Erinlaiset äidit nyt kolmosella

  • Viestiketjun aloittaja Joo o
  • Ensimmäinen viesti
No kiinnostaako sua 24/7 työt? Voi olla, että kiinnostaakin, mutta kaikkia ei.
Olen jopa kuullut työssäkäyvien suusta, ettei nyt kiinnosta työhommat. Ei kannata vetää hernettä nenään yhdestä kommentista.
Argumenttisi on ehkä illan surkein. Minullakin on päiviä ettei todellakaan voisi vähempää kiinnostaa mennä töihin mutta menen silti koska jokaisen, joka siihen pystyy, pitäisi itse elättää itsensä.
 
tupahiiri
Oikeesti säästäisi menoissa jos vain haluaisi, hyvän pesukoneen saa runsaalla 400 €:lla. Miksi köyhän perheen tarvii saada 600 € kone? - niin sehän oli kun sossu maksoi siitä melkein puolet...!


Kestovaipoillakin säästäisi ja monella muulla tapaa (esim. syömällä vähemmän).

Meillä vaikka tulot ovat keskitasoa niin silti yli 500 € pesukone vois kirpaista. Kaikki hankinnat mietitään, johtuu ihan siitä kun sossu ei maksa niitä.
 
"vieras"
Triplaisä nyt ei selvästikkään ole lukenut palstaa kun ohjelma tuli avalta. Sielä tuli hyvin selväksi kuinka mies on tehnyt vuosia hyvin palkattua työtä ja olikohan just jonkun firman omien ongelmien takia vähennetty työntekijöitä. Eli oiskohan autot ja puhelimet ostettu ihan sillon?? Katotaan millä itse eläisit jos elämä mullistuu, menetät työsi tai kyvyn tehdä sitä. Ihmiset tuskin ajattelevat sitä, ennenkuin osuu omalle kohdalle. Itse olen laman aikaan elänyt ja kulisseja kaatu useammaltakin perheeltä ja oltiin sossun luukulla. Ja tänäkin päivänä ollaan korvia myöten veloissa, mutta pääasia, jotta ulospäin näyttää hyvältä. Tämä perhe toi esille tämän puolen elämästä. Ole kiitollinen jos se ei ole osunut sinun kohdallesi, että apua tarvitsisit.
 
en ymmärrä
[QUOTE="hmmm";28600974]Eräs asia pisti silmään. Nämä ihmiset vaikuttivat onnellisilta. Mutta tietysti kurjaa, että rahat ei riitä ja ovat niin naivia, että vain lisääntyvät miettimättä tuon taivaallista tulevaisuutta.[/QUOTE]

naivia? Mitä tuo lause tarkoittaa missä tuo sana on?
 
dddd
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28601000:
Argumenttisi on ehkä illan surkein. Minullakin on päiviä ettei todellakaan voisi vähempää kiinnostaa mennä töihin mutta menen silti koska jokaisen, joka siihen pystyy, pitäisi itse elättää itsensä.
Sä olet illan surkein.
 
dddd
[QUOTE="vieras";28601009]Triplaisä nyt ei selvästikkään ole lukenut palstaa kun ohjelma tuli avalta. Sielä tuli hyvin selväksi kuinka mies on tehnyt vuosia hyvin palkattua työtä ja olikohan just jonkun firman omien ongelmien takia vähennetty työntekijöitä. Eli oiskohan autot ja puhelimet ostettu ihan sillon?? Katotaan millä itse eläisit jos elämä mullistuu, menetät työsi tai kyvyn tehdä sitä. Ihmiset tuskin ajattelevat sitä, ennenkuin osuu omalle kohdalle. Itse olen laman aikaan elänyt ja kulisseja kaatu useammaltakin perheeltä ja oltiin sossun luukulla. Ja tänäkin päivänä ollaan korvia myöten veloissa, mutta pääasia, jotta ulospäin näyttää hyvältä. Tämä perhe toi esille tämän puolen elämästä. Ole kiitollinen jos se ei ole osunut sinun kohdallesi, että apua tarvitsisit.[/QUOTE]

Näin.
 
[QUOTE="vieras";28601009]Triplaisä nyt ei selvästikkään ole lukenut palstaa kun ohjelma tuli avalta. Sielä tuli hyvin selväksi kuinka mies on tehnyt vuosia hyvin palkattua työtä ja olikohan just jonkun firman omien ongelmien takia vähennetty työntekijöitä...[/QUOTE]
Jätkä on vielä nuori ja käsittääkseni työkykyinen joten voi kouluttautua jollekin toiselle alalle jos vain sattuisi kiinnostamaan.
 
dddd
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28601049:
Jätkä on vielä nuori ja käsittääkseni työkykyinen joten voi kouluttautua jollekin toiselle alalle jos vain sattuisi kiinnostamaan.
No tiedätkö sä miten hänen suunnitelmistaan? Veikkaan että et.
Sua nyt vaan vituttaa, kun joku sanoo ettei työt kiinnosta.
Mäkin olen joskus niin sanonut.
 
ei ymmärrä
Vaikka on köyhä niin tarviiko silti olla epäsiisti. Raskaana olevan äidin vielä ymmärrän, mutta ne lapset pitkissä hiuksissaan yms. Huoh.

Enkä todella ymmärrä miksi ostaa 600e pesukone jos sossu sponssaa 290e. Jos kerran on omia pistää ton verran niin miksi sossun pitää maksaa... Mul ei työssäkäyvänä ois heittää yhtäkkiä edes 300e pesukoneeseen, tälläkin hetkellä pesen pesutuvassa koska kone rikki, voinks mäkin saada sossusta rahat...
 
"lailai"
Mä taas tykkäsin, kun ne kaikki lapset oli niin aidosti iloisia siitä uudesta vauvasta! Eivät ainakaan ihan ole jätetty kasvattamatta, kun noin empaattisia olivat.. Eikäpä vanhemmatkaan tupakoineet tai istuneet koko ajan pelaamassa tietokoneella tmv. Ihan oli perhe, jolle ainakin itse toivon pelkästään hyvää...
 
"vieras"
Triplaisän nyrt on vaan pakko dissata täällä.. Kasvaa taas se oma paremmuuden tunne. Mistäs me tiedetään mitä se mies nykyään tekee :) voi tienata jopa sua enemmän ja maksaa sun tulevia etuuksia enemmän kun sä " tollasten perheiden"
 
"vieras"
Mut hei hienoo huomata, että nyt uusinnasta ihmiset näkee niitä hyviä asioita kuten nuo aivan ihanat lapsoset <3 söpöjä pitkine hiuksineen. Ihanan ilosia ja eläväisiä. Niinkun lasten kuuluu ollakkin.
 
dddd
[QUOTE="vieras";28601167]Mut hei hienoo huomata, että nyt uusinnasta ihmiset näkee niitä hyviä asioita kuten nuo aivan ihanat lapsoset <3 söpöjä pitkine hiuksineen. Ihanan ilosia ja eläväisiä. Niinkun lasten kuuluu ollakkin.[/QUOTE]

Just näin :) Kaikkea hyvää kys. perheelle.
 

Yhteistyössä