♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Hyppään siis minäkin tänne! Oon ollu mukana tuossa nuorissa vauvakuumeilijoissa :)

Taustaa:
Minä 24 ja samanikänen mies. Lasta yritetty nyt hmm.. 2.5vuotta? Ei ehkä ihan niin kauaa ns. tosissaan mutta silti. Yk:ista oon tippunu jo aikoja sitten. Greippimehus, geleet yms kokeiltu ja ei tuottanu tulosta. Helmi-kesäkuu söin clomeja annostuksella 1tbl kp3-7 ja nyt menossa tauko. Clomien aikaan ovis ollu siinä kp17-20, nyt parissa kierrossa luteaalivaihe lyhentynyt 15päivästä jonnekkin 11-12pv :eek: Kummastakaan ei mitään vikaa ole löytynyt ja nyt elokuussa meillä on aika oulaskankaalle naistenpolille ja sieltä varmaan meidät laitetaan ouluun lapsettomuuspuolelelle. Kesäksi yritetty laittaa aivoja vähän narikkaan tän asian. Nyt menossa siis kp8/29-32. Saas nähä millanen kierto on kun eka clomiton kierto pitkään aikaan :D
 

♥ Esikoisesta haaveilijat ♥
(lista päivitetty 5.7.2015)

Yritys päällä:
pirplua 24v (mies 24v).................ya 2013?​
sporttimimmi 28v (mies 38v).......ya 6/2014
amadecasa 28v (mies 28v)..........ya 7/2014
nanja_ 24v (mies 26v).................ya 10-11/2014, yk 8-9
Jembbba 22v (mies 25v)..............ya 11/2014, yk8
huupelson 25v (mies 25v)............ya 11/2014, yk 8 tai 9
Mustikk4 27v (mies 26v)..............ya 2/2015, yk 6
henttis 22v (mies 25v).................ya 3/2015
Toukokuinen 27v........................ya 4/2015, yk3
M|RA 28v....................................ya 5/2015
Paputoive 27v (mies 28v)............ya 6/2015, yk2
nennsu 27v.................................ya 6/2015, yk2
ladygreen 24v (mies 25v)............ya 6/2015, yk1


Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:
Tanja12 20v (mies 22v) [ehkäisynä kumi/varmat päivät/keskeytetty yhdyntä]

Plussanneet:

Taustalla:

Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskerrat) punaisella värillä mikäli halut tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella. Jatkossa en päivittele listalle muita kuin punaiset tiedot (helpompi bongata tekstistä). :)
 
Viimeksi muokattu:
Listaa päivitelty, jatkossa uudet tiedot ja päivitykset punaisella, kiitos! Helpompi bongata päivitettävät tiedot. Voin päivitellä yk:t, kuka haluaa niitä seurailla kun vaan ilmoitatte ne aina. :)

Kiva kun on uusia tullut mukaan lisää, laitoin kaiki suoraan listalle, mut jatkossa uudet käyttäjät:
tiedot ui listalle vain punakynän kautta. (fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta). Kaikille uusille vielä yhteisesti tervetuloa!

huupelson, oikeessa olit. Illalla keskusteltiin miehen kanssa vielä. Vauvalle on annettu lupa tulla (virallisesti) ja kondomipaketti saa pysyä rauhassa. Mies sanoi vielä että epävarmuus on vaivannut, mutta silmistä näki että rakastaa minua valtavasti ja haluaa sen pienen nyytin kuitenkin minun kanssa. :love:
 
  • Tykkää
Reactions: huupelson
Paputoive, kyllä voit lisätä mut listalle, vaikka nyt yritänkin lomailla tästä touhusta. Noita yrityskiertoja en kuitenkaan voi unohtaa, niin ei se haittaa, vaikka listalle tulen. :LOL: Varmaan olisi helpompaa lomailla tästä yrittämisestä, jos lopettaisin tämän palstankin lukemisen, mutta tuntuu siltä, että johonkin on pakko päästä näitä tuntojaan purkamaan ja täältä saa niin kivasti vertaistukea. :)

Eli Mustikk4 27v. (mies 26v.) ja ya 2/2015. Yk 6 menossa.

