Endometrioosi ja hedelmöitys

Hei

Olen kärsinyt lapsettomuudesta jo 3 vuotta nytten, sen verran ollaan miehen kanssa yritetty tulla raskaaksi. Menimme sitten hedelmöitys lääkärille joka totesi että mulla voisi olla endometrioosi ja leikkaus olisi parin viikon päästä.


Kuulema lapsen saaminen olisi paljon helpompaa leikkauksen jälkeen riippuen vakavuudesta. Onko kellään samaa kokemusta:)
 
Mul on endometrioosi ja yrittäminen alotettu huhtikuussa 2015. Oon vast menos lääkäriin asian tiimoilta.

Mut oon kuullu ja lukenu et eka kannattaa leikkaa niit röllyköit pois koska ne voi jopa tukkia munasarjat..

Tost on menny jo aikaa kun oot tänne kirjotellu, joten mikä on tilanne nyt?
 
Mul on endometrioosi ja yrittäminen alotettu huhtikuussa 2015. Oon vast menos lääkäriin asian tiimoilta.

Mut oon kuullu ja lukenu et eka kannattaa leikkaa niit röllyköit pois koska ne voi jopa tukkia munasarjat..

Tost on menny jo aikaa kun oot tänne kirjotellu, joten mikä on tilanne nyt?
Moi:)

Mulla on leikkaus huomenna niin saa nähdä miten se menee, mutta mä vastailen heti kuin voin.
 
Zemppiä!!
Hei:)

Leikkaus oli eilen ja hyvin meni. Lääkäri soitti sitten tänään ja sanoin löytävän vähän endoa ja poisti kaiken, samoin löytyi suklaa kysta joka oli 3 cm vasemalla puolella ja samalla oli vasemman puolen munatorvi vähän tukoksessa niin se saatiin avattua.

Lääkärin kanssa sitten tavataan 4 vk päästä mutta sanoin puhelimessa että kuukauden päästä voidaan yrittää taas ja mulla olis 6 kuukautta aikaa tulla raskaaksi jos ei niin seuraava hoito olisi IVF, toivotaan nytten vaan parasta:)
 
Kauan sul kesti saada noi lääkäriajat? Ja millasis tutkimuksis kävit ennen leikkausta?

Aika paljon kaikkee löyty sulta.. Tiesitkö etukäteen siit kystasta?
Tehtiiks operaatio nukutukses vai puudutukses?

Kuin suuret mahdollisuuet tulla raskakks nyt 6kk sisällä, sanoks lääkäri jotain..?
 
Kauan sul kesti saada noi lääkäriajat? Ja millasis tutkimuksis kävit ennen leikkausta?

Aika paljon kaikkee löyty sulta.. Tiesitkö etukäteen siit kystasta?
Tehtiiks operaatio nukutukses vai puudutukses?

Kuin suuret mahdollisuuet tulla raskakks nyt 6kk sisällä, sanoks lääkäri jotain..?
Asun Australiassa niin en osaa sanoa kauanko Suomessa kestää saada aika varattua lääkärille. Mutta menin yksityisen puolelle ja sain varattua ajan jo samalle viikolle, yleensä siinä voi mennä viikkoja.

Ensimäisellä käynillä lääkäri otti kaikki tiedot ylos ja kysyi paljon kysymyksiä. Hän otti minulta paljon verikokeita ja lähetti sitten spesialistille missä otettiin ultrakuva mistä sitten näkyi että mulla on kystä mikä viittaa juuri tuohon endoon.

Toisessa käynissä joka oli kaksi viikkoa myöhemmin saatiin vastauksen ja hän silti epäili endoa niin varattiin siinä sitten aika leikkaukseen. Lekkaukseen odotin 3 viikkoa.

Lääkäri sanoin ensimmäisellä käynillä että leikkauksen jälkeen mulla olisi noin 87-92% parempi mahdollisuus tulla raskaaksi niin toivottavasti onnistuu:)

Leikkauks tehtiin nukutuksessa ja kesti vähän yli tunnin, pääsin kotiin jo samana päivänä.
 
4kk leikkauksesta, eikä vielä ole tärpännyt. Toivottavasti teillä onnistaa! Marraskuussa olisi tarkoitus aloittaa ivf-hoidot.

Hei,

Mulla oli menkat 2 viikkoa myöhässä niin aloitetaan sitten yritys kun on ohi. Meillä on nytten 6 kk aikaa yrittää tulla raskaaksi, sen jälkeen olisi IVF hoitoihin mentävä mutta meillä on kuulema todella hyvä mahdollisuus tulla raskaaksi.

Mutta älä luovuta, kyllä sulla tärppää pian:) Itse yritän pysyä positiivisena ettei vain stressi vaikuttaisi tähän tilanteeseen.

Mikä sinun tilanteesi on?
 
Hei,

Mulla oli menkat 2 viikkoa myöhässä niin aloitetaan sitten yritys kun on ohi. Meillä on nytten 6 kk aikaa yrittää tulla raskaaksi, sen jälkeen olisi IVF hoitoihin mentävä mutta meillä on kuulema todella hyvä mahdollisuus tulla raskaaksi.

Mutta älä luovuta, kyllä sulla tärppää pian:) Itse yritän pysyä positiivisena ettei vain stressi vaikuttaisi tähän tilanteeseen.

Mikä sinun tilanteesi on?
Jos sulla oli torvet tukossa, niin sehän saattaa olla niin, että heti tärppää :)

Mä oon luovuttanut. Kuulemma hyvät saumat raskautua, mutta paskanmarjat. Meillä yritystä vähän alle 3v. Olen saanut nuorempana kaksi lasta edellisestä liitosta. Leikkauksessa poistettiin aika paljon endoa ja muutama myooma. Torvet oli auki. Diagnoosina myös selittämätön lapsettomuus.
 
Jos sulla oli torvet tukossa, niin sehän saattaa olla niin, että heti tärppää :)

Mä oon luovuttanut. Kuulemma hyvät saumat raskautua, mutta paskanmarjat. Meillä yritystä vähän alle 3v. Olen saanut nuorempana kaksi lasta edellisestä liitosta. Leikkauksessa poistettiin aika paljon endoa ja muutama myooma. Torvet oli auki. Diagnoosina myös selittämätön lapsettomuus.
Mulla löyty endoa, kystä ja yksi munatorveista oli ihan pikkusen tukossa, sai kaiken poistettua mutta kyllä se on vaikeaa uskoa että tulisi raskaaksi kun ollaan jo niin monta vuotta yritetty niin kyllä mä ymmärrän miksi olet turhautunut:(

Perhe ja ystävät sanovat että se auttaa jos ei asiaa miettisi ollenkaan, mutta sehän on helpompi sanoa kun tehdä tässä tilanteessa
 
Mulla löyty endoa, kystä ja yksi munatorveista oli ihan pikkusen tukossa, sai kaiken poistettua mutta kyllä se on vaikeaa uskoa että tulisi raskaaksi kun ollaan jo niin monta vuotta yritetty niin kyllä mä ymmärrän miksi olet turhautunut:(

Perhe ja ystävät sanovat että se auttaa jos ei asiaa miettisi ollenkaan, mutta sehän on helpompi sanoa kun tehdä tässä tilanteessa
Toivotaan että teillä leikkaus ja torvien huuhtelu tuo positiivisen lopputuloksen :) Mulla ajatukset jo ivf:ssä, tosin sekin viivästyy kun muutimme toiselle paikkakunnalle ja jonotus aloitetaan alusta! :(
 
Toivotaan että teillä leikkaus ja torvien huuhtelu tuo positiivisen lopputuloksen :) Mulla ajatukset jo ivf:ssä, tosin sekin viivästyy kun muutimme toiselle paikkakunnalle ja jonotus aloitetaan alusta! :(

Muuten, yksi todella iso juttu mikä maksimoisi sun tulokset tulla raskaaksi on Clearblue Fertility Monitor ( http://www.clearblueeasy.com/clearblue-easy-fertility-monitor.php ) Se on ovulaatio monitori mikä auttaa sinua löytämään ovulaatio päiväsi, se on paljon parempi ja tarkempi lukea kuin ovulaatiotestit kaupasta ja apteekista saatavia. Kuulema 3 kk sisällä suurin osa paresta on tullut raskaaksi.

Itse ostin omani Ebaystä, valitettavasti monitori on vähän kallis mutta minun mielestäni paljon parempi kuin ovulaatio testit mitä on vaikea lukea. Kyllä se on rahan arvoista:)
 
Muuten, yksi todella iso juttu mikä maksimoisi sun tulokset tulla raskaaksi on Clearblue Fertility Monitor ( http://www.clearblueeasy.com/clearblue-easy-fertility-monitor.php ) Se on ovulaatio monitori mikä auttaa sinua löytämään ovulaatio päiväsi, se on paljon parempi ja tarkempi lukea kuin ovulaatiotestit kaupasta ja apteekista saatavia. Kuulema 3 kk sisällä suurin osa paresta on tullut raskaaksi.

Itse ostin omani Ebaystä, valitettavasti monitori on vähän kallis mutta minun mielestäni paljon parempi kuin ovulaatio testit mitä on vaikea lukea. Kyllä se on rahan arvoista:)
Juu ovistesteissä on puolensa :) Stressiähän nuo saattavat lisää, mutta niillä on hyvä opetella tuntemaan kehonsa.

Mun kohdalla ei ole kyse ajoituksesta.
 

Yhteistyössä