Ennenaikaiset vaihdevuodet?? Onko kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja mummoko jo
  • Ensimmäinen viesti
mummoko jo
Itsellä rupesi kierto heittelemään alle 30-vuotiaana reilusti, sitten jäivät kuukautiset kokonaan pois. Nykyään ei tule kuin pillereillä ja täytän vasta 34 vuotta tänä vuonna!! Yhteensä olleet jo tulematta ilman lääkitystä reilusti yli viisi vuotta!!!
Gynekologeilla olen käynyt ja laajat verikokeet yms. otettu ja ultrattukin moneen kertaan. Ennenaikaisten vaihdevuosien diagnoosia ei minulle ole tehty, mutta ei kuitenkaan kukaan lääkäreistä ole osannut sanoa mistä se johtuu. Estrogeenivajausta verikokeissa siis on, muita oireita ei kuitenkaan, siis kuumia aaltoja tms. Unihäiriöt ja kiukkuherkkyys tosin ovat mukana.
En haluaisi noita hormoonikorvaushoitoja syödä vielä tässä iässä ja hirveä haave olisi vielä toisesta lapsesta, mutta tuskinpa sitä enää tulee. Nämä ongelmat alkoivat vasta esikoisen syntymän jälkeen.
Onko kohtalotovereita?
 
Nainenkaikellani
Hei vain! suomi24 -sivustoilla on juttuja kohtalotovereitovereilta. Olisi kivaa jutella näistä asioista, laitan myöhemmin sähköpostiosoitteen, tai laitatko itse? Itse uskon luonnonmukaiseen ajatteluun ja hoitoon. Uskon myös elämään ilman hormooneja, elän sillä mitä luonto antoi. Ei pidä ottaa todesta kaikkea mitä asiantuntijat ja
lääkärit kirjoittavat. Mieti historiassa taaksepäin (lääketieteen). Jokin näkemys ja käytetty hoitomenetelmä on todettu jälkikäteen vanhaksi tiedoksi. Ihmisen kannattaa kuunnella omaa viisauttaan, vaikka se olisi aivan toinen kuin mitä "asiantuntijat" sanovat.
 
mamma
Huomenta!
Mulla alkoi samat oireet jo 21v. :(
Sen jälkeen ei ole ollut säännöllisiä menkkoja yms. jos ovuloin niin se on pari päivää menkkojen loppumisen jälkeen jne.
Haaveilen 4. lapsesta mutta saas nähdä toimiiko mikään enää tämän 3. raskauden jälkeen. En usko että ainakaan ilman hormonihoitoa.
Onneksi tajusin rueta "tekemään" lapsia hyvissä ajoin!
 
kohtalotoveri
mulla ei menkkoja kohta taas vuoteen oo näkynyt luonnollisesti .
Mulla kehittyy pieniä rakuloita, ei siis yhtä isoa jo tulis ulos vuotona :( ovis siis on joskus mutta ei vuotoa. Lekurissa tutkittu .
Hormoonihoitoo kokeilltu joskus, enään en ole halunnut siihen. Vaikka toisen lapsen tahtoisin. Ikää siis mulla 30 .
 

Yhteistyössä