Mä olen syönyt multivitan raskaus ja imetys vitamiinia jo vuoden vaihteesta asti, siinä on tarvittava foolihappo ja vitamiineja en muuten syö, niin tulee nekin tuosta samalla saatua. Yksi purkki on jo mennyt ja vähän välillä tuntuu turhanpäiväseltä sitä syödä (vaikka se tärkeää onkin jos raskaaksi sattuisi tulemaan), kun tulosta ei ole tullut. Gelee royalea oon syönyt myös purkin ja greippimehua oon juonut aina välillä kyllästymiseen asti. Join viime kierron oviksen aikaan epätoivosena jopa punaviinia muutaman lasillisen, vaikka en ole koskaan siitä kauheasti välittänyt. :rolleyes:

Menkkojen pitäis alkaa ens viikolla. Muutaman päivän ajan on ollut mahassa vähän semmosia menkkakivuilta muistuttavia oloja, ja useempana päivänä on v*tuttanutkin siihen malliin, että menkat taitaa olla tulollaan. :poop: Mua ihan turhauttaa jo valmiiks nää piinailupäivät nykyään, kun pelkään niiden menkkojen tuloa. Oon aina niin pahalla päällä ja mielellä niiden ajan. :(
Tänään olin uimarannalla ja kyllä ihan sisältä kouras, kun katseli niitä pikkulapsia leikkimässä siinä rantavedessä. Mä niiiiin jo haluaisin sen oman vauvan, huoh!

Ps. Saa nähdä kuka täältä muuten pääsee aloittamaan tuon plussapinon. :giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: nanja_
Oi voi mikä urakka olikaan kaikki käydä läpi, vaikka muka aktiivisesti täällä roikun.. :D Tän ketjun aktiivisuus ihan yllätti mut.. :D
Mahtavaa kuulla Paputoive, että ootte saanu puhuttua! :)
Ja Jembbballe tsemppiä isosti!

Vähän puran omaa turhautumistani myös, ovistestit ei antanu mulle tänään minkään näköstä viivaa, eli joko sitä ei tapahu, tai se on ollut ennen kp12 tai teen niinkin yksinkertaisessa asiassa jotain väärin... Eli sinne meni taas yks bongaamaton ovis, ois vaan kiva tietää tapahtuuko sitä edes.
Tänään illalla töissä alamahaan koski välillä tosi paljo, mutt merkannooko tuokaan nyt enää mitään.. :<
 
Täällä nyt gelee royal huomio. Ovis myöhässä ainaki pari päivää nyt kp 21. Pissatesti on vahvistumassa vasta mutta sylkitestissä saniaiskuvio paljon tihempää kuin viime kierrossa. Täytyy toivoa jotain superovista. o_O
 
Mä en ihan ymmärrä miks te ootatte ovulaatioo eiks kummiski seksi ole kivaa ni puuhastelee vaikka jokapäivä ni ei mee ohi..? Vai oonko vähä tyhmä ku ajattelen näin..

Enkä tajua sitä et miks pitää odotella joku vuos niit kuukautisia tai/ja negatiivisia testesjä ennenku asialle tehdään jotain.. Ku mun mielest se on vaan ajan hukkaa. Et kuka tälläsen systeemin on keksiny??

Lisäks mua ärsyttää et en pääse kenenkää kaa juttelee oikeesti näist hommista ku en haluu kertoo kellekkää et lasta yritetään , koska jos sitä ei ala kuulumaan ni kaikille pitää selitellä sitten..
 
  • Tykkää
Reactions: likka90
Mä en ihan ymmärrä miks te ootatte ovulaatioo eiks kummiski seksi ole kivaa ni puuhastelee vaikka jokapäivä ni ei mee ohi..? Vai oonko vähä tyhmä ku ajattelen näin..

Enkä tajua sitä et miks pitää odotella joku vuos niit kuukautisia tai/ja negatiivisia testesjä ennenku asialle tehdään jotain.. Ku mun mielest se on vaan ajan hukkaa. Et kuka tälläsen systeemin on keksiny??

Lisäks mua ärsyttää et en pääse kenenkää kaa juttelee oikeesti näist hommista ku en haluu kertoo kellekkää et lasta yritetään , koska jos sitä ei ala kuulumaan ni kaikille pitää selitellä sitten..
Tuntuuhan se vuosi pitkältä ajalta odottaa raskauden alkamista. Tämä puolivuottakin on meinannu välistä käydä hermoille ja alkaa tuntua toivottomalta. :D Mutta niin sitä vaan monessa paikassa lukee, että tärppääminen voi kestää monta kuukauttakin vaikkei olis mitään vikaa niin ilmeisesti ei oo järkeä alkaa hoitamaan ennen, kun vuosi on kulunut, jos sit tärppääkin itsellään. Toki monihan menee lääkäriin jo aiemmin jos on kierroissa häikkää.
Se mua välillä ärsyttää, kun mulla on kierrot olleet suht säännölliset, oviksen monesti tunnistan ja yhdessä kierrossa oon tikuttanu ja saanu sen näkyviin.. Yritystä on ollut ihan joka kuu oviksen aikaan, mutta silti ne menkat vaan on aina tullu. Toisaalta toivon, että olis jotain hämminkiä jonka vuoks voisin mennä lääkärille ja olis syytä tutkia jo.

Sen vuoksi moni sitä ovista kyttää, että haluaa mahdollisimman hyvän ajotuksen ja ei kaikilla oo seksiä joka päivä.
 
ladygreen hups, oli tullut näppäilyvirhe, muokkasin tuohon listaan nyt oikein tuon ya:n. :) Toivottavasti saat selvyyden vielä tk:sta tuohon kierron tilanteeseen, jos raskaustesti negatiivisena edelleen on. Voihan olla että yrityksen aloitus on pistänyt kierron sekaisin ja lykännyt ovulaatiota kun aikamoinen muutos ja jännittävä uusi elämäntilanne alkanut, tai jotain.

M|RA itse en oo tikutellu ja bongaillu ovista vielä sen kummemmin, ainoastaan veikannut jälkiviisaana että oikea alavatsakipu oli vissiin ovis. Itseäni ei haittais puuhastella vaikka joka päivä tai joka toinen päivä, mutta käytännön syistä se on mahdotonta, sillä mies on kotona vain torstai-illasta sunnuntaipäivään. Jos tässä jossain vaiheessa ihan enemmälti aletaan vauvaa yrittämällä yrittämään niin varmaan ovistakin pitää ruveta tikuttamaan, toisaalta eipä sitä seksiä silti voi oviksen ajankohtaan satuttaa jos mies ei ole kotona. Että varmaan pitää vaan se aika käyttää hyödyksi aktiivisesti ja toivoa että flaksi käy. Mutta ehkä suurin osa haluaa bongata oviksen jo sen vuoksi että tietää ovuloivansa ja näin ollen raskautumisen mahdollisuus on olemassa. Ja mitä tuohon vuoden yrittämiseen tulee, niin suurin osa kuitenkin raskautuu sen vuoden sisällä. Ja ne jotka eivät, pääsevät lapsettomuushoitojen piiriin siten. Toki se vuosi näiden kohdalla on ollut "ajan hukkaa", mutta se olisi kalliiden hoitojen haaskausta antaa hoidot myös kaikille niille jotka vuoden sisällä spontaanisti raskautuisivatkin.

Mustikk4 muokkasin sinut tuonne listaan kans. :) Minä kans ootan innolla kenet saan siirtää plussanneisiin! :rolleyes:
 
Jotenkin kaiken rahan menon lisäks tuhlata rahaa ovulaatiotesteihin.. Tosin taitaa se munkin mieli muuttua nopeasti jos tilanne jotenkin muuttuu..

Sillon kun lopetin ehkäsyrenkaan käytön ni aattelin et tulee sit ku on tullakseen, mut emmä todellakaan ajatellu et saattaisin joutuu odottamaan kuukautisia vuoden päivät plus siihen lisäks viel odotusaika ni tässähän on menny sit kaks vuotta , = oon sitten jo 3kymppinen. Hyi yök. Kun jotkut tulee pelkästä ajatuksen voimasta raskaaksi.
Oon vähän semmonen et jos jotain saan päähäni ni se on "mulle kaikki nyt ja heti", ei kärsivällisyys riitä. :LOL::LOL:
 
Mun tapaukses varmaan ihan turhaa ees mielenkiinnosta kokeilla niit ovulaatiotestejä kun ne taitas mennä errorille kun ei niit kuukautisiakaan oo näkyny sen jälkeen kun lopetin ehkäsyn :eek::LOL: . Ärsyttää vaan kun kukaan koskaan ees sanonu et lopeta sit niiden köyttö ajoissa!!!! Kun alat harkitsemaan niitä lapsia. Tosin mun tuurilla olisin varmaan sit ollu jo seuraavana päivänä paksuna ja paniikki päällä et en oo vielä valmis tähän!
 
M|RA voithan aina käydä yksityisellä gynellä tsekkauttaa paikkoja jossain vaiheessa (munasarjojen tilannetta lähinnä) ja ottaa puheeks ton ku vuotoja ei tuu. Yksityiseltä puolelta kyl saa ennen vuoden aikarajaa lääkitystä et saadaan kierto käynnisteltyy ja vuodot tulemaan. Toki yksityisellä puolella kaikki maksaa ja aika reilustikin. Mut säästäthän nyt ku ei mee rahaa ehkäisyrenkaisiin ;) Niitä ovulaatiotestejä saa netistä varmaan vähän halvemmalla, jos niitä haluu tehdä. Osa seurailee vaan limatilannetta alakerrastaan, joka täysin ilmaista puuhaa :LOL:. Täällä kattavat limaohjeet: http://metku.net/~pesu/ovulaationtunnistaminen.php

Ja joo ite kans ku lopetti ehkäisyn nii ajatteli et tulee ku on tullakseen, mut silti haluis raskautuu mahdollisimman pian ja kuumeisesti oottaa vaan et olis kierron hedelmällisimmät päivät, piinailee sit armottomasti ja kuuntelee jokaista kehon oiretta ajatellen et jospa ois tärpänny ja pettyy kovasti ku kuukautiset alkaa. Se siitä "tulee jos on tullakseen"-asenteesta ja KAIKKI TÄNNE HETI-asenne tilalle. :ROFLMAO:
 
Oon ollu aina huono biologiassa. Mutta eiks nii et aika huonot zäänssit tulla raskaaks jos ei oo säännöllistyny kuukautiset.. Et enhän mä mitää ovulaatiookaa voi bongailla sit?? Vai siis oonko ihan hakoteillä ?
 
Heippa kaikille esikoisesta haaveileville!

Täällä yksi haaveilija lisää ilmottautuu mukaan joukkoon! Haaveiltu ja kuumeiltu on jo pitkään vaan vihdoin päästy vauvasta tosissaan haaveilemaan kun kierukka (kupari) otettiin noin kuukausi sitten pois :) Ollaan miehen kanssa molemmat ihan fiiliksissä ja seksi tuntuu jännittävältä niinkuin joku aiemmin kuvailikin. Täälläkin on mies kyllä ollut hyvin hitaasti lämpiävää sorttia, mutta nyt vihdoin!


Olin etukäteen ajatellut etten alkaisi liikaa asiaa miettimään ja kuumeilemaan, mutta kuinkas kävikään. Niin vaan on ovispäiviä laskeskeltu, tehty liian aikaisia raskaustestejä ja masennuttu negasta sekä alkaneista menkoista ja muuta semmosta. Ja kaikkia raskausoireita oli tottakai heti selkeästi havaittavissa suurinpiirtein siitä päivästä alkaen kun kierukka poistettiin :D Hehee.


Jännä nähdä nyt minkälaiseksi tämä kierto ilman kierukkaa muodostuu vaikka ei hormooneja tässä oo ollutkaan. Ensimmäinen kierto ilman kierukkaa oli pidempi (n.30 päivää) kun kierukan kanssa se on ollut n.25. Toki kuukautisetkin olivat aivan erilaiset ja kestivät vain 2 päivää?! Tai kolme ehkä, mutta vika päivä vuoto oli niin vähäistä että sitä tuskin huomasi. Kierukan kanssa kun ne kestivät n. 7vrk ja olivat runsaat, mikä tietty on tyypillistä kuparikierukalle. Ennen kierukkaa reilu pari vuotta sitten menkat olivat kyllä aika niukat ja kesto n. 4vrk mutta en kyllä muista että ikinä olisi noin lyhyet olleet. No, saas nähdä. Onko muilla kokemuksia kuparikierukan poiston jälkeisistä vaikutuksista kiertoon tai muuhun?


Tässä vielä nämä tiedot listaan elikkä Nennsu, ikä 27v, kp5/27-30, ya 6/2015, yk2
 
  • Tykkää
Reactions: Toukokuinen
Se kierto oli ihan järjyttävä joskus yläasteella. Muistan et aina ku nousin tunnin päästä jostain oppitunnilta seisomaan ni se oli 10 sekunttii ni valhti reisiä myöten housuun ja huolella! Kerran olin just käyny koulusta lähdettyäni vessassa ni 200m ennen kotii ne tuli kirjaimellisesti HOUSUUN :mad::confused: semmosii hillittömän kokosia hyytymiä ja verta. Kiva oli loppumatka kävellä kotiin. Ei sillon pahemmin naurattanu. Nyt naurattaa.

Sittemmin en muista siitä eteenpäin miten ne oli ja meni.. 17 vuotiaana alotin e- pillerit.
Ja joskus 22 vaihdoin renkaaseen kun epäiltiin endometrioosia. Oireet loppu siihen samaan paikkaan kun lopetin melianen ja otin tilalle nuvaringin.

Oon aina käyttäny noit ehkäsy juttuja sillee et oon ottanu 3-6 kuukautiset vuodessa.

Ja nyt ku pääsin tässä vauhtiin ni kerrottakoon vielä et joskus nuorempana mulla oli klamydia ehkä jopa puol vuotta kunnes eräänä päivänä sain ex- poikaystävältäni tadaa viestin et mul oli et kannattaa sunki köydä. Ja kappas vaan, mullahan oli oireeton sellanen!

Että näidenkin takia jännitän voinko ees saada lapsia.
 
Normaali kuukautiskierto on 23-35 päivää. (Kierto lasketaan kuukautisten alkamisesta(=KP1) edelliseen päivään ku seuraavat kuukautiset alkaa --> eli vaikka seuraavat kuukautiset alkaa 30 päivän päästä, nii se edellinen päivä on KP29 ja kierron pituus on 29 päivää). Säännöllisessä kierrossa munasolu irtoaa (=ovulaatio), se vaihtelee yksilöllisesti mikä kp ovis tapahtuu. Seuraavat kuukautiset alkaa sit ovulaation jälkeen, yleensä pari viikkoo ovulaatiosta, tämäkin toki vaihtelee.

Ilman ovulaatiota ei voi tulla raskaaaksi, mutta ovuloiminen ja raskaaksitulo on mahdollista tietenkin vaikka kierto pitkittyis. Sillon vaan ne tsänssipäivät on vieläkin harvemmin ku niillä joilla kierto säännöllinen.

Oliko sulla siis ennen ehkäisyn käyttöö kuukautiset noin kerran kuussa?
 
M|RA sinuna ottaisin yhteyttä yksityiseen gynekologiin jo ennen kuin 1v odottelua takana, esim puolen vuoden jälkeen... Yksityiseltä puolelta voidaan laittaa myös lähete kunnalliselle puolelle lapsettomuuspoliklinikalle aiemmin jos löydetään jotain poikkeavaa esim ultraäänessä. Toki endometrioosi jo itsessään on "poikkeavaa" ja voi aiheuttaa lapsettomuutta. :( Mutta älä vielä heitä pyyhettä kehään, sulla on vielä vähän aikaa ehkäisyn lopetuksesta ja kroppa hakee luonnollista rytmiään. Ja sulla on kyllä ehkäisy ollu ihan aiheesta ja HOITONA endometrioosiin. Onko teidän paikkakunnalla tai lähellä yksityisiä gynekologeja, joihin voisit vaikka netissä jo perehtyy kuka on erikoistunut lapsettomuusasioihin. Varaisit vaikka sit semmoselle aikaa jos menkkoja ei kuulu. Osaavat kertoa sulle kunnolla sit asioista ja esim tuon endometrioosin vaikutuksesta hedelmällisyyteen. Se on kyl hyvä merkki et sulla on kuukautiset ennen ehkäisyä ollut noin kerran kuukaudessa. Toivotaan et kierto nyt tasaantuis pian!
 
Mut mä en tiedä onks siel mitää endometrioosiin viiittavaa enää jos ei ole oireita?

Asun ihan pk- seudulla että yksityinen ja kaupungin palvelut lähellä.

Soitin n. Kuukausi sitten terkkariin että ei mitään huolta mutta eihän varmaan tajunnu kattoo mitää taustatietoja sen enmpää.. Sanovat vaan että kyllä ne aikanaan tulee,odottele vaan ihan rauhassa. Ehkä tossa kesän jälkeen, syksymmällä vois soittaa ja kysellä uudetsaan kun näit kysymyksiä tulee pohdittua täällä ja muutenkin. Että näkökulmaa tulee kokoajan vaan lisää.
 

Yhteistyössä