Ei vitsit tuota vauva av:n sensuuria

Tässä ei nyt ole eniten kyse siitä että märisisin että just mä en päässyt vänkäämään uskonnoista vauvalla. Sinne on ärsyttävä muutenkin kirjoittaa kun grafiikka on laimeaa, ketjut vilisee ekalta sivulta heti jne.

Mutta osui silmiini vaan yksi Allah-Jahve -ketju ja kun moni oli sitä mieltä että ne ovat yksi ja sama jumaluus, niin kirjoitin ihan asiallisesti mitä mieltä olen (eli että eivät ole sama). Hävisi se ketju, sit kun tein yhden ihmettelyketjun että mihin se eka ketju hävis, niin poistivat senkin.

En sanallakaan moittinut muslimeja tai maahanmuuttoa.

Nyt pelottaa. :confused: Onko Suomessa tosiaan vaan yksi mielipide sallittu? Eikö uskontojen eroja saa rasismin pelossa koskaan käsitellä?
 
No toivon, ettei näin ole ja että ihminen saa edelleen ilmaista oman mieliepiteensä ilman sensuuria.
MUTTA, sekin on, että jos ketju vilisee matusitätätäjatota, niin tottakai ketju poistetaan hyvin pian. Eli täytyy vaan osata ilmaista oman kantansa ilman tosi räikeää kielenkäyttöä. Edelleen kun tuo rasismi on kiellettyä.

*muoks* En siis epäile, ettetkö sinä Echo osaisi käyttäytyä. Mietin vaan niitä erittäin avoimesti rasistisia, anonyymejä kommentoijia, joita tälläkin palstalla pyörii
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Siis kirjoitin alkuun että "Muhammed joidenkin hadithien mukaan kirosi vielä kuolinvuoteellaan krisrityt". Olikohan se liikaa vauvan modelle?

Loput viestistäni, kopsasin tän vauvalle täältä, "Allah loi metsät ja järvet jne"-ketjusta.

Jo mainitsemani Jeesuksen ristinkuolema, ja joka on ainut tie pelastukseen, on kristityille aivan luovuttamaton opinkohta. Koraani opettaa että Jeesus ei kuollut, vaan "heistä vaan näytti siltä".

Jumala on Raamatussa ilmoittanut nimensä: Jahve, poikansa on Jeesus. Jahve on annettu iankaikkiseksi nimeksi eli Isän nimi tulee aina olemaan Jahve, kaikissa kielissä, vaikka sitä nimeä ei saa turhaan lausua. Kumpaakaan nimeä ei Koraani käytä puhuessaan Jumalasta. Allahilla on 99 nimeä mutta yksikään niistä ei ole Jahve/Jeesus.

Jeesus on Jumalan poika Raamatun mukaan. Koraani taas kieltää että Jumalalla voisi olla poika: "Ei Allahin sovi hankkia itselleen lasta." (Suura 19:35)

Muhammed tyrmäsi kristinuskon kolminaisuusopin:"Ne jotka sanovat "Jumala on yksi kolmesta", eivät ole uskovia"(Suura 5:73) Muslimi ei voisi koskaan lausua Nikean uskontunnustusta jossa tulee esille jumaluuden 3 persoonaa.

Raamatun mukaan uskovat ovat Hänen lapsiaan. Koraanissa ei Allah paljon isyydestä piittaa: "He sanovat:Armollinen on valinnut itselleen lapsia. Puhuttepa te kauheita...Ei Armollisen sovi ottaa itselleen lapsia. Kaikki..tulee Allahin eteen palvelijana. (Suura 19:88-93)

Raamattu sanoo että Jumala on rakkaus ja rakastaa meitä syntisinäkin. Koraanissa sana"rakkaus" esiintyy vain 23 kertaa, ja Allahin ei koskaan sanota rakastavan väärintekijöitä, syntisiä, vaan Allahin rakkaus on ehdollista, eli jos muslimi tekee oikein, niin sitten Allah rakastaa.

Raamatussa Jumala asuu uskovassa ja uskova voi olla päivittäin yhteydessä Häneen, on-line. Islamin oppinut Isma'il Al-Faruqi sanoo: "Allah ei ilmaise itseään kenellekään millään tavalla. Hän ilmaisee vain tahtonsa." Ei ihme, että Allah jää etäiseksi.
 
...ja siis tuo (vauvalle kirjoittamani) pitkä viesti ei siis ole mitään piilotuputusta teille. :rolleyes:
Mut sen takia tuon laitoin tuohon että kun mun mielestä tuo on ihan asiallinen.
(Osaan mä asiatonkin olla mutta nyt mielestäni käyttäydyin ees jotenkin :D)
 
mites se menikään, jos ei usko niin joutuu helvettiin. tässä sun uskon versiossa. :rolleyes:
Piti laittaa vielä aloitusviestiini että tässä ketjussa en välttämättä ala väittelemään vauvalle kirjoittamistani asioista, vaan tuo sensuuri on se pointtini tässä ketjussa, se kun pisti miettimään.

Väitellä voi mun kans siinä "Allah loi metsät ym" -ketjussa.
 
Piti laittaa vielä aloitusviestiini että tässä ketjussa en välttämättä ala väittelemään vauvalle kirjoittamistani asioista, vaan tuo sensuuri on se pointtini tässä ketjussa, se kun pisti miettimään.

Väitellä voi mun kans siinä "Allah loi metsät ym" -ketjussa.
mä mitään jaksa alkaa väittämään. kuha vaan sanoin.
 
No toivon, ettei näin ole ja että ihminen saa edelleen ilmaista oman mieliepiteensä ilman sensuuria.
MUTTA, sekin on, että jos ketju vilisee matusitätätäjatota, niin tottakai ketju poistetaan hyvin pian. Eli täytyy vaan osata ilmaista oman kantansa ilman tosi räikeää kielenkäyttöä. Edelleen kun tuo rasismi on kiellettyä.

*muoks* En siis epäile, ettetkö sinä Echo osaisi käyttäytyä. Mietin vaan niitä erittäin avoimesti rasistisia, anonyymejä kommentoijia, joita tälläkin palstalla pyörii
Se ketju oli muidenkin osalta ihan asiallinen. Ne mamuhuutelijat eivät sinne kirjoittaneet.

Mä ihmettelen kun vauvalla porukka haukkuu Jenni Vartiaista sun muita tosi räikeillä sanamuodoilla eikä viestejä poisteta, että miks ei asiallinen mielipidekeskustelu uskonnoista onnistu.
 
Nillittäjä
Tervetuloa joukkoon! En IKINÄ olisi uskonut, että MV-lehden väitteet sensuurista pitäisivät paikkaansa. Olen testannut nyt aika monta mediatalojen omistamaa keskustelupalstaa ja fakta on se, että kanttiksia saa kyllä haukkua, etenkin oikeistolaisia, mutta jos tippaakaan arvostelet maahanmuutttajia tai heidän uskontoaan, niin johan häviää tiedot! Jälkikäteen on sitten hyvä tehdä tilastoja miten kaikki sallivat tämän menon, kun kaikki negatiiviset kannanotot on poistettu.
 
  • Tykkää
Reactions: ..... ja Echo
kokkjjajkkjkd
Se ketju oli muidenkin osalta ihan asiallinen. Ne mamuhuutelijat eivät sinne kirjoittaneet.

Mä ihmettelen kun vauvalla porukka haukkuu Jenni Vartiaista sun muita tosi räikeillä sanamuodoilla eikä viestejä poisteta, että miks ei asiallinen mielipidekeskustelu uskonnoista onnistu.
No uskonnot on kaikki samanlaisia eikä niitä jaksa kukaan. Jenni vartiaisia on vaan 1 ja sama muitakin joita vihataan. Mä en jenni vartiaista vihaa mut en jaksais sitä puolustaakaan.
 
vierailija12
Äkkiseltään luulisi että ihmiset saisi oman mielipiteensä asioista kertoa. Kunhan ei mene hyökkääväksi muita kohtaan.

Meillä on suvussa hyvä esimerkki näistä eri uskonnoista, on ortodoksia, perus evankelisluterilaista, sitten on yhdessä haarassa juutalaista, jehovaa ja kaiken kruunaa miehen isä ja äiti, joisa isä on puoliksi intiaani ja äiti ameriikan suomalainen. Ja isänsä oli miehelle sitten opettanut hänen lapsuudessaan kaiken maailman manailuja, yrttejä ja suitsukkeita ja mietiskelyä. Ja täytyy myöntää kun ensimmäisen kerran miehen yllätin tapailujemme alussa istumasta keskellä pihaa pressu teltassa tätä mietiskelyä harrastamassa niin minä nauroin pitkään ja hartaasti. Ja tästä kun kaverilleni vielä puhuin niin täysin idioottinahan ne miestä pitivät. Mutta nyttemmin on sitten selvinnyt että nämä on vain jokaisen tapoja rentoutua. Siinä missä mies siis joskus tyyliin kerran-pari vuodessa vetäytyy jonkun päivän takia omaan rauhaansa, otan minä konjakkipullon ja istun kynttilän valossa ja tuijotan liekkiä. Sama asia, mutta kaksi eri "uskontoa". Kun itse kuulun näihin jotka eivät saa mitään voimaa uskonnosta. Mutta mies taas jotakin pelätessään ottaa kaulanaihansa käteen ja pyörittelee sitä sormiensa välissä ja manailee jotain.


Ja minusta näistä asioista pitäisi saada keskustella. Koska jokaisen uskonnon riitit on muuten pelottavia.
 

Yhteistyössä