ei helkkari..syöttekö vanhat perunat kuorineen

  • Viestiketjun aloittaja reps
  • Ensimmäinen viesti
reps
heh..jos syötte niin miksi? haluun tietää, mulla kävi lapsensa kanssa vanha tuttu yökylässä ja ei saaut kuoria perunoita niille, kun hän on opettanut lapsen syömään kuorineen koska niissä on kaikki vitamiinit.
 
Mari -76
No Suomi on suunnilleen ainoa maa maailmassa jossa kuorineen keitetyt perunat kuoritaan ennen syömistä. Keskieurooppalainen mieheni aina naureskelee tälle tavalle.

Oikeastihan perunasta kannattaisi syödä vain kuoret. Muu on ihan turhaa hiilihydraattihöttöä.
 
vieras
Kyllä useimmiten. Mun mielestä on jopa oikein maukasta se kuori, sellainen multa-aromi (ylläriylläri). Lapselle kyllä kuorin. Ja mies kuorii vanhat perunat, ei uusia.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
No ei tod syödä kuorineen :x juu kuorissa varmaan olis kaikkea hyvää mut ne maistuu pahalta
niimpä sama meillä. Uudet prunat syädään kuorineen (kuoriahan ei juurikaan ole) mutta vanhat perunat kuoritaan todellakin. Kyllä niitä vitamiineja muualtKIN SAA. hyi
 
Kyllä meillä syödään perunat kuorineen juurikin vitamiinien takia (ja sen että kypsän perunan kuoriminen on aika v mäistä) Ei ne kuoret miltään maistu, tai ei ainakaan perunaa itseään kummallisemmalta.
 
jadal
no teettekö te sitten peruna muussinkin kuorimattomista perunoista?
mä en kyllä pystyis syömään kuorimattomia perunoita, just vasta oppinut syömään uusia perunoita kuorineen.
 
häh
Alkuperäinen kirjoittaja Tuulipuku:
Syön yleensä kuoret, paremman makuisiakin kun on kuoret mukana. Tosin jos on oikein iso ja likainen kuori niin sitten jää kuoret syömättä. Teen myös lohkoperunat kuorien kanssa.
Sama, kyllä mäkin vaan kuorineen tykkään syödä.
 
papukaijan ruokottomat puheet
En ikinä!

Naperona aioin antaa kissalle perunat kuorineen, kun ajattelin, ettei ne kuoret terävähampaista kissaa mitenkään haittaa, mutta sain sitten ohjeistusta, että kissankin perunat pitää kuoria! :xmas:
 

Yhteistyössä