Avioerosta

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Moi! Oon nuori kolmen lapsen äiti ja nyt olis hyvät neuvot tarpeen.. Mentiin miehen kanssa vuosi sitten naimisiin ja meillä on 7-, 2,5v ja 6kk lapset..Tilanne on kuitenkin viimesen puolen vuoden ajan mennyt siihen että olen päättänyt muuttaa pois lasten kanssa. Meillä on omakotitalo miehen nimissä ja erossa en talosta halua mitään mutta mitä kautta lähden hakemaan apua uuden asunnon saamiseen, elatussopimuksiin yms.. Ja voiko avioehdon tehdä vielä siinä vaiheessa kun on muuttanut pois? Entäs onko sosiaalitoimisto velvollinen auttamaan vai jäänkö lasten kanssa "tyhjän" päälle? kiitos asiallisista vastauksista jo etukäteen! :)
 
vierailija
Avioehdon voi tehdä koska vain, mutta avioliiton aikana ennen avioehtoa hankittu yhteinen omaisuus on silti yhteistä. Se ei avioehdolla muuu muuten kuin yhteisesti sopimalla.
 
vierailija
No ihan ensimmäiseksi kehottaisin odottamaan vielä puoli vuotta, ellei "kunnon" syytä eroon (väkivalta, päihteet, suhde yms).
Valtaosa naisista on vauvan ensimmäisen vuoden ajan sekopäisiä tuuliviirejä, joten ei kannata tehdä isoja päätöksiä, ellei pakko.
 
vierailija
Ööh, millä ihmeen perusteella yhteiskunnan pitäisi muka tukea sitä, etteivät ihmiset jaksa olla parisuhteissaan? Asumiset, sapuskat ja kaikki lasten tarpeet kustannetaan vanhempien toimesta.

Eivät ne lapset ole minään äidin hotellikortti ja lounasseteli. Jos mies onkin tarjonnut suhteen aikana asunnon ja toiminut muutenkin kävelevänä lompakkona, niin eron tullen naisen on viimeistään alettava ihan itse omatoimisesti huolehtia itsestään ja jälkikasvustaan. Se huolehtiminen ei ole tukilappujen täyttöä, sossun luukulla ruinaamista tai palstalta rahanruinausvinkkien kyselemistä vaan ansiotyötä ja oman selkänahan uhraamista. Lapsien elatus on toki myös isän vastuulla, mutta äidin oma elatus on äidin itsensä vastuulla samoin kuin äidin osa lasten elatuksesta. Sosiaalitoimistolle eli yhteiskunnan kukkarolle nämä asiat eivät todellakaan kuulu.
 
vierailija
niin eli pitäisi jäädä lasten kanssa katsomaan päihteiden käyttöä, pelätä poliisia ja sitä että jossain vaiheessa joku soittaa että mies on tapettu tai tappanut itse jonkun.. Jäisin vielä jos tilanne olisi toinen mutta en keksi suurempaa loukkausta toista kohtaan kuin rueta pelleilemään amfetamiinin kanssa silloin kun toinen odottaa yhteistä lasta.. Elämä ei aina ole niin mustavalkoista enkä tosiaan lapsiani käytä minään valttikorttina...
 
vierailija
niin eli pitäisi jäädä lasten kanssa katsomaan päihteiden käyttöä, pelätä poliisia ja sitä että jossain vaiheessa joku soittaa että mies on tapettu tai tappanut itse jonkun.. Jäisin vielä jos tilanne olisi toinen mutta en keksi suurempaa loukkausta toista kohtaan kuin rueta pelleilemään amfetamiinin kanssa silloin kun toinen odottaa yhteistä lasta.. Elämä ei aina ole niin mustavalkoista enkä tosiaan lapsiani käytä minään valttikorttina...
Ihmiset vastaavat sinulle antamiesi tietojen perusteella, sillä harvalla on yliluonnollisia kykyjä. Aloituksessa ei ollut mainintaa huumeista eikä mistään muustakaan uhasta, joten sen mukaan tulee vastaukset.
 
vierailija
Ihmiset vastaavat sinulle antamiesi tietojen perusteella, sillä harvalla on yliluonnollisia kykyjä. Aloituksessa ei ollut mainintaa huumeista eikä mistään muustakaan uhasta, joten sen mukaan tulee vastaukset.
Niin no mikäs hotellikortti ja lounasseteli vaimolle se juoppomies on???



Idiottivastauksia taas riittää. Jos olet oikeutettu tulojesi perusteella toimeentulotukeen, niin saat sitä tukea, vaikka olisit naimisissa, omistaisit talon jne.
 
vierailija
Sosiaalitoimi ei ole mikään asuntotoimisto, mutta kaupungin/kunnan asuntoa hakiessa voivat puoltaa sitä sosiaalisin perustein. Vuokraovesta löytyy esim VVO:n, Saton ja vakuutusyhtiöiden vapaina olevia asuntoja joihin voil laittaa hakemuksen. Takuuvuokraan voit saada maksusitoumuksen tai harkinnanvaraista toimeentulotukea, mikäli vuokranantajalle ei sitoumus kelpaa. Lasten huoltajuus- , tapaamis- ja elatusasioissa kannataa tehdä (mikäli onnistuu sopiminen) kirjallinen sopimus lastenvalvojan luona. En myöskään suosittele tuollaista uhri asennetta "en mä sieltä mitään halua". Vaikka et itse taloa halua, niin kyllä sieltä kannattaa edes huonekaluja( esim. lasten sängyt), ruuanlaittovälineitä, liinavaatteita ottaa sen verran, että alkuun pääsee.
 
vierailija
Ihmiset vastaavat sinulle antamiesi tietojen perusteella, sillä harvalla on yliluonnollisia kykyjä. Aloituksessa ei ollut mainintaa huumeista eikä mistään muustakaan uhasta, joten sen mukaan tulee vastaukset.

Joo tiedän etten maininnut syytä mutta harva näistä asioista haluaakaan kertoa kun tilanne on tämä.. Ärsyttää vaan kun ihmiset kuvittelevat että kolmen lapsen kanssa lähdetään kävelemään ihan pienistä syistä.. :/ Olisin kyllä halunnut viettää onnellista perhe-elämää ja niin luulin tapahtuvankin mutta ilmeisesti huumeet ovat herralle tärkeämpiä..
 

Yhteistyössä