Ei tainnut olla mieluinen kosinta eli mitä tein väärin?

  • Viestiketjun aloittaja Mies kysyy
  • Ensimmäinen viesti
Mies kysyy
Kertokaas arvon naiset. Kosin eilen illalla pitkäaikaista tyttöystävääni. Yhdessä 5 vuotta ja kihloista sekä häistä puhuttu monta kertaa, ennen tätä. Lyhyestä virsi kaunis. Tyttöystäväni oli pitkään töissä, kun itselläni oli harvinainen vapaapäivä. Siivosin asunnon, koristelin ilmapalloin ja ripottelin lattialle ruusun terälehtiä. Kokkasin hänen lempiruokaa ja ostin kallista viiniä. Sormuskin oli varmasti hänelle mieluinen ja oikean kokoinen, koska olen usein kysynyt millaisen haluaa omakseen. Illallinen oli katettu romanttisesti kynttilän valoon. Ruoan jälkeen polvistuin ja esitin kysymyksen romanttisin saatesanoin. Tyttöystävä oli todella yllättynyt, kuten odotin mutta kasvoilla oli pettynyt ilme ja vastaukseksi sain, että antaa hänen miettiä asiaa muutaman päivän. Miksi?? Olemme molemmat aikuisia ja haluamme mennä naimisiin, miksi vastaanotto oli tällainen? Ette tunne naistani ja hänen mieltymyksiään, mutta mikä meni pieleen? Luulin suunnitelleeni täydellisen illan. Harmittaa kovasti ja on paha mieli. :confused: :( :unsure:
 
vierailija
Mua kosittiin kun tulimme tavallisen arkipäivän jälkeen kotia, makasin jalat pystyssä seinällä ja mies torkku vieressä. En edes ottanut tosissani, mutta silti vastasin heti kyllä.

En kyllä käsitä miksi ei olisi suostunut.???

Oletteko te puhuneet naimisiin menosta vai sinä?
En ymmärrä.
Vaatisin kyllä selityksen??
Ja jos saamasi vastaus sekunninkin arveluttaa sinua, nii peruisin häät
 
Minunkaan mielestä sillä kosintatavalla ei niin pitäisi olla suurta merkitystä vastauksen kannalta. Omani kosi patikkaretkellä kun pysähdyttiin levähdyspaikalle ilman sormusta yms.. Tuli täytenä yllätyksenä, mutta vastausta ei tarvinnut sekuntiakaan miettiä.
 
Kuulostaa vähän keksityltä jutulta tuo aloitusteksti.

Mutta kommentoin silti, että ei kai kukaan nyt päätä naimisiin menosta sillä perusteella, että toinen on järkännyt jonkun elämysillallisen?! Ainakin itse haluaisin keskustella asiasta yhdessä ja päättää siitä yhdessä. En tykkäisi, että joku vaan puun takaa "kosisi". Ja jos itse haluaisin mennä naimisiin, en todellakaan odottaisi miehen järjestämää elämyksellistä kosintaa, vaan puhuisin asiasta ihan rationaaliseen tyyliin ilman mitään rekvisiittoja. Mutta toki sitten, kun oltaisiin yhdessä päätetty asiasta, voitaisiin yhdessä juhlistaa asiaa vaikka laittamalla sen kynttiläillallisen. Vierastan noita joissa mies kosii ja nainen sitten ilonkyynelet silmissään sanoo "voi kyllä iik", ihan kuin naimisiinmeno olisi jokin lahja naiselle.
 
vierailija
Nyt ap on ymmärtänyt miehen roolin parisuhteessa väärin. Ei miehen tehtävänä ole olla hempeä ja siirappisen romanttinen, vaan se rooli on varattu naiselle. Miehen tulee olla raavas ja miehekäs ja ottaa nainen kuin villipeto.

