Ehkäisyä keskenmenoihin ns.kotikonstein?

2 peräkkäistä keskenmenoa saaneena olen surffaillu netistä kaikenlaista tietoa. Kokeilen ihan mitä vaan. Varasin maanantaina ultraan ajan mutta tämä päättikin tulla kesken tiistaina rv.5+5. Menen kuitenki katsoon että kaikki tullut ulos.
Ensimmäisen jälkeen mietin et ok eiku uudestaan..toisen jälkeen aloin miettiin et en saa lapsia koskaan ja että minussa on joku vika. Ja nyt olenki lukenu kaikkea netistä. Asetyylisalisyylihappoa kokeilen kyllä ens kerralla sen 100mg päivässä,ei ole haittaakaan niin miks ei. Sinkkiä ja foolihappoa oon hommannu. Ens viikolla yksityselle gynelle aika ja kysyn kyllä onko jotain mitä voi kokeilla ennenkun varsinaisia testejä aletaan tekeen tai laittasko jo lähetteen naistentautien polille vaikkei kolmea km olekkaan vielä.
En olis ikinä uskonu että menee kesken heti perään. Itkettää ja vituttaa suoraan sanottuna.
Mitä olette kokeillu ja onko kellään normi raskautta peräkkäisten km jälkeen? Pitäis jaksaa ryhdistäytyä ja tsempata eteenpäin. Tunnen vaan itseni niin epäonnistuneeksi.
 
Tulee todella myöhään tämä vastaus, mutta näpyttelenpä silti. Eli keskenmenojen taka suurimmassa osassa tapauksia on itse alkio. Ehkä geneettisen virheen (trisomiat, down syndrooma ynnä muut) tms takia alkio ei ole elinkelpoinen eikä raskaus jatku; luonto niin sanotusti hoitaa asian.
Itse alkiollehan kukaan ei voi mitään, ei edes IVF hoidoissa, eli kotikonsteja tähän ei yksinkertaisesti ole.

Kiinnittymisongelmaa se tuskin on, jos kerran raskaus on alkanut ja jatkunutkin jo jonkin aikaa. Joissain tapauksissa keskenmenon takana voi olla hormonaalinen vika, se pitää sitten tutkia asiantuntevassa lääkärissä. Muutoin kannattaa ajatella se sen kannalta, että alkio ei olisi ollut elinkelpoinen.
 

Yhteistyössä