Elokuu 2017

10.8 / Arielle. / 27 / TYKS / 1. lapsi

Kiva nähdä, että täällä on muitakin saman ikäisiä ja ensimmäistään odottavia. :) Meille tuli vähän yllärinä tämä plussa, kun ensimmäinen yritys meni kuudennella viikolla kesken syyskuussa, ja oli tarkoitus aloittaa yrittäminen vasta joulukuun jälkeen, mutta sitten kävikin näin. :) En kyllä uskalla olla vielä hirveän positiivinen siitä, että tämä raskaus jatkuisi...
 
Eilen tehty vahva plussa dpo11 herkällä testillä ja tänään dpo12 jo normi testilläkin plussa toinen lapsi tulossa ja ikäeroa tulee 3v 8kk! Nyt alkaa piinaavat viikot kun koko ajan pelkää keskenmenoa.. Viime raskaudessa kävin varmaan 4 kertaa yksityisellä ultrassa, jospa nyt osaisi ottaa edes vähän rennommin! Laskettu aika on näillä näkymin 15. Elokuuta.
 
Olen pahoillani että tytille kävi näin.. :cry:


Mitäs muuta täällä. Kiva kun uusia tulee mukaan! Kaikilla näyttäs olevan aika kova huoli km ja miten jaksaa odottaa nämä piinaviikot.:sick:

Mitä mieltä olette näkyykö syke jo alkaen 6+ viikolla. Tai olen lukenut että se pitäisi näkyä jos tietää tarkan ajan koska vauva on laitettu alulle. Muutenhan jos olisi tullut tietämättään olisi vaikea laskea viikkoja.:unsure:
Olen hätäinen tämän asian suhtee enkä jaksaisi odottaa sinne 7+0 viikolle.

Mieliteoista vielä että ei tee oikeen mitään mieli. En keksi välillä että mitä sitä oikein söisi.
 
Tervetuloa uusille! Kivaa, kun tulee uusia! (y):D

Joo keskenmeno tuntuu monella olevan pelkona :confused: @kokottikana kyselit tuota varhaisultran ajankohtaa. Sykkeen kai pitäis näkyä noin 6+0 mutta siinäkin voi ilmeisesti olla muutaman päivän heittoja. Itse oon aatellut mennä jouluviikolla eli viikoilla 7+. Menen mieluummin hitusen myöhässä, jotta syke varmasti näkyisi :oops: Kaikista raastavinta olis saada siinä 6+ viikoilla tuomio, ettei sykettä näy, koska saattais vielä kuitenkin olla, et myöhemmin se näkyis vielä. Suosittelen malttamaan, mutta toisaalta ymmärrän kyllä täysin, jos ei malta:D
 
Heippa!
Voisin ilmoittautua varovasti mukaan keskusteluun. muutaman päivän jo keskustelua seuranneena ajattelin vielä muutaman varmistus liuskan kyllä tehdä. ja varhaisultraan ajattelin myös itse mennä, en jaksa nimittäin millään odotella kyllä nt ultraan saakka
 
Tervetuloa uusille :)

Kyllähän tuo keskenmeno tai tuulimuna pelottaa. Kohdunulkoista en osaa enää niin pelätä, mutta kyllä sekin takaraivossa kolkuttaa...
Olin jo vähän alkanut uskoa raskauteen, mutta sitten tällä viikolla hyvä ystävä sai nt-ultrassa tietää raskauden menneen kesken. Jotenkin itsellä jo vähän sellainen olo, että jatkuuko nää raskaudet ylipäänsä ikinä o_O
Me mietittiin kanssa tuota varhaisultraa, mutta päätettiin säästää ne rahat. Yritän ajatella, että jos se on mennäkseen kesken, niin en minä sille mitään voi. Sitten kuitenkin joku voi mennä myös mönkään varhaisultran ja nt-ultran välillä.
Olispa jo 20+ viikkoa, niin ei tarvitsisi niin stressata! Sitten tosin taas tulee se ennenaikaisuuden pelko jne... :LOL:
 
Tervetuloa uusille, listaa päivitetty :)

Minä myös aiemmista raskauksista kovasti pahinta pelänny, yhden keskenmenon myötä. Mutta nyt yritän ottaa rauhallisemmin ja nauttia tästä raskaudesta heti alusta alkaen oireiden kera ;), yrittäkää tekin...

Mulla rupee farkut puristaa ja paidat ei istu...leginsit ja tunikat parhaimmat tällä hetkellä. Mä niin jään kiinni kohta..mulla taipumus aika suuriin "palloihin" :LOL:

Kuikka tarkkoja ootte kiellettyjen ruokien suhteen? Minä noudatan ohjeistusta aika tarkkaakin. nyt jouluherkuista suuri osa jää syömättä ja sushia kaipaan jo nyt...
 
Tänään on tosiaan tullut paljon uusia - ihanaa :love: Tervetuloa kaikille!

@Minga toivotaan, että on harmitonta vuotoa!

Kiellettyisyä ruuista en ota kauheesti stressiä. Oon lukenut listan läpi ja pyrin noudattamaan parhaani mukaan. Oon lähdössä pian työmatkalle ja ulkomailla syöminen vähän mietityttää, kun kaikki salaatitkin pitäis ollaa pestyjä. Ehkä vedän varman päälle ja sen parin päivän ajan syön vaan jotain pastaa :D Täytyy ehkä vähän selvitellä suosituksia ulkomailla ruokailuun.
 
@Minga Hieman vaaleanpunaista on tod.näk ihan harmitonta. Mulla tuli viimeraskaudessa aluksi varmaan joka vessareissulla, ja eihän sitä tietty voi olla stressaamatta.

On niin jännä miten erilaiselta tää raskaus tuntuu heti kuin edellinen. Edellisestä oli ihan lievää pahoinvointia 6-7 viikolla ja tästä mulla on jo nyt kuvottava olo vaikka viikot on jotain 3+4-5. Samaten rinnat alkoi vuotamaan jo maitoa. Toivottavasti tää ei enteile massiivista pahoinvointia. Mulla on yks 9+ viikolla keskeytynyt raskaus myös takana, josta oksensin alusta asti vuorokauden ympäri ja jouduin olemaan pitkään sairaslomalla.
 
Mä en oo viel ehtiny ees tutustuu mitä ei sais syödä nykyään.. (n) edellisestä noudatin noin suurin piirtein, salmiakki taitaa olla ainut harmittavainen. SE ON MUN LEMPPARI:mad: Enkä noin muutenkaan oo vielä ehtinyt ajatella asioita kovin pitkälle kun pakko vielä varmistella että alkaa viivat vahvistuun:LOL:

Minut voi siis lisätä listalle
13.8/Jenskusein/27/ Tyks/ 2.lapsi

Pitää vaan pidellä peukkuja et pysyy matkassa, on kovin toivottu :love:
 
@Minga, oi, toivottavasti kaikki on hyvin! Ikävää, että tulee tuollaisia säikäytyksiä. Raskausaikanahan limakalvot helposti myös verestävät.

Tervetuloa uusille! Kivaa tosiaan, että keskustelu vilkastuu

@Mutzilla, kiitos kun laitoit kuvan testistä! Mulla viimeksi samanvahvuinen. Ei ole juuri yhtään vahvistunut aiemmista.

Mä aion noudattaa ruokasuosituksia aika tarkkaan. Yhden kasvissushirullan aion syödä silloin tällöin. Ja spirulinaa käytän, kuten ennen raskautta. Tuota olen miettinyt, että mikäköhän lasketaan yrttiteeksi? Esim nokkosta oon juonut. Siinähän on paljon rautaakin.

Oireita on. Ihanaa Tissit entistä kovemmat ja kipeät, kuvottanut vähän tänäänkin. Tekee mieli hedelmämehuja ja överisuolaisia ruokia.
 
En tiiä, nyt ei taas vuoda, aamupissalla jäi paperiin veri. Raskaustestiin tuli hailakampi viiva kuin eilen ja tuntuu että rinnoistakin turvotus hävinnyt. Ei auta kuin odottaa voi kun vois saada asiaan nopeasti selvyyden niin ei tarvitsisi vatvoa.
 

Yhteistyössä