Anteeksipyytelevä ja heikkoitsetuntoinen mies, joka esim. saa päähänsä tulla naisten foorumille pyytämään arviota käytöksestään, on ihan geneettisellä tasolla turn off naiselle.
 
vierailija
Kaksi mahdollisuutta:
1. Nainen ei enää halua naimisiin, vaan on jo katsellut muita vaihtoehtoja. Tällä ei ole mitään tekemistä kosinnan kanssa.
2. Nainen on kaheli kontrollifriikki, jolla asiat on tehtävä pilkulleen niin kuin hän haluaa, ja elämän pitää koostua pelkästään häntä varten lavastetuista tilanteista. Hän ei myöskään kerro mitä haluaa, vaan läheisten on luettava hänen ajatuksensa. Älä mene tällaisen kanssa naimisiin, koska olet vain statisti hänen suuressä teatteriesityksessään ja hän on suuri primadonna. Ja kaikki ympärillä olevat ihmiset ovat vain syntipukkeja sille, ettei hänen suuri eeppinen tarinansa mennytkään niin kuin hän halusi. Elämä tällaisen lähellä on helvettiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Kaksi mahdollisuutta:
1. Nainen ei enää halua naimisiin, vaan on jo katsellut muita vaihtoehtoja. Tällä ei ole mitään tekemistä kosinnan kanssa.
2. Nainen on kaheli kontrollifriikki, jolla asiat on tehtävä pilkulleen niin kuin hän haluaa, ja elämän pitää koostua pelkästään häntä varten lavastetuista tilanteista. Hän ei myöskään kerro mitä haluaa, vaan läheisten on luettava hänen ajatuksensa. Älä mene tällaisen kanssa naimisiin, koska olet vain statisti hänen suuressä teatteriesityksessään ja hän on suuri primadonna. Ja kaikki ympärillä olevat ihmiset ovat vain syntipukkeja sille, ettei hänen suuri eeppinen tarinansa mennytkään niin kuin hän halusi. Elämä tällaisen lähellä on helvettiä.
Tai sitten vaihtoehto 3: hän ajattelee, että koska avioliitto on juridinen sopimus, jolla on vaikutusta hänen asioihinsa, hän kokee että sitä päätöstä ei voi tehdä hetkessä, vaan hän todellakin haluaa miettiä muutaman päivän.
 
vierailija
Minä en ainakaan haluaisi kosintaa väsyneenä pitkän työpäivän jälkeen, vaan rentoutuneena mukavassa ilmapiirissä. Toisaalta, jos kosintaa on oikeasti odottanut, niin silloin ei ajalla tai paikalla pitäisi olla suurta merkitystä, ellei itse ole kontrollifriikki ja odottanut tietynlaista kosintaa. Itse olin haaveillut aina saavani sormuksen sellaisen tietynlaisen ruusun sisältä ja olin pettynyt, kun en kunnollista kosintaa lopulta edes saanut. Käytännössä äitini hoiti sen puolen. Noh, ei siitä sen enempää, liittomme on joka tapuksessa kestänyt pitkään.

Toisena vaihtoehtona tuli mieleen tuosta pitkästä työpäivästä, että oletko varma, että kyse oli tosiaan työstä, eikä toisesta miehestä? Onko viime aikoina jokin muuttunut ja tullut paljon ylitöitä, työmatkoja tms? Se voisi myös selittää halukkuutta harkinta-aikaan. Et taida tuntea avokkiasi ihan niin hyvin kuin luulet. Ilmeisesti hän ei olekaan (enää?) menossa niin innokkaasti naimisiin kuin olet luullut.
 
Mies kysyy
Mua kosittiin kun tulimme tavallisen arkipäivän jälkeen kotia, makasin jalat pystyssä seinällä ja mies torkku vieressä. En edes ottanut tosissani, mutta silti vastasin heti kyllä.

En kyllä käsitä miksi ei olisi suostunut.???

Oletteko te puhuneet naimisiin menosta vai sinä?
En ymmärrä.
Vaatisin kyllä selityksen??
Ja jos saamasi vastaus sekunninkin arveluttaa sinua, nii peruisin häät
Olemme molemmat puhuneet naimisiin menosta. Molemmat sitä haluamme.
 
Olemme molemmat leikkisiä, joten luulin hänen ilahtuneen. Tuossa äsken sanoi edelleen, että miettii vielä. :(
Olemme molemmat puhuneet naimisiin menosta. Molemmat sitä haluamme.
Eli siis olette kuitenkin keskustelleet ja sopineet, että jossain vaiheessa menette naimisiin? Nyt sitten kun ehdotit asiaa, nainen haluaa vähän miettiä asiaa? Ei kai tuossa mitään ihmeellistä ole. Jotkut ihmiset saattavat kokea, että naimisiinmeno täytyy olla harkittu ja ajankohta mietitty, joten ehkä hän vaan tarvitsee vähän aikaa päätöksen tekemiseen. Tietysti se kuulostaa hassulta, kun ei se naimisiinmeno nyt kuitenkaan mikään iso juttu ole (oikeasti, vaikka moni ajattelee niin). Mutta ehkä hän nyt vaan haluaa toimia noin.

