Avomieheni kirjoittelee 16-vuotiaan tytön kanssa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mitä mieltä olette?

Sain selville, että 27-vuotias avomieheni (olemme asuneet saman katon alla 1.5 vuotta, seurusteltu 4 vuotta) kirjoittelee sähköpostiviestejä 16-vuotiaan tytön kanssa. Hän oli löytänyt kyseisen tytön kirjeenvaihtopalstalta internetistä, johon tyttö oli jättänyt kirjeenvaihtoilmoituksen, jossa toivoi uusia kirjeystäviä sekä tytöistä että myös suunnilleen samanikäisistä pojista. Silti kumppanini oli kirjoittanut hänelle.

Tyttö on suomalais-amerikkalainen. Mieheni on kiinnostunut eri kulttuureista. Mutta ikäero on mielestäni suuri! Olen itse myös 27, mutta en voisi kuvitella kirjoittelevani 16-vuotiaan pojan kanssa kirjeenvaihtoviestejä sähköpostilla. Toki naiset kehittyvät miehiä nopeammin.

Kumppanini sanoi, että ikä on vain numeroita ja että monet tuon ikäiset naiset ovat jo hyvinkin kypsiä ja fiksuja. Hän vannotti, että etsii vain ystävää ja nimenomaan naispuolista ystävää, koska hän on kuulemma itsekin herkkä ja että naisten kanssa on helpompi keskustella syvällisemmistä asioista kuin miesten kanssa. Minä kuulemma kuuntelen häntä, mutta kun en ymmärrä häntä. En nyt tiedä oikein että mitä minun erityisesti pitäisi ymmärtää?!

En ole kyllä samaa mieltä, että kumppanini olisi herkkä. En ole nähnyt hänen itkevän kuin tasan kaksi kertaa neljän vuoden seurustelusuhteemme aikana.

Myös seurustelumme alkuaikoina (oltiin oltu yhdessä ehkä n. 4 kk) huomasin, että hän oli käynyt iskuri.net -sivustolla. Olin hänen tietokoneellaan ja olin kirjoittamassa iskelma.fi sivustoa, kun minun piti mennä sinne ja minulle tulikin iskuri.net ja sieltä aukesi 17-vuotiaan tytön profiili. En nyt muista mitä profiilissa luki, että oliko se seuranhaku vai ystävänhakuprofiili, kun iskuri.netissähän on kaikenlaisia mahdollisuuksia.

Hiljakkoin tämän 16-vuotiaan tytön kanssa kirjoittelun jälkeen hän oli taas käynyt iskuri.netissä (kuten seurustelumme alkuaikoina) ja vastannut johonkin profiiliin. En tiedä mikä profiili se oli. Hän on perustellut treffipalstalla käymistään sillä, että hän on vain niin pirun utelias, että haluaa nähdä millaisia hirvityksiä siellä on, pönkittää kuulemma omaa itsetuntoaan ja että hän ei varmasti hae mitään, koska hänellä on jo minut. Pitäisikö uskoa hänen selityksiään ja luottaa, että hän vain hakee naispuolista ystävää, jonka kanssa jutella? Hän on yrittänyt hakea meille myös ystäväpariskuntaa ja yhteisiä ystäviä, koska olemme yksinäisiä ja tutustuttanut minut pariin hänen vaihto-oppilasvuoden aikana saamaansa naispuoliseen ystävään, joiden kanssa olen kirjoitellut sähköposteja (ja hän on kirjoitellut) ja olen tavannutkin heidät pariin kertaan.

Vastaa
 
Entinen teinityttö
Kun olin itse 16, laitoin kirjeenvaihtoilmoituksen. Sain jonkin verran vastauksia reippaasti vanhemmilta miehiltä, 24-27-vuotiailta, joiden kirjeistä huomasi, että etsivät enemmänkin mahdollista tyttöystävää tai jotain sinnepäin kuin kirjekaveria. Itse olisin halunnut kirjekaveriksi myös poikia, mutta en vastannut noille kenellekään. Mulla oli aika suuri itsesuojeluvaisto tuollaisissa ja skippasin heti "liian vanhat" miehet. Hyvä niin. Yhdelle tosin vastasin vahingossa, koska ekassa kirjeessä ei ollut mainittu ikää. Kun seuraavassa kirjeessä kävi ilmi, että hän oli kymmenen vuotta vanhempi, en enää vastannut. Hän yritti vielä kolmannella kirjeellä vakuuttaa minut vilpittömyydestään, mutta en vastannut. En uskonut. Vaikka hän oli itse asiassa aika taitavasti kirjoittanut sen, luulen että moni olisi uskonut. Olin itse aika naiivi noissa asioissa, mutta jostain kumman syystä liian fiksu - tai pelokas - tutustumaan. Jälkeenpäin ajatellen hyvä niin.

Vaikea sanoa miehesi motiiveista. Ihmettelen kyllä, miksi haluaa kirjoitella teinitytön kanssa varsinkin, kun se voi herättää epäilyksiä. Suurin osa olisi varmaan aika varuillaan ja kirjoittelisi sitten mieluummin vaikka parikymppisen kanssa. Itse suhtaudun skeptisesti tuollaiseen.
 
Jos kerran ei oo mitään salattavaa niin sähän voit lukee niiden kirjeenvaihtoa vai mitä? Opit samalla ymmärtämään miestä.

Miksi muuten miehellä on tarve selitellä että tyttö on tosi kypsä jos kerran kirjeenvaihto on viatonta? Miksi aikuinen ei voisi olla lapsen kanssa kirjeenvaihdossa?
 
vierailija
Enempi mua nyt ehkä mietityttäis miehen kypsyystaso.....
Miksi ei kykene ystävystymään ikäistensä kanssa? "koska he eivät ymmärrä", eivät niin kun ehkä odottavat hieman kypsempää käytöstä.....

Ja jos olet nähnyt miehesi itkevän, kahdesti, niin kyllä, hän on tavallista herkempi.
Ehkä joku nuori tyttö onkin helpompi keskustelukumppani jolle voi olla avoimempi, kun sen ikäiset ovat vielä itsekin niin pää pilvissä...
 

Yhteistyössä