Etuhammas otti ja irtosi, laittaako ne julkisella puolella uuden hampaan?

  • Viestiketjun aloittaja OG
  • Ensimmäinen viesti
vieras*
Kiukuttaa nuo hampaiden hoito-ohjeet.Meidän ikäpolven hammashoito oli todella surkeaa silloin kun perusta hampaille luotiin.Imeväisikäisille juotettiin sokerivettä,fluorista ei tietoakaan,maitohampaat jo useilla mustana.Kouluhammashoito kauheaa,usemmiten revittiin pysyviä hampaita pois. Oppikoulussa ,joka aloitettiin n.11-vuotiaana,ei tietokaan hammashoidosta.Minä en ainakaan saanut kertaakaan kutsua hammashoitoon.Kun ikää tuli,ymmärsi itse hoitaa hampaitaan,mutta myöhäistähän se oli.Perusta oli jo luotu.Nyt hampaat irtoaa ja hoidettu on.On hammaslangat,pulloharjat,sähköhammasharjat ym.On käyty hammaskivenpoistossa jne.Edessä olisi hammaslääkärin arvioima 12 000€ remontti.Mistä hemmetistä sen rahan ottaa!Tympäsee ja panee vihaiseksi ja sitten nämä ohjeet hampaiden hoidosta.Olit sen ajan lapsi ja et ole voinut olosuhteille mitään.Tulos on tässä,et ole itse siihen syypää,mutta nyt pitäis löytyä omaisuus korjataksesi nämä virheet .
Vanhempani ovat syntyneet v.-41 ja molemmilla on omat hampaat suussa, pesevät hampaansa päivittäin ja käyvät hammaslääkärissä.
 
vierailija
Vanhempani ovat syntyneet v.-41 ja molemmilla on omat hampaat suussa, pesevät hampaansa päivittäin ja käyvät hammaslääkärissä.
Syitä huonoihin hampaisiin voi olla paljon, kuten kehityshäiriö tai lääkkeet jotka kuivattavat suuta. On kiva jos vanhemmillasi on hyvät hampaat, mutta on outoa ettet ymmärrä että todella monet tekijät vaikuttavat hampaiden kunnossa pysymiseen. Tilanne on todella ikävä niille joilla isoja ongelmia hampaidensa kanssa, kun hammaslääkärikustannukset ovat suomessa aivan järkyttävät. Hampaiden kunnolla on myös suuri vaikutus muuhunkin terveyteen.
 
vierailija
Kiukuttaa nuo hampaiden hoito-ohjeet.Meidän ikäpolven hammashoito oli todella surkeaa silloin kun perusta hampaille luotiin.Imeväisikäisille juotettiin sokerivettä,fluorista ei tietoakaan,maitohampaat jo useilla mustana.Kouluhammashoito kauheaa,usemmiten revittiin pysyviä hampaita pois. Oppikoulussa ,joka aloitettiin n.11-vuotiaana,ei tietokaan hammashoidosta.Minä en ainakaan saanut kertaakaan kutsua hammashoitoon.Kun ikää tuli,ymmärsi itse hoitaa hampaitaan,mutta myöhäistähän se oli.Perusta oli jo luotu.Nyt hampaat irtoaa ja hoidettu on.On hammaslangat,pulloharjat,sähköhammasharjat ym.On käyty hammaskivenpoistossa jne.Edessä olisi hammaslääkärin arvioima 12 000€ remontti.Mistä hemmetistä sen rahan ottaa!Tympäsee ja panee vihaiseksi ja sitten nämä ohjeet hampaiden hoidosta.Olit sen ajan lapsi ja et ole voinut olosuhteille mitään.Tulos on tässä,et ole itse siihen syypää,mutta nyt pitäis löytyä omaisuus korjataksesi nämä virheet .
Totta, olen lähes samaa vuosimallia. Kunnassa oli yksi hammaslääkäri, helpointa oli vetää hammas pois jos oli pienikin reikä. Hammashoito oli silloin todella huonoa. Tottakai puuttuvat hampaat vaikuttavat purentaan ja aiheuttavat särkyjä. Kyllä ne eivät ole olleet hoidon puutteessa kun pääsi itse hoidattanmaan hampaansa, ja kotonakin se hoito on tärkeä toimenpide. Mutta ei menetyt hampaat kasva takaisin.
 
vierailija
Apua! En ole asunut Suomessa pitkään aikaan ja nyt on tilanne, että tarvitsisin ilmeisesti sillan: Takahammas on tallella, sitten on kaksi juuretonta tyhjää paikkaa ja seuraava hammas on kai ok.
Mitä tuollainen maksaa?
Saako eläkeläinen julkisella?
Apua...
 
Apua! En ole asunut Suomessa pitkään aikaan ja nyt on tilanne, että tarvitsisin ilmeisesti sillan: Takahammas on tallella, sitten on kaksi juuretonta tyhjää paikkaa ja seuraava hammas on kai ok.
Mitä tuollainen maksaa?
Saako eläkeläinen julkisella?
Apua...
Olet ollut veronmaksua paossa ja haluat nyt hyötyä veroilla kustannettavista palveluista? :mad:

Kolmen hampaan silta, jolla korvataan yksi puuttuva hammas, maksaa julkisessa terveydenhuollossa noin 2000–2300 euroa.
 

Yhteistyössä