Ehkä olisit voinut sanoa, että tottakai mieti rauhassa, ja samalla kysyä, miltä kannalta lähinnä nainen sitä haluaa miettiä. Mutta outoa, että jos olette kerran jo aiemmin päättäneet tai olleet yksimielisiä, että mennään naimisiin, niin mitä tuo koko show oikein on?

(Paitsi että edelleen vaikuttaa keksityltä aloitukselta.)
 
Mies kysyy
Minä en ainakaan haluaisi kosintaa väsyneenä pitkän työpäivän jälkeen, vaan rentoutuneena mukavassa ilmapiirissä. Toisaalta, jos kosintaa on oikeasti odottanut, niin silloin ei ajalla tai paikalla pitäisi olla suurta merkitystä, ellei itse ole kontrollifriikki ja odottanut tietynlaista kosintaa. Itse olin haaveillut aina saavani sormuksen sellaisen tietynlaisen ruusun sisältä ja olin pettynyt, kun en kunnollista kosintaa lopulta edes saanut. Käytännössä äitini hoiti sen puolen. Noh, ei siitä sen enempää, liittomme on joka tapuksessa kestänyt pitkään.

Toisena vaihtoehtona tuli mieleen tuosta pitkästä työpäivästä, että oletko varma, että kyse oli tosiaan työstä, eikä toisesta miehestä? Onko viime aikoina jokin muuttunut ja tullut paljon ylitöitä, työmatkoja tms? Se voisi myös selittää halukkuutta harkinta-aikaan. Et taida tuntea avokkiasi ihan niin hyvin kuin luulet. Ilmeisesti hän ei olekaan (enää?) menossa niin innokkaasti naimisiin kuin olet luullut.
Haluaa naimisiin eikä ole ollut mitään muutoksia ellei pienoista lihomista oteta laskuun. :LOL: Kysyin onko toista miestä, niin ei kuulemma ole.
 
Haluaa naimisiin eikä ole ollut mitään muutoksia ellei pienoista lihomista oteta laskuun. :LOL: Kysyin onko toista miestä, niin ei kuulemma ole.
Onko tässä siis sittenkään mitään ongelmaa? Jos olisin sinä, sanoisin ettei kosinnasta ja naimisiin menosta kannata mitään stressiä ottaa ja että palataan asiaan vaikka sitten kun hänestä tuntuu siltä.
 
Mies kysyy
Eli siis olette kuitenkin keskustelleet ja sopineet, että jossain vaiheessa menette naimisiin? Nyt sitten kun ehdotit asiaa, nainen haluaa vähän miettiä asiaa? Ei kai tuossa mitään ihmeellistä ole. Jotkut ihmiset saattavat kokea, että naimisiinmeno täytyy olla harkittu ja ajankohta mietitty, joten ehkä hän vaan tarvitsee vähän aikaa päätöksen tekemiseen. Tietysti se kuulostaa hassulta, kun ei se naimisiinmeno nyt kuitenkaan mikään iso juttu ole (oikeasti, vaikka moni ajattelee niin). Mutta ehkä hän nyt vaan haluaa toimia noin.

Ehkä olisit voinut sanoa, että tottakai mieti rauhassa, ja samalla kysyä, miltä kannalta lähinnä nainen sitä haluaa miettiä. Mutta outoa, että jos olette kerran jo aiemmin päättäneet tai olleet yksimielisiä, että mennään naimisiin, niin mitä tuo koko show oikein on?

(Paitsi että edelleen vaikuttaa keksityltä aloitukselta.)
Kosinta oli todellinen! Olemme yhdessä keskustelleet naimisiin menosta ja molempia osapuolia on kuunneltu. Ainoa mikä suhdettamme on rasittanut on tyttöystäväni vanhempien sairastelut, mutta heilläkin asiat näyttävät olevan kunnossa.
 

Yhteistyössä