AUTTAKAA OONKO IHAN TERVE?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Oon 15v poika ja kärsinyt sairauksien peloista. Nyt mulla on ollut päänsärkyä viime sunnuntai aamusta saakka joka päivä.


Kun kuulin n. Puolivuotta sitten että aivokasvain voi aiheuttaa aamuöisiä päänsärkyjä niin jonkun ajan kuluttua aloin herätä aamuöisi päänsärkyihin. Ne olivat aina neljän aikaa yöllä ja olivat aamulla poissa. Myös joskus herätessä särkee päätä.


Minulla on aina tuon jälkeen ollut parinyön kausia jolloin särkee päätä.

Nyt ollut pitkään, ettei ole ollut särkyjä kunnes taas alkoi nyt.

Heräsin myös viimeyönä särkyyn 4 aikaan.


Myös välillä on huimausta, kenittuaa ja välillä tuntuu kuin koko maailma kääntyisi yläsalaisin kun liikautan päätä nopeasti.


Huomasin myös lapaluuni lähettyvillä aran kohan painaessa. Eli voisiko olla lihasjumia? Särky tyyppini ei kuitenkaan sovi tuohon sillä se on usein pään sivulla ja tasaista koskemista.



Pelkään siis varsinkin noiden aamyuöisten päänsärkyjen takia. Voinko olla niin luulosairas, että saan itseni heräämään yöllä päänsärkyihin?

Tämän hetkiset päivittäiset säryt voivat johtua myös pienestä flunssasta.
 
vierailija
Kyllähän jos pelkää että herää voi herätäkin.
Lääkäris voisit käydä niin pääsisit peloista eroon, kuulostaa aika epätodennäköiseltä että olis mitään vakavampaa.
 
vierailija
Mitenkäs sinä syöt? Heitteleekö verensokeri? Sekin aiheuttaa päänsärkyä. Ja lihasjumia voi hyvnkin olla. Voi myös olla, että öisin pureskelet hampaitasi, mikä voi aiheuttaa tuon. Onko hammaslääkäri koskaan maininnut sulle aiheesta?

Epätodennäköistä, että olisi sen vakavampaa, mutta käy lääkärissä, sillä siitä selviää.
 
vierailija
A) lopeta tietokoneella istuminen
B) lopeta energiajuomat
C) syö ja juo terveellisesti
D) ulkoile! Rasitu! Kuntoile! Tee jotain!
E) aloita joku harrastus missä saat ystäviä
-> jos tämän jälkeen makaat sairaalassa kalpeana, olet sairas.
 
  • Tykkää
Reactions: kekkari
vierailija shlkmö
niska-hartianseudun lihakset jumissa... jos.. kipulääke kuurina, kipugeeli, voi kokeilla kumpi tuntuu paremmalta kylmä- vai lämpöpussi... venyttelyt varovasti... keppijumppa ja tarkistat missä erg.asennossa kirjoittelet läppärillä/puhelimella...tauot...
 
Komppaan edellistä. Raittiin ilman ja liikunnan puute ja stressi aiheuttavat mulle päänsärkyä ja aamuöisiä heräämisiä. Kokeile käydä ulkona vaikka kävelemässä tunti päivittäin ja venyttele. Eiköhän päänsäryt lopu.
 

Yhteistyössä