Essure-sterilisaatiosta kokemuksia?

Miten pitkä aika pitää olla kulunut viime synnytyksestä ja onko sen laitto (ja seuraavat päivät) olleet kovin kivuliaita?

Onko sillä ollut vaikutusta kuukautiskipuihin tai vuotoon?

Plussat ja miinukset kiinnostaa.
 
"vieras"
Mulla ei ole kokemusta. Mutta ite olin menossa sterilisaatioon marraskuussa. Mutta silloin oli eka käynti naistentautien polilla liittyen toimenpiteeseen. Eli oli tarkotus tutkia tehdäänkö sterilisaatio essure menetelmällä vai leikkauksella.

Mutta päädyttiin kohdunpoistoon kun oli runsaat vuodot ja iso myooma kohdussa. Ja essure ei olisi onnistunu myooman takia.

Lääkäri sanoi, että sterilisaatio ei vähennä vuotoja.
 
s.
[QUOTE="vieras";27988144]Mulla ei ole kokemusta. Mutta ite olin menossa sterilisaatioon marraskuussa. Mutta silloin oli eka käynti naistentautien polilla liittyen toimenpiteeseen. Eli oli tarkotus tutkia tehdäänkö sterilisaatio essure menetelmällä vai leikkauksella.

Mutta päädyttiin kohdunpoistoon kun oli runsaat vuodot ja iso myooma kohdussa. Ja essure ei olisi onnistunu myooman takia.

Lääkäri sanoi, että sterilisaatio ei vähennä vuotoja.[/QUOTE]

ja lääkäri sanoi myös että kipuja ei sterilisaatio vähennä ei ainakaan kaikilla.
 
[QUOTE="vieras";27988144]Mulla ei ole kokemusta. Mutta ite olin menossa sterilisaatioon marraskuussa. Mutta silloin oli eka käynti naistentautien polilla liittyen toimenpiteeseen. Eli oli tarkotus tutkia tehdäänkö sterilisaatio essure menetelmällä vai leikkauksella.

Mutta päädyttiin kohdunpoistoon kun oli runsaat vuodot ja iso myooma kohdussa. Ja essure ei olisi onnistunu myooman takia.

Lääkäri sanoi, että sterilisaatio ei vähennä vuotoja.[/QUOTE]

Eikö sitä saakkaan itse päättää, että tehdäänkö Essure, vai se klipsimenetelmä?

En kyllä mitään klipsejä halua, sillä niiden teho ei ole 100%, toisin kuin Essuren. mitä järkeä on mennä sterilisaatioon, joka ei kuitenkaan ole täysin varma?

Ja muutenkin. Leikkaus sattuu varmasti enemmän. Vihaan kipua ja mielelläni tuntisin sitä mahdollisimman vähän.
 
sama..
Eikö sitä saakkaan itse päättää, että tehdäänkö Essure, vai se klipsimenetelmä?

En kyllä mitään klipsejä halua, sillä niiden teho ei ole 100%, toisin kuin Essuren. mitä järkeä on mennä sterilisaatioon, joka ei kuitenkaan ole täysin varma?

Ja muutenkin. Leikkaus sattuu varmasti enemmän. Vihaan kipua ja mielelläni tuntisin sitä mahdollisimman vähän.
Siis mä en tiedä saako sitä päättää ite. Leikkaushan tehdään nukutuksessa.
 
Eikö sitä saakkaan itse päättää, että tehdäänkö Essure, vai se klipsimenetelmä?

En kyllä mitään klipsejä halua, sillä niiden teho ei ole 100%, toisin kuin Essuren. mitä järkeä on mennä sterilisaatioon, joka ei kuitenkaan ole täysin varma?

Ja muutenkin. Leikkaus sattuu varmasti enemmän. Vihaan kipua ja mielelläni tuntisin sitä mahdollisimman vähän.
Ei ole mikaan 100% varma...
 
Paitsi kuolema.

Mutta tämä ilmeisesti on varmin niistä ehkäisyistä, mitä ihmiset ovat keksineet.
Kohdunpoisto on varmempi...

Kasittaakseni klipesilla ja Essurella ei ole tehossa juurikaan mitaan eroa. Tavallaan sama periaate, toinen vain laitetaan ulkopuolelle tukkeeksi ja toinen sisapuolelle, molemmissa tapahtuu arpeutumista. Korjatkaa, jos olen vaarassa.

Itse melkein menin Essure-operaationn, mutta en sitten viitsinytkaan. Ei miellyta ajatus nikkeliallergiasta tai siita, etta operaatiota ei valttamatta voidakaan tehda. Eika siita, etta pitaa odotella tukkeutumista ja kayda tarkistuttamassa.
 
"vieras"
Mulle tehtiin Essure puolitoista vuotta sitten. Polilklininen toimenpide oli. Aika kivuliasta oli, mutta sain kipulääkettä suoneen. Jälkeenpäin oli kuukautiskipumaista tunnetta toimenpidepäivän ajan. Kotiin pääsi pari tuntia toimenpiteestä. Seuraavana päivänä ihan normaali olo, ei kipuja. Suosittelen.
 
  • Tykkää
Reactions: chef
"vesimeloni"
Mulla tehtiin sterilisaatio viime syksynä ja sain itse valita tehdäänkö perinteisesti, eli leikkauksessa ne klipsit, vai essure. Päädyin perinteiseen, koska naistentautien ylilääkäri sanoi sen olevan varmempi! Essuren varmuus n. 95% ja klipsit n. 98%. Myös siksi päädyin perinteiseen tapaan, koska siinä ehkäisyteho alkaa heti, eikä tarvi odotella sitä kolmea kuukautta ja käydä tarkastuksissa, että onko "putket jo tukossa". Toki varmasti kivuliaampi oli tämä perinteinen toimenpide, mutta olen tyytyväinen. Ja edelleen päätyisin siihen, jos nyt pitäisi valita.
 
Kohdunpoisto on varmempi...

Kasittaakseni klipesilla ja Essurella ei ole tehossa juurikaan mitaan eroa. Tavallaan sama periaate, toinen vain laitetaan ulkopuolelle tukkeeksi ja toinen sisapuolelle, molemmissa tapahtuu arpeutumista. Korjatkaa, jos olen vaarassa.

Itse melkein menin Essure-operaationn, mutta en sitten viitsinytkaan. Ei miellyta ajatus nikkeliallergiasta tai siita, etta operaatiota ei valttamatta voidakaan tehda. Eika siita, etta pitaa odotella tukkeutumista ja kayda tarkistuttamassa.
Kohdunpoistoa ei valitettavasti tehdä vain sterilisaation vuoksi, vaan se vaatii aina muitakin syitä jotta siihen päädytään.
 
[QUOTE="vesimeloni";27989527]Mulla tehtiin sterilisaatio viime syksynä ja sain itse valita tehdäänkö perinteisesti, eli leikkauksessa ne klipsit, vai essure. Päädyin perinteiseen, koska naistentautien ylilääkäri sanoi sen olevan varmempi! Essuren varmuus n. 95% ja klipsit n. 98%. Myös siksi päädyin perinteiseen tapaan, koska siinä ehkäisyteho alkaa heti, eikä tarvi odotella sitä kolmea kuukautta ja käydä tarkastuksissa, että onko "putket jo tukossa". Toki varmasti kivuliaampi oli tämä perinteinen toimenpide, mutta olen tyytyväinen. Ja edelleen päätyisin siihen, jos nyt pitäisi valita.[/QUOTE]

3kk odottelu ei tuota ongelmaa...sen aikaa voin kyllä käyttää muutakin ehkäisyä. Mä olen ihan vaan googlen varassa ja sieltä löytämäni tiedon mukaan Essure olisi varmempi.

Mutta tiedä tuota sitten. On se kumma, että kun lapsiluku on täynnä, eikä lapsia enää oikeasti halua, niin siltikään ei ole ehkäisyä, joka sen takaisi, ettei niitä lapsia varmasti enää tule.
 
....
95% ja 98% mistä noi prosentit on revitty? meinaako ne että sterilisaatio on teholtaan heikompi kun kondomi ja e-pillerit... e-pillereiden ehkäisyteho kun pitäis olla 99%.
 
Miten pitkä aika pitää olla kulunut viime synnytyksestä ja onko sen laitto (ja seuraavat päivät) olleet kovin kivuliaita?

Onko sillä ollut vaikutusta kuukautiskipuihin tai vuotoon?

Plussat ja miinukset kiinnostaa.
Mulla oli ainoastaan toimenpidepäivä kivulias, kunhan vesi tuli pois kohdista niin kivut loppu. Toimenpiteen jälkeen ekan kuukauden aikana oli jokunen kiristävä/pistävä tunnehetki.

Menkkakivut hävis mulla tuolla toimenpiteellä - ei enää selkäsärkyjä tai mahan polttelua! Mielettömän hieno fiilis nykyään kun menkat ei enää tuo sitä tuskaa tullessa
 
  • Tykkää
Reactions: chef
Mulla oli ainoastaan toimenpidepäivä kivulias, kunhan vesi tuli pois kohdista niin kivut loppu. Toimenpiteen jälkeen ekan kuukauden aikana oli jokunen kiristävä/pistävä tunnehetki.

Menkkakivut hävis mulla tuolla toimenpiteellä - ei enää selkäsärkyjä tai mahan polttelua! Mielettömän hieno fiilis nykyään kun menkat ei enää tuo sitä tuskaa tullessa
Miten pitkä aika sulla oli viime synnytyksestä?
 
minulla
Eikö sitä saakkaan itse päättää, että tehdäänkö Essure, vai se klipsimenetelmä?

En kyllä mitään klipsejä halua, sillä niiden teho ei ole 100%, toisin kuin Essuren. mitä järkeä on mennä sterilisaatioon, joka ei kuitenkaan ole täysin varma?

Ja muutenkin. Leikkaus sattuu varmasti enemmän. Vihaan kipua ja mielelläni tuntisin sitä mahdollisimman vähän.
itse olen pian menossa sterilisaatioon joka tehdään nukutuksessa. tässä sairaalassa katkaistaan ihan kunnolla piuhat ja sitten poltetaan ne päät kiinni, eli ei laiteta klipsejä. joskus kuulemma he saattavat poistaa piuhat kokonaan. eli nuo edellä mainitut menetelmät ovat 100%. Minulla päädyttiin tähän tapaan yhteisessä keskustelussa polilla.
 
"hhh"
mä en vielä uskaltaisi :( (ikää 35v). mutta viiden vuoden päästä jo ehkä varmaksi uskaltaisin sen ottaa :D (meillä on ollut viimeisen 5v lapsiluku täynnä mutta silti lapsiluku on kasvanut sinä aikana 3:lla :O )
 

Yhteistyössä