Että meillä on ihana vuokraisäntä :(

  • Viestiketjun aloittaja jooooh
  • Ensimmäinen viesti
jooooh
Tänään soiteltiin ja pyydettiin, että josko enskuun vuokran vois maksaa 8. päivä kun normaali maksupäivä on 2. päivä. Ei käy. Vuokra oltava tilillä 2. päivä.

Ja siis kyse olis yhdestä kuukaudesta. Miehen työvuorot on menneet tässä kuussa niin sekaisin, että palkka saadaan enskuussa maksuun vähän myöhemmin.
Tästä eteenpäin vuokranmaksu olis taas ihan normisti kuten tähänkin asti.

Sanoi myös, että ei hanki meille uutta suihkun hanaa ennenkun helmikuun vuokra näkyy tilillä - nyt sieltä ei sitten tule kuin kylmää TAI kuumaa vettä eli ämpärissä pitää sekoittaa ja peseytyä sillä.

Voi että kun joku ostais tuolle idiootille isomman pipon :(
 
no ei oikeastaan.
No jos vuokraisäntä joutuu itse lyhentämään lainaa siitä kämpästä niin ei se silloin sovi, että maksetaan kun jaksetaan. En hankkisi minäkään sinne uutta hanaa ennenkuin on vuokrat maksettu.
 
e
oho aika tiukka ukkeli kyllä kyseessä, mä en koskaan edes kysele tuollaisista muutaman päivän vuokranmaksupäivän ylimenoista, itse asiassa mulla tammikuun vuokra maksamatta, huomenna maksan ja mitään kyselyitä ei ole tullut.
 
Teidän kannaltanne kurja juttu, mutta ymmärrys menee täältä vuokraisännän puolelle. Häneltä saattaa olla vaikka lainanlyhennys omalta tililtä ja tarvitsee rahansa. On ihan luonnollista että vuokraisäntä haluaa pysyä sopimuksessa ettei vahingossakaan pääse tilanne lipsahtamaan siihen että saa lisäaikaa, lisäaikaa ja lopulta vuokrat jäävät kenties maksamatta.

Hanankorjaus on kyllä sellainen että se pitäisi hoitaa heti eikä odottaa ensi kuulle.
 
__
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hanan voi vaatia uusimaan välittömästi, ei tuollaista tarvitse katsella. Ja kuusi päivää pärjää miten vaan vähillä rahoilla eli vuokra vaan maksuun.
Varmasti pärjääkin muutaman päivän vähillä rahoilla, mutta ei meillä ainakaan ole vuokrarahaa tilillä ennen palkkapäivää. Jos siis itsellekkin sattuisi tilanne, että palkka viivästyisi niin pakko olisi viivästyttää vuokraakin. Kurjaa mutta totta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja e:
oho aika tiukka ukkeli kyllä kyseessä, mä en koskaan edes kysele tuollaisista muutaman päivän vuokranmaksupäivän ylimenoista, itse asiassa mulla tammikuun vuokra maksamatta, huomenna maksan ja mitään kyselyitä ei ole tullut.
älä ihmettele jos tulee häätölappu postista "toistuvat vuokran myöhästymiset"
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja e:
oho aika tiukka ukkeli kyllä kyseessä, mä en koskaan edes kysele tuollaisista muutaman päivän vuokranmaksupäivän ylimenoista, itse asiassa mulla tammikuun vuokra maksamatta, huomenna maksan ja mitään kyselyitä ei ole tullut.
älä ihmettele jos tulee häätölappu postista "toistuvat vuokran myöhästymiset"
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja no ei oikeastaan.:
No jos vuokraisäntä joutuu itse lyhentämään lainaa siitä kämpästä niin ei se silloin sovi, että maksetaan kun jaksetaan. En hankkisi minäkään sinne uutta hanaa ennenkuin on vuokrat maksettu.
no vuokrathan on maksettu?! seuraava eräpäivä on vajaan viikon päästä. kyllä se hana pitäisi vaihtaa, tai sitten pitäisi saada vuokrasta hyvitystä!
 
vieras
Se hana kuuluu vaihtaa samantien. Katsoppas tämä: http://www.asukasliitto.fi/oikeus.html
Siellä lukee: "Vuokranantajan kuuluu pitää huoneisto kohtuullisessa kunnossa." Jos hana ei toimi, ei se ole mielestäni silloin kohtuullisessa kunnossa!

Vuokranmaksussa olen kyllä vuokranantajan puolella.
 
vieras
Aika tiukkapipo on kyllä :eek: Olen minäkin pankin kanssa sopinut omista lyhennyksistäni, kaikki ne kaksi kertaa kun yksi vuokralaisista on pyytänyt lykkäystä vuokranmaksuun. Ei se kuitenkaan ole kuin järjestelykysymys. Kuitenkin hyvä vuokralainen on sen verran harvinainen, että ennemmin joustan joskus kuin saan jonkun täyshunsvotin riesakseni.
 
ap
Jos kyse olisikin tämän ihmisen kohdalla siitä, että hän tarvitsisi rahat esim. lainanlyhennykseen niin en tässä valittaisi.
Kyseessä on erittäin hyvintoimeentuleva ihminen, jolla on näitä vuokra-asuntoja 9 muuta tässä kaupungissa. Hänen talous ei siis kaadu meidän vuokran viivästymiseen.
Eikä tosiaan saada mistään rahaa ennen tuota 8. päivää. Tästä tuli jopa miehen työnantajalta kirjallinen ilmoitus ja pahoittelut, mutta "tuollaisia kuulemma voi tehtailla kuka vaan"...

Ollaan maksettu tästä asunnosta vuokraa ajallaan kohta 2 vuotta - kyllä on aika huono luottamus, jos todella kuvittelee, että me yht'äkkiä jätettäis maksamatta vuokrat... Vuokra on mennyt suoraveloituksena suoraan miehen palkasta kuun viimeinen päivä (eli etuajassa, koska menee samasta pankista toiseen - näkyy saman tien), joten ei olla jouduttu näiden asioiden kanssa ennen painimaan.
 
e
Kyllä ihmettelen jos sellainen häätölappu tulee, koska meitä ei voida häätää jollei ole kolmen kuukauden vuokrat maksamatta, näissä asunnoissa sellainen käytäntö :-D
eikä meillä ole kuin tammikuu ja sekin maksetaan huomenna.
 
kodin hengetär
Vesikalusteet voivat kuulua yhtiön vastuulle eli hanaa ei edes itse saa mennä vaihtamaan. Ja kyllä vuokra täytyy maksaa ajoissa, mulla ainakin menee vastike tililtä samana päivänä kun vuokran pitäisi tulla, et omasta pussistakon sen vuokraisäänän se pitäisi maksaa? Ei kai se sitä asuntoa silloin alunperinkään olisi vuokralle laittanut.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kodin hengetär:
Vesikalusteet voivat kuulua yhtiön vastuulle eli hanaa ei edes itse saa mennä vaihtamaan. Ja kyllä vuokra täytyy maksaa ajoissa, mulla ainakin menee vastike tililtä samana päivänä kun vuokran pitäisi tulla, et omasta pussistakon sen vuokraisäänän se pitäisi maksaa? Ei kai se sitä asuntoa silloin alunperinkään olisi vuokralle laittanut.
Lue kunnolla mitä kirjoitan. Eikä meillä sitä rahaa nyt ole ennen tuota 8. päivää joten jos sen takia sitten pihalle heittää niin sitten heittää. Ei voi mitään. Mistään ei saada 900 euroa rahaa tuosta vaan. Ikävä kyllä.

Ja isännöitsijä sanoi, että missään nimessä ei saa itse vaihtaa mitään hanoja vaan putkimies tulee sen tekemään.

Voitte olla mitä mieltä vaan, mutta kyllä tämä elämä oikeasti on joustamista puolin toisin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
no vuokrathan on maksettu?! seuraava eräpäivä on vajaan viikon päästä. kyllä se hana pitäisi vaihtaa, tai sitten pitäisi saada vuokrasta hyvitystä!
:attn:
Ei v*ttu oo totta. Eli ensin ei makseta vuokria ja sitten vingutaan alennusta vuokrasta jota ei oo maksettu kun hana on rikki.
 

Yhteistyössä