En taas ymmärrä anopin käytöstä

  • Viestiketjun aloittaja Ei tajuu
  • Ensimmäinen viesti
Ei tajuu
Anoppi on valittanut facebookisssa sekä miehelleni kun emme käy kylässä kovinkaan usein ja miksi lapsemme (2v) saa vietttää muiden isovanhempiensa kanssa enemmän aikaa, käymme heidän kanssa retkillä, uimassa, lapsi on ollut heillä yökylässä ymv.

Viimeksi anoppi on nähnyt lasta maaliskuussa kun kävi pikaisesti meillä ja nyt kun hänellä on loma niin sopi, että tulemme käymään. Yleensä kyläilyt eivät käy puolin eikä toisin kun aina on huono hetki. Lähes koko vierailun ajan anoppi istui keittiössä juttelemeassa mieheni kanssa ja minä sekä lapsi leikimme olohuoneessa. Anoppi ei edes yrittänyt jutella lapselle mitään tai muuutenkaan juuuri huomioinut lasta. Pariiin kertaan lapsi koitti ottaa keittiön hyllyltä koriste-esineen niin anoppi karjaisi "näpit irti niistä" ja pari kertaa lapsi kävi näyttämässä isälleen pehmolelua minkä oli ottanut sohvalta oli anopin vihainen kommentti "niiihin ei kosketa. Sanoinhan jo viimeksi, että niitä saa silittää mutta ei ottaa käteen ettei hajoa". Juu en muistanut minäkään kun olemme ennen joulua viimeksi vierailleet anopilla ja pehmolelut ovat sellaisia uusia peruspehmoleluja mitä myydään anttiloissa, prismoisssa sekä vastaavissa paikoissa. Tuskin tuo 2 v olisi niitä rikki saanut vaikka olisi tehnyt mitä.

Eli juu, ei taaskaan jäänyt vierailusta sellaista kuvaa, että anoppi olisi oikeasti kovin innoissaan ottamassa lasta hoitoon tai muutenkaan näkemässä vaikka kohta taas valittaa kuinka hänen ei anneta viettää aikaa lapsenlapsensa kanssa ja hänen fb kaverinsa voivottelevat kuinka itsekäs miniä minä olen ymv.
 
vierailija1001
Oletko anoppisi kaveri Facebookissa? Vai miten saat selville hänen märinänsä? Joten poista,hyvä ihminen, hänet nyt ihan ensimmäiseksi kavereistasi. Tai jos on ylivaikeaa niin tehdä, niin lopeta seuraamasta. Sehän on helppoa.

Ja minkä ikäinen ihminen pitää pehmoleluja olkkarissaan? Taidan olla anoppiasi vanhempi,enkä ikinä kehtaisi enää tässä iässä somistaa kotiani pehmoleluilla. Se ei nyt vaan ole erityisen kehittyneen ihmisen merkki. Makkariin voi sen lapsuuden mollamaijan johonkin survaista, mutta aikaihmisen ja etenkinkin ikäihmisen täytyisi jo ymmärtää tavaran arvo sekä katoavaisuus.

Älä mieti anoppiasi. Todella tyhmän oloinen ihminen.
 
Ei tajuu
anopilla on ikää kohta 60 enkä ole kyllä ikinä oikein ymmärtänyt hänen makuaan ja arvojaan koriste-esineiden suhteen. Nuo pehmolelutkin ovat arviolta muutama vuosi sitten ostettuja, eivät mielestäni mitään erityisen hienoja ja sellaisia mitä saa varmaan vähän joka tavartalosta.

Olen anopin facebook kaveri kun en itse sinne usein kirjoita enkä jaksa loukkaantua tai suuremmin ärtyä hänen kirjoituksistaan, kunhan ihmettelen aika neutraalisti. En vain voi käsittää, että eikö oikeasti näe omassa käytöksessään mitään vikaa.
 

Yhteistyössä