Cocovi neitsytkookosöljy

  • Viestiketjun aloittaja kookos
  • Ensimmäinen viesti
:wave: Toisinaan pannulle ja lisäksi suoraan lusikalla kerran tai pari päivässä.
Cocovi on ollu tähän asti, nyt pistin tilaukseen Virilon. Cocovin purkin kylessä ei (enää ) lue luomusta mitään...(?)
 
ap
Mulla on kaapissa myös tropical, mutta siinä oli niin voimakas maku ettei ilman yökköä alas mene. Käytän sen pannulla ja hiuksissa loppuun.
Tuossa cocovin esitteessä on selostus miten se on valmistettu ja se riitti ainaki mulle. Itse käytän aineenvaihduntaan ja sisäiseen voiteluun. Pitäis polttaa rasvaakin. Tuoksu on mitä ihanin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä vaikutuksia olette huomanneet öljystä tulleen?
En oo mitään erityistä huomannu (tosin ei oo ollu mitään erityistä vaivaakaan..).
Eikä annoksetkaan ole ollu ku joku 1-3 tl vrk + munakkaan tekoon mitä nyt meneekään...
Joskus jos on henki vähä haiskahtanu ni kookosöljy on auttanu joskus.

En tiedä sit tästä, mutta yks päivä kutitteli kurkussa ja yskitti välillä, epäilin jo flunssan tulevan, otin siinä sitte kookosöljyä suoraan, ja illalla huomasin että eihän mulla oo ollu enää mitään tuntemuksia kurkussa. :)
 
"carita"
Sain tämmöisen cocovin kookosöljypurnukan, jota ilmeisestikin voi käyttää myös ihon ja hiusten hoitoon? Neuvokaa joku, miten sitä käytetään siis että pitääkö olla juoksevaa, kauan täytyy pitää esim. kasvoissa jne. Koirille meinaan myös laittaa ruoan sekaan heti aamulla, katotaan miten käy..
 
Helekutti
Mä otan lusikallisen illalla ja aamulla, pitää sammaksen poissa kieleltä. Joskus intouduin vetämään lusikkatolkulla ja siitä sain seurauksena ihan hirvittävät vatsakrampit. Eli sen käyttö pitää aloittaa vähitellen, yks tl päivässä aluksi muutaman päivän ajan. Joskus hieron hiuksiin ja hiuspohjaan reilusti ja annan hautua pipon alla yön, aamulla sitten pesen shampoolla pois. Oon kokeillut myös dödönä, toimii siihenkin. Kesällä voitelin itseni pari kertaa varpaista hiusrajaan ja otin aurinkoa, todella ihana väri jäi iholle eikä palanut.

Eikä tarvii olla juoksevaa, käsissähän se sulaa kun sitä kimpaleen ottaa. Toiset heittää kimpaleen aamukahviinkin...
 
Ölmühle Solling virgin coconut oil, luomua.

Anoppini luontaistuotekauppias (jolta tuota siis saan, kiitos ihanalle anopille :))sanoi että voi käyttää myös dödönä, vaan en ole tohtinut kokeilla :D
Ruoanlaittoon käytän lähes päivittäin, paistan myös muksuille siinä lettuja ja vauva saa siitä sen päivittäisen teelusikallisen öljyä, jota suositellaan.
 
"AnnMarie"
Cocovin öljyssä ei ole tapahtunut muutoksia eli samaa, korkealaatuista luomukamaa se on edelleen. Kyseessä on vain tekninen asia eli sen olemassa olevat ulkomaiset ja suomalaisia tiukemmin kriteerein myönnetyt luomusertifikaatit eivät oikeuta nimikkeeseen suoraan Suomessa. Suomalaisen byrokratian vuoksi teksti puuttuu väliaikaisesti pakkauksista. Olen tarkistanut asian maahantuojalta.
 
vieras2
Virilo luomuna meillä. Käytän sitä ihan kaikessa. Ihonhoidossa kasvorasvana, dödönä, teen mausteena, ruoanlaitossa. Lasten puuroon laitan myös. Ilman olisi vaikeaa olla. Myös virilon kookosjauho on ihanaa :)
 

Yhteistyössä