Eniten käytössä olleet vaatteet/asusteet (0-3kk)

Näin kiinnostuksesta pieni gallupintapainen, että mitkä vaatteet/asusteet teillä ovat olleet eniten käytössä noilla kaikkein pienimmillä.

Arjessa? Vaunuillessa? Kauppareissuilla? Nukkuessa?

Ja mitä kokoa vaatteet ovat olleet, minkä kokoinen vauva oli syntyessään? :)
 
Eniten oli käytössä vaatteista 50-56cm kietaisu bodyt käännettävillä hihoilla ja sukkahousut, meidän lapsilla ei ole sukat tai tumput pysyneet paikallaan. Vieläkään ei nuorimmalla (reilu 4kk ja vasta 61cm) ole yöpuvut usein ollut käytössä kun hikoilee helposti ja kakkaa usein öisinkin niin helpompi ollut pelkkä lyhythihainen body äitiyspakkauksen peiton kanssa. Jotain hupparia tai vanuhaalaria ollut vaunuissa ulkoillessa vähän lämpötilasta riippuen, makuupussi aina vaunuissa alustana niin saa tarvittaessa lisää lämmintä päälle :) kauppareissuilla ihan samat vaatteet kuin ulkoillessakin, kauppaan autolla mennessä kesällä tuli otettua harso tai viltti sisävaatteiden lisäksi kun siellä viileämpi

Ensimmäinen 2,9kg/47cm
Toinen 3,1kg/48cm
 
Meillä poika syntyi 4.6. tänä vuonna, 54cm pitkänä ja 4kg tasan. Mulla oli varattu kauhealla skaalalla 56cm vaatteita ja jonkin verran 50cm myös. 50cm bodyt H&M:ltä esim istui päälle ihan hyvin. Mutta mutta, tämä onkin semmoinen kuumakalle, että koko kesä oltiin kotona vaippasiltaan vaan, joten 90% esim 56cm vaatteista jäi ihan täysin käyttämättä :D
Esim vieläkään kun käymme nyt vaunulenkeillä ei päällä ole kuin yksi kerros vaatteita ja poika makaa äitiyspakkauksessa tulleen makuupussin päällä, ei sisällä.
Vähän aikaa sitten vielä oli vain lyhyt hihainen, lahkeeton, body päällä vaunuissa kun aurinkoa näkyi enemmän täällä pääkaupunkiseudulla. Meillä ainakin noi Stokken vaunut antaa niin hyvää suojaa, etten viitti tukehduttaa bebeä vaatteet päällä. Usein pidän vielä sitä vaunukopan tuuletusverkkoa vähän edes auki niin ilma kulkee.

Öisin on aina lyhythihainen/hihaton ja lyhyt lahkeinen pyjama päällä. Nukkuu meidän välissä eikä yleensä edes koskaan peiton alla koska muuten on ihan hikisen nihkeä ja/tai potkii peittoa itse pois.

Kauppareissullakin riittää vielä body ja housut sukkien kera vaikka olisi vain turvakaukalo vaunujen rungossa kiinni.

Riippuu varmasti niin paljon vauvasta itsestään miten paljon tarvii päälle, en mäkään olisi voinut kuvitella, että tämmöinen kuumakalle voi oikeasti olla. Olisin voinut säästää pitkän pennin jos olisin tiennyt ettei ekaan kuukauteen pariin tarvi muuta kuin vaippaa :LOL::ROFLMAO:

Nyt 3,5kk vanhana ollaan jo 65cm/7,4kg joten käytössä on 68cm vaatteet pääsääntöisesti.

Itse oon tykännyt ehdottomasti eniten H&M vaatteista koska bodyt on usein edestä napeilla kiinnitettäviä (ei tarvi vetää pään yli) ja sellaisia tyköistuvampia kuin monet muut merkit, jotka tällä suht hoikan runkoisella pojalla näyttää tosi isoilta ja löysiltä.
 
Mä suosin ehdottomasti helppoja ja mukavia vaatteeita. Ihan ykkösiä on kietaisubodyt, helppo pukea. Potkupukuja ei olla koskaan käytetty ja mekot on ollu tosi epäkäytännöllisiä ihan pienellä. Hupullisissa vaatteissa huppu on vaan tiellä. 56cm vaatteista vauva kasvoi tosi nopeesti ulos. Lämpäpussit kaukalossa ja vaunuissa helpottaa pukemista kylmemmillä ilmoilla.
 
Bodyt ja haalarit/pyjamat on kovassa käytössä. Housut ovat aika turhia tai ainakin niitä on liikaa; poika tykkää olla kapaloituna, joten pysyy lämpimänä ilmankin. 50cm koko menee vielä "pitkään". Poika oli syntyessään 2852g ja 50cm pitkä. Ulkoillessa sisävaatteiden päälle tulee pipo, tumput ja villasukat sekä toppahaalari ja vielä peitto päälle (näin pärjää hyvin, kun on leutoa).
Suurin osa bodeista on kietaisumallia, mutten koe haastavaksi pään yli puettaviakaan.
 

Yhteistyössä