Elatusmaksun määräytyminen...

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Lastenvalvojalta tuli ennakkoon postia jossa kerrottiin mitä pitää toimittaa ennen tapaamista...

Asumismenot oli yksi kohta. Siis mitä noihin luetaan? Yhtiövastike ja asuntolaina, vakuutukset ja sähkö...?

Miehellä on ulosotossa iso summa omia törttöilyitään... Luetaanko ne hänelle "hyväksi" maksukykyä laskettaessa?
 
vierailija
Hei! Itse kävin juuri lastenvalvojalla, joten hiukan tietoa asiasta on. Asumismenoihin kuuluu juurikin vastike, lainanlyhennys eriteltynä, vesimaksu ym. Myös sähkölasku ja vakuutus kysellään. Meillä oli myös lasten isällä ulosotossa aikamoinen summa ja yrittikin hyväksilukea sen. Selvästi lastenvalvoja kuitenkin ilmoitti ettei ulosotto vaikuta. Eli jos nettopalkka on ulosmittauksen jälkeen vaikka 1500 ja ulosmitattu osa on 500, niin nettopalkaksi lasketaan 2000.
 
munmielestä
Aika tylyä, ellei huomioida. Ok, voi olla, että se ulosottoon joutuminen on omaa syytä (useimmiten kai on), mutta tiukoilla siinä taloutensa kanssa on. Ja exät vaan vaatii rahaa kalleimman mukaan.
Muistakaa nyt se, että sen äitinki pitää siihen lapseen/lapsiin laittaa ihan omaakin rahaa, ei vaan exän ja yhteiskunnan (korotetut lapsilisät esim.)

Ja en oo ite elatusmaksujen maksaja. Muuten vaan ärsyttää tämmönen.
 
vierailija
Äidiltä/lähivanhemmalta otetaan tietysti myös huomioon mitä rahaa saa mistäkin ja paljonko sekä mitä rahaa menee mihinkin. Samat raha- ja menojutut kysytään molemmilta.
 
Älä suotta murehdi, ulosottomies huomioi elatusvelvollisuuden.

Aika tylyä, ellei huomioida. Ok, voi olla, että se ulosottoon joutuminen on omaa syytä (useimmiten kai on), mutta tiukoilla siinä taloutensa kanssa on. Ja exät vaan vaatii rahaa kalleimman mukaan.
Muistakaa nyt se, että sen äitinki pitää siihen lapseen/lapsiin laittaa ihan omaakin rahaa, ei vaan exän ja yhteiskunnan (korotetut lapsilisät esim.)

Ja en oo ite elatusmaksujen maksaja. Muuten vaan ärsyttää tämmönen.
 
vierailija
Ei mulla ainakaan ole varaa miettiä lasten isän taloudellista pärjäämistä. Mä olen vastuussa kolmen lapsen elämästä ja joka penni, jonka saan, menee kyllä lasten elatukseen. Aikuinen ihminen pystyy halutessaan tinkimään, tässä meidän tapauksessakin isä voisi myydä asuntonsa, jossa ei edes asu, vähentää ulkomaanmatkoja jne. Turha nillittää ettei ole varaa maksaa elareita, ei niitä laskureita turhaan ole tehty. Lasten elatus nyt vaan ei ole ilmaista.
 

Yhteistyössä