Esikoinen äidin näköinen, seuraava lapsi isän näköinen...

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Allekirjoitatko tuon omalla kohdallasi?

Esim. Estelle on muuten äitinsä näköinen, mutta hänellä on isänsä suu. Oscar taas on kopio isästään.

Meillä esikoinen näyttää enemmän minulta, kuopus isältään. Samoin on lukuisissa perheissä joita tunnen. Jotenkin jännä että se tuntuu menevän melkein aina niin, että ensimmäinen lapsi näyttää aina äidiltään, ja seuraava isältään.
 
vierailija
Allekirjoitatko tuon omalla kohdallasi?

Esim. Estelle on muuten äitinsä näköinen, mutta hänellä on isänsä suu. Oscar taas on kopio isästään.

Meillä esikoinen näyttää enemmän minulta, kuopus isältään. Samoin on lukuisissa perheissä joita tunnen. Jotenkin jännä että se tuntuu menevän melkein aina niin, että ensimmäinen lapsi näyttää aina äidiltään, ja seuraava isältään.
Tätä kun luin niin tuli pakko vastata.

Meillä esikoinen isältä: nenä, kasvojen muoto, suu, otsa, vartalon tyyppi ja asento, ihon pigmentti
esikoinen äidiltä: hiukset, kulmakarvat, silmät,korvat

toinen isältä: silmät, kulmakarvat, kasvojen alaosa, suu, hiukset
toinen äidiltä: otsa, korvat, nenä, ihon pigmentti, vartalon tyyppi

kolmas isältä: silmät, suu, hiukset
kolmas äidiltä: kulmakarvat, kasvojen muoto, nenä, korvat, vartalon tyyppi, ihon pigmentti

neljäs isältä: kulmakarvat, nenä, korvat
neljäs äidiltä: silmät, suu, kasvojen muoto, hiukset, ihon pigmentti, vartalon tyyppi

viides isältä: vartalon tyyppi ja asento, ihon pigmentti, kasvojen muoto, suu, nenä, silmät, hiukset
viides äidiltä: kulmakarvat, korvat

kuudes isältä: kasvojen muoto, kulmakarvat, korvat
kuudes äidiltä: vartalon tyyppi, suu, nenä, silmät, hiukset, ihon pigmentti

Olen huomannut, että eri ihmiset sanoo ihan miten sattuu kenenkin olevan näköinen ja eiköhän noista jo voikin arvata, että miksi näin. On ihan yksilöllistä mitä kukin ihmisessä katsoo.
 
vierailija
En allekirjoita. Meidän esikoinen on isänsä näköinen, seuraava on taas muistuttaa enemmän siskoani ja hänen kuopustaan, ovat kaikki äitini äidin sukuun tulleita. Kuopus taas muistuttaa isäänsä. Itse olen esikoinen ja olen tullut isäni sukuun.
 

Yhteistyössä