierailija
Ymmärrän ettei palauteta noihin maihin, ja olen kyllä sen kannalla. Ehkä voisi miettiä sellaisia keinoja et rikolliset olisi täällä vankilassa mut lähtömaa maksaisi kustannukset. Tuskin se tulee toteutumaan, mut ainahan voi kokeilla.
Eli parempi on makuuttaa mummoja omissa ulosteissaan rahanpuutteen takia, jotta saadaan irakilaisten kurkunkatkoja-sotarikollisten viiden tähden tasoinen vankilaylläpito maksettua.
 
vierailija
Eläimiin sekaantuminen, halal-liha ja muu eläinrääkkäys.
Hyppään muutaman kysymyksen yli, ja vastaan nyt tähän ensin

Halal liha teurastetaan suomessa eläinsuojelun valvonnassa, ja eläin tainnutetaan samaan aikaan kuin verenvalutus aloitetaan, normaalissa teurastuksessa verenvalutus aloitetaan muutamaa sekunttia myöhemmin, en näe tässä niin isoa ongelmaa että pitäisin halal lihaa pahana. Ja kosher teurastus on ihan samanlainen, miksi siitä ei nosteta haloota? (vai oliko tämä sellainen ketju et ei suvakki saa esittää vastakysymyksiä? )

Eläimiin sekaantuminen ei itseasiassa ole edes suomessa lailla kiellettyä, mutta siihen tietysti puututaan muiden laiden keinoilla. Ihan yhtä tuomittavaa kuitenkin.
 
vierailija
mä oon aina tätä ihmetellyt et miksi lähi-idän maiden perhesurmat on kunniamurhia, mut länsimaissa vain perhesurmia? mikä näissä on se ero?
Hyvä huomio. Kun on haukuttu vain vaimoaan hakkaavaa suomalaismiestä, niin entäs nämä hirvittävät kunniamurhat sitten. Siihen voi riittää, että tyttö on nähty "väärän" pojan kanssa kävelemässä tai hän ei suostu järjestettyyn liittoon, niin lentää parvekkeelta alas.
 
vierailija
Eli parempi on makuuttaa mummoja omissa ulosteissaan rahanpuutteen takia, jotta saadaan irakilaisten kurkunkatkoja-sotarikollisten viiden tähden tasoinen vankilaylläpito maksettua.
missäköhän mä näin sanoin?

mutta tietysti vanhusten oloihin pitää kiinnittää lisää huomiota, ja vankiloiden taso pitää laskea sellaiseksi että siellä tosiaan tietää olevansa vankilassa, siis kaikkien vankien kohdalla, ei vain sotarikollisten. vettä ja leipää jne yhtään ei ainakaan mua haittaisi.
vanhusten oloihin pystyy parhaiten muuten vaikuttamaan kun liittyy esim ystävätoimintaan ja pääsee näkemään niitä oloja, ja puuttumaan epäkohtiin nostamalla niitä esiin.
 
vierailija
Onko länsimaissa montakin joukkoraiskattua tyttöä kivitetty? Onko toiseen uskontokuntaan kuuluvaan poikaan ihastuneita tyttöjä haudattu elävältä?
mun silmissä äiti joka hukuttaa lapsensa, tai isä ampuu perheensä, ei ole yhtään vähempää vakivaltainen tai sairas, joten siksi mä en ymmärrä miksi.

molemmissa tapauksissa siis tuomittavaa, sairasta ja väärin.
 
vierailija
Burkhat ja niqabit. Miten pitkälle elämässään voi päästä säkitetty nainen? Mainittiinko pedofilia jo?
pukeutumisen pitäisi aina olla vapaaehtoista, joten en voi suoralta kädeltä sanoa asiasta koska monissa paikoissa tuo on niin kulttuurisidonnainen juttu et haluavat noin pukeutua (vertaa amish tyyli, nunnat jne jotka ei tietysti ole yhtä peittäviä, mut kuitenkin asuja jotka heille kuuluu )
pakon alla sellaiseen pukeutuminen on tottakai väärin.

pedofilia on aina väärin, pitääkö tästä edes keskustella?
 
vierailija
missäköhän mä näin sanoin?

mutta tietysti vanhusten oloihin pitää kiinnittää lisää huomiota, ja vankiloiden taso pitää laskea sellaiseksi että siellä tosiaan tietää olevansa vankilassa, siis kaikkien vankien kohdalla, ei vain sotarikollisten. vettä ja leipää jne yhtään ei ainakaan mua haittaisi.
vanhusten oloihin pystyy parhaiten muuten vaikuttamaan kun liittyy esim ystävätoimintaan ja pääsee näkemään niitä oloja, ja puuttumaan epäkohtiin nostamalla niitä esiin.
Laitoksissa olevien vanhusten oloja ei voida parantaa, koska rahaa siihen ei ole. Ruuhkavuosia elävät duunarit on laitettu niin ahtaalle, etteivät töissäkäynnin ja lastenhoidon lomassa yksinkertaisesti ehdi harrastamaan mitään hyväntekeväisyysaktiviteetteja. Matuja hyysäävillä suvakeilla aikaa näyttää olevan, mutta heidän mielenkiintonsa ei kohdistu oman maan vanhusten auttamiseen.
 
vierailija
Laitoksissa olevien vanhusten oloja ei voida parantaa, koska rahaa siihen ei ole. Ruuhkavuosia elävät duunarit on laitettu niin ahtaalle, etteivät töissäkäynnin ja lastenhoidon lomassa yksinkertaisesti ehdi harrastamaan mitään hyväntekeväisyysaktiviteetteja. Matuja hyysäävillä suvakeilla aikaa näyttää olevan, mutta heidän mielenkiintonsa ei kohdistu oman maan vanhusten auttamiseen.
mähän jo sanoin et vankilat huonommiksi ja siitä rahat.

spr (ja muilla ) on paljonkin vanhusten auttamiseen suunnattuja hankkeita ja paljon vapaaehtoisia jotka toimii vanhusten kanssa, jos ottaisit asiasta selvää et väittäisi etteikö näin tapahtuisi.
 

Yhteistyössä