Epämiellyttävät hajut kotona.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mä hermostun kohta nenääni kun se käy ylikierroksilla eikä sille vaan mahda mitään! Mun mielestä meidän talo haisee. Ei homeelle, mutta haistan eri materiaaleja mm eteisessä haisee voimakkaasti kynnysmaton kumipohja ja kodinhoitohuoneessa kissanlaatikon pelletit, keittiössä on oma hajunsa ja komeroiden tunkkaisuuteen ihan pakahdun ja niitä joutuukin tosi usein tuuletella ja pestä kaikki vaatteet. Kukaan muu ei näitä haista kun oon ystäviltäni kyselly. Eli vika on mun päässä... Haluaisin aivan neutraalin hajumaailman, mutta miten ihmeellä sen saa?

Haistatteko muut kotonanne epämiellyttäviä hajuja tai kiinnitättekö niihin huomiota?
 
vierailija
Joskus haistan hirveän hyvin ja ärsyttää tietyt hajut se enteilee minulla pääkipua tai migreeni kohtausta jolloin ei voi kuin maata pimeässä huoneessa peiton alla. Kannattaa ottaa särkylääke. Tai sitten olet paksuna :) uudet tekstiilit on aina käsitelty jollain ihme aineella ja vasta tokassa pesussa se haju lähtee pois.
 
vierailija
Kyllä! Mä olen tuollainen! Ja tää ei todellakaan ole kivaa tai lystikästä. Haistan raudan putkista, vessapaperin hajun, talvella pakkasen, pölyn, kuivuneen viemärin - mitä tahansa! Ja just noi vaateekaapit on yksi pahimmista! Tekee mieli pestä sisältö ja kuurata koko kaappi. Mikään ei tuoksu raikkaalta!!! Kaikki vaan joltain tunkkaiselta. Tässä ahdistuu kyllä myös mun mies, joka ei haista näitä asioita...ollenkaan tai hyvin mietona. Sen mielestä ne ei siis haise. Jonkun kuivuneen viemärin haistan 2 vkoa sitä ennen. Aargh.
 
Vierailija Ap
Huh onneksi pari muutakin hajuhörhöä ilmoittautuu :)
En siis oo paksuna, mutta en muista olleeni tällanen nyysääjä ennen lapsia, että varmaan joku jäänne tää superhajuaisti on raskausajoilta...? Ihana tuo raudan haju :D Mäkin haistan myös tapetit ja keittiön muovimattoa inhoan yli kaiken. Voi sitä onnen päivää kun sen saa repiä pois ja laittaa vaikka laattaa tilalle! Sitten tietysti haisee ne saumausaineet :D
 
~anne~
Mä haistan hyvin. Jopa ärsyttävän hyvin. En voi vaihtaa pyykinpesu ainetta tai hiuslakkaa, koska sitten vähän kaikki haisee väärältä ja se häiritsee koko päivän. Joskus aiheuttaa päänsärkyäkin. Saattaa olla aistiyliherkkyyttä, ovat kuulemma perinnöllisiä ja lapsellakin niitä löytyy. Mulla tosin ei ole diagnoosia, eivät häiritse niin paljon elämää.
 
Joo kyllä haistan hyvin... Yleensä jos joku haju on epämiellyttävä hankkiudun siitä eroon, esim. vanha putkiradio, heippa. Yksi maalattu kaapisto häiritsee mua hajullaan, kun siinä on liuotinpohjainen maali ja alla tartuntamaali. Mies pesi sen jo kerran mutta pitää varmaan pestä uudestaan. Ehkä se ajalla lakkaa häiritsemästä.

Väärällä huuhteluaineella pestyjä vaatteita en voi laittaa päälle, välillä niitä löytyy kaapista kun ei käytetä enää sitä ainetta mutta ennen käytettiin. Hyi että.
 
tia22
Ajan myötä oppii sietämään kaikkea.
Yritän tuudittautua sillä että kaikkea ei voi tehdä nyt ja heti.
Joten siivoskelen yksi paikka kerrallaan mut sit taas alkaa alusta paikkojen puunaus...
 
vierailija ap
Mulla menee tää ajoittain niin pahaksi, ettei toi mainittu siivoaminen riitä vaan haluaisin remontoida, jotta saisin uusien materiaalien raikkautta :D

Uusi talo olisi MAHTAVAA! Olisikohan nenä sitten tyytyväinen...?
 
vierailija
Mulla menee tää ajoittain niin pahaksi, ettei toi mainittu siivoaminen riitä vaan haluaisin remontoida, jotta saisin uusien materiaalien raikkautta :D

Uusi talo olisi MAHTAVAA! Olisikohan nenä sitten tyytyväinen...?
Jos uusien materiaalien tuoksut miellyttävät niin sitten ;). Ehkä kannattaa ensin käydä haistelemassa rautakauppojen hyllyväleissä vertailun vuoksi :D.

Itseäni häiritsee lähinnä voimakkaat pesuaineiden ja parfyymien tuoksut. Aaaargh jos sellaisille "tuoksuvien" ihmisten kanssa on oltava pidempään samassa tilassa lähekkäin:giggle:. Ehkä jonkinlaista hajusteallergiaa.
 

Yhteistyössä