En enää tiedä mitä mun pitäis tehdä!!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tai oikeastaan minusta tuntuu etten sovi mihinkään enkä ole hyvä yhtään missään. Miten voisin vakuuttaa edes jotakin työnantajaa palkkaamaan minut kun en edes itse usko itseeni. En osaa mitään. Olen huono kaikessa. En keksi mitään missä olisin hyvä tai edes keskivertoa...

Mulla on hirveä kriisi menossa. Työttömyys kestäny jo 6kk ja asiat näyttää tosi synkiltä. Siihen vielä päälle sekundaarinen lapsettomuus ja musta tuntuu että pää hajoaa... Mitä ihmettä mä teen?
 
vierailija
Onko sinulla ammatti?

Muuten 6kk työttömyyttä on tosi vähän. Pitkästä työttömyydestä ruvetaan puhumaan esim. silloin, jos on viimeisten 10 vuoden sisään ollut työttömänä yli 8 vuotta.

Kaikkeen myös tottuu, eikä tottumista varten edes tarvitse turruttaa päätään viinalla. Korkeintaan satunnaisen ahdistuksen laukaisijana sitä viinaa voi kokeilla.

Myös harrastuksen hankkiminen voi auttaa ahdistukseen. Esim. jonkun keskisuuren yhdistyksen hallituksessa toimiminen voi tuntua lähes tulkoon siltä, kuin sinulla olisi oikea työ.
 
vierailija ap
Joo on mulla ammatti mutta en oo sen alan töitä tehny 10-vuoteen kun oon ollu perhepäivähoitajana. Mutta nyt tuli loppu siihen ku kaupunki vähensi perhepäivähoitajien määrää. Kaikki lapset halutaan tunkea päiväkoteihin se on halvempaa..
 
vierailija
Joo on mulla ammatti mutta en oo sen alan töitä tehny 10-vuoteen kun oon ollu perhepäivähoitajana. Mutta nyt tuli loppu siihen ku kaupunki vähensi perhepäivähoitajien määrää. Kaikki lapset halutaan tunkea päiväkoteihin se on halvempaa..
Eikö perhepäivähoitajan töitä pitkään tehneen ainakin luulisi pääsevän sairaslomasijaiseksi tai avustajaksi/päiväkotiapulaiseksi päiväkotiin? Jos saisit jotain sijaisuuspätkiä niin olisi siinä edes hiukan töitä.

Toisaalta on paljon muita kuntia missä perhepäivähoitajista on pulaa, mutta se toki vaatii sen muuttamisen.

Tai ryhdy sijaisperheeksi?
 
vierailija
"Seuraamme kanan elämää sen liikkuessa ulkona vapaassa luonnossa kesällä. Se on ahkerassa puuhassa. Se juoksee – se nokkii – se rypee – se potkii. Tuskin joutaa se ensinkään lepäämään. Koko luomakunnan tärkeintä ja suurinta voimaa valoa on sillä yllin kyllin saatavissa. Kun se aikansa häärittyään tuntee itsensä kylläiseksi ja auringon helle sitä liiaksi lämmittää, asettuu se jonkin pensaan varjoon hetkeksi levähtämään…Kanan kupu on täysi. Siellä on mitä erilaisinta tavaraa kaikista luonnon kolmesta valtakunnasta: eläin-, kasvi- ja kivikunnan aineista. Hetkeksi pistäytyy se vielä puron reunalle ja juo pitkiä kulauksia puhdasta vettä. Liikunto on pannut veren sen suonissa vilkkaasti kiertämään. Ruoka sulaa nopeasti ja kanavoi hyvin. Pensaan vieressä on pehmeätä multaa. Siihen asettuu kana levähtämään. Se oikoo jalkansa suoraksi, joten välistä näyttää niin kuin se olisi kuollut, mutta niin ei ole asia, se nauttii vain mukavuudesta. Vähän ajan kuluttua alkaakin multa pölistä. Se ryömii ja piehtaroi mullassa ja heittelee sitä jaloin ja nokallaan päällensä. Koko lintu on kuin jauholaarista nostettu. Se nousee ylös, pudistaa mullan höyhenistään ja lähtee astelemaan kanalaa kohden. Kanalasta kuuluu vähän ajan kuluttua aikamoinen rähinä – kaakotus – se taukoaa – ja kana munii." - Matti Järven kirjassa Kanojen hoito, viides painos 1929. Eka v1915 -
 
vierailija
Joo on mulla ammatti mutta en oo sen alan töitä tehny 10-vuoteen kun oon ollu perhepäivähoitajana. Mutta nyt tuli loppu siihen ku kaupunki vähensi perhepäivähoitajien määrää. Kaikki lapset halutaan tunkea päiväkoteihin se on halvempaa..
Onko sun pätevyys siihen ammattiin vanhentunut? Eikö sitä voi päivittää enää?
Mitä tänään ajattelet?
Kai sitä työtä ainakin osaksi elannon vuoksi tehdään? Loput on harrastusta? kysyyy paula
 

Yhteistyössä