Fiksu kuluttaa "äänettömästi"

  • Viestiketjun aloittaja Oi joi
  • Ensimmäinen viesti
Oi joi
Mitä mieltä olette arvon palstalaiset sanonnasta "Fiksu kuluttaa äänettömästi". Viittaan oikeastaan yhteen palstalaiseen jolla ei ole (yhtä lukuun ottamatta) kuin kuluttamiseen liittyviä aloituksia?
 
No en ole tuollaista sanontaa kuullutkaan. Kuulostaa siltä, että jollakulla on varmaan tullut kirjoitusvirhe tai väärinkuulema.
Oikea sanonta lienee:
Fiksu kuljettaa äänettömästi
Fiksu kusettaa äärettömästi tai
Fiksu kurittaa päättömästi
 
No eipä se äänettömyys tee himoshoppailusta sen hyväksyttävämpää kuin omien ostamisten ääneen kailottamisesta.

Mutta olen usein miettinyt että vaikka jotkut palstalaiset puhuvat vain parista aiheesta täällä palstalla ja jättävät suurimman osan elämästään ja mielenkiinnonkohteistaan kertomatta, niin voiko palstakirjoittelusta silti päätellä että "sydämen kyllyydestä suu puhuu"?

Ei kukaan jaksa kirjoitella vaikka puutarhanhoidosta miljoonaa ketjua jos se ei todella kiinnosta tai ole ajankohtainen, tai ole harrastus.
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Mutta siis naisilla on usein shoppailu sosiaalisesti hyväksyttyä. Siis semmoisilla taviksilla jotka käyvät töissä, harrastavat kahvakuulaa ja hoitavat perheensä. He saavat tehdä shoppailureissuja vaikka Milanoon ja ladata FB ostoskuvia täyteen, jos haluavat, ja kaikki muut hehkuttavat heidän ostoksiaan. Kodin sisustaminen ja tunnelmointi on in.

Mutta jos on joku on toimeentulotuella elävä tai sitten vastaavasti ökyrikas, niin heidän ostelua ei niin katsota hyvällä. Mun mielestä.
 
vierailijaa
Mutta siis naisilla on usein shoppailu sosiaalisesti hyväksyttyä. Siis semmoisilla taviksilla jotka käyvät töissä, harrastavat kahvakuulaa ja hoitavat perheensä. He saavat tehdä shoppailureissuja vaikka Milanoon ja ladata FB ostoskuvia täyteen, jos haluavat, ja kaikki muut hehkuttavat heidän ostoksiaan. Kodin sisustaminen ja tunnelmointi on in.

Mutta jos on joku on toimeentulotuella elävä tai sitten vastaavasti ökyrikas, niin heidän ostelua ei niin katsota hyvällä. Mun mielestä.
Pitänyt sinua fiksuna tähän saakka mutta....

Pointti lienee että yleensä hankinnat jaetaan ystävien kesken ei jonkun palstan kanssa?
Tai jospa ystävät jo kaikonneet..
 
Riippuu myös siitä mitä haluaa puhua palstoilla. Itse en ole katsonut tarpeelliseksi puhua noissa "vakavissa" ketjuissa mielipiteitäni koska useasti se menee henkilökohtaisuuksiin ja tehdään henkilöistä erilaisia päätelmiä. Täällä ei myöskään kovin moni osaa keskustella asiallisesti ja fiksusti, että viitseisin pitää tätä palstaa jonkin sortin mielipide palstana. Tämä on pelkkä huvitus missä voi leikkiä muiden kustannuksella.
 
Riippuu myös siitä mitä haluaa puhua palstoilla. Itse en ole katsonut tarpeelliseksi puhua noissa "vakavissa" ketjuissa mielipiteitäni koska useasti se menee henkilökohtaisuuksiin ja tehdään henkilöistä erilaisia päätelmiä. Täällä ei myöskään kovin moni osaa keskustella asiallisesti ja fiksusti, että viitseisin pitää tätä palstaa jonkin sortin mielipide palstana. Tämä on pelkkä huvitus missä voi leikkiä muiden kustannuksella.
o_O
 

Yhteistyössä