askarteluvinkkejä 2-vuotiaan kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja nansa
  • Ensimmäinen viesti
nansa
en ole ollenkaan "käsityöihminen", eli peukalo on keskellä kämmentä ja mielikuvituskin hukassa tämän asian kanssa.

Olisi kuitenkin kiva tuon 2-v:n kanssa täällä kotona jotain askarrella, mitähän tuon ikäisen kanssa voisi tehdä ja ennen kaikkea mitä materiaaleja käyttää?

Osaisiko joku lisäksi neuvoa kivan ja toooosi yksinkertaisen kirjan, jossa olisi ohjeita aloittelijalle?
 
minä olen kaipaillut jo muutamia vuosia näitä helppoja ohjeita. Netistä löytää kyllä helpojakin vinkkejä askartelu-hakusanalla. Nyt en kyllä muista mitään konkreettista tiettyä sivua. Mutta ajan kanssa kun selailet, niin tuottanee tulosta. Ja riittävän tehokas nettiyhteys kannattaa olla. Vanhalla koneellamme jouduin odotteleen tolkuttoman kauan askartelusivujen avautumista.
 
Pullahiiri
http://www.kemi.fi/kk007409/ESKARI.HTML

http://www.perhekerho.net/askartelu/index.htm


KATO LÖYTYYKÖ NOISTA MITÄÄN SEN IKÄISELLE VAI ONKO TUOLLA VAIN VANHEMMILLE LAPSILLE...
 
Minä olen vielä jättänyt askartelut vähemmälle ihan suosiolla. Mutta muovailuvahalla muovailu ja vesiväreillä maalailu on kivaa yhteistä puuhaa meillä tytön kanssa.

Tuo askartelukin riippuu kai siitä kuinka taitava lapsi on sormistaan. Meillä esim. jotain on tehty silleen, että vaikka joku vessapaperirullan hylsy päällystetään jollain kirkkaalla paperilla ja teipataan kiinni. Tyttö tykkää laittaa teipin kunhan äiti pitelee paperia oikeilla kohdillaan jne...

Yhdessä teimme muuten sellaisen leikkihellan tyhjästä pahvilaatikosta. Se siis päällystettiin valkoisella paperilla siten, että laitettiin lootan ja paperin väliin kaksipuoleista teippiä. Minä laitoin teipit ja tyttö sai repiä ne teipin paperit irti. Sitten teipattiin vähän kulmia kiinni tavallisella teipillä ja siinä tyttö sai laittaa teipit. Uunin tein minä eli leikkasin ihan vaan veitsellä luukun lootan kylkeen ja tyttö sai siihen teipata kaksipuoleisella teipillä kiinni sellaisen pahvista tehdyn kahvan. Hellanlevyiksi teipattiin vanhat cd-levyt. Nupit tein minä sitten kun tyttö oli päikkäreillä pilttipurkin kansista, joihin laitoin tarralla numerot ja rautalangalla lootaan kiinni. Nämä napit piti kyllä ottaa kohtuullisen pian pois kun tyttö repi ne irti ja sitten meinasi loukata itsensä niihin rautalankoihin. Hyvin tuo on silti leikkinyt hellallansa vaikka siinä ei niitä nuppeja olekkaan.
 

Yhteistyössä