Ero vai mikä neuvoksi?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Seurustelen siis päällisin puolin aivan ihanan miehen kanssa.
Ongelmaksi on muodostunut, tai itseasiassa aina ollut hänen juominen, ja tätä nykyä lisääntynyt sellainen. Itsekään en ole absolutisti, mutta en tarvitse sitä joka viikkoista alkoholiannosta.
Olen puhunut mieheni kanssa useaan otteeseen siitä, mitä mieltä olen hänen juomisestaan. Ja mainittakoon vielä, että jos juominen olisi vain "muutama olut illassa" -tyyppistä, olisi minulle ok, mutta tämä on joka viikkoista, humalanhakuista juomista.

Mitä te tekisitte tällaisessa tilanteessa, mitä mahdollisesti vielä mahdollisesti yrittää sanoa miehelle ja saada häntä vähentämään?

kiitos etukäteen!
 
vierailijaman
Voit sanoa ettet voi jatkaa hänen kanssaan enää koska juomista ei saa lopetettua. Mies ei siitä kylläkään muutu. Kannattaa etsiä sellainen kumppani jolla ei ole alkoholiongelmaa.
 
vierailija
Häviät kuningas alkoholille, juokse ja lujaa jos ei vielä ole lapsia. Jos lapsia on suhteesta, sitten voit puhua, puhua, puhua, puhua jne. tuskinpa siitä mitään hyötyä on.
 
vierailija
Exä oli samanlainen.
Todella fiksu ja ihana ihminen selvinpäin. Mutta viina vei liikaa. Ei auttanut lopetuspyynnöt tai edes vähentäminen.
Jos ihminen itse ei halua niin siihen ei voi kukaan muu mitään
 
on se vaa
Tuollainen mies on suoraan sanottuna kuvottava
Päivääkään en katselisi. Tokihan vaihtamalla saat jonkun muun ongelman,usein kuitenkin helpommin korjattavan,mutta alkoholismista ei parane. Aina on pelko sen jatkumisesta vaikka kuin olisi "lopettanu" Riippuvaisia ovat tuollaiset aina jostakin,toisen ongelman kun saa taka-alalle niin toinen korvaava riippuvuus tulee tilalle.

Häviä hänen elämästään on parasta mitä voit tehdä. Muuten jäät jumiin vuosiksi ja tuhlaat kallista aikaasi ja hermojsi.
Ikinä et voi luottaa
 

Yhteistyössä