G: Onko pinaattilettu lisuke, vai pääasia lautasella

  • Viestiketjun aloittaja gallua pystyyn
  • Ensimmäinen viesti
huh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Ne on kyllä ihan tavallisia lettuja, väri on vain vihreä, johtuen ainesosista. Letut on pääasiassa makea ruoka. Mutta toki voi syödä suolasenakin.
Mä teen itse niin ei niistä mitään makeita tule. Suolaista ruokaa se on, täähän on sama kuin söisi pinaattikeittoa makeanajälkkärinä x:
No sun letut on sitten varmaan väärin tehtyjä. Ei niiden kuulu olla sen suolasempia kuin tavis-letutkaan. Ei varmaan järin hyviä ole. =O
 
PPH
KLyllä minulla on lapsille ruokalistalla yhden päivän kohdalla ;"pinaattiletut, kastike ja perunat". Ja lisukkeena on silloin porkkana-, tai lantturaaste. Saman päivän välipalana on lappapuuro. Eli kyllä lapset saa mahansa täyteen sille päivälle, vaikka ruoalla ei olekaan lihaa tai kalaa. Ja meidän kunnan yleisruokalistalla (päiväkodeissa ja kouluissa, tk:n keittiöllä ja vanhainkodeissa) on kyllä pinaattiletut.
 
vieras
meillä syödään pinaattilätyt jauhelihakastikkeen kanssa ja niin se on täällä kouluissa ja päiväkodeissakin, ollut jo 70-luvulta lähtien, kun itse olen ollut päiväkodissa ja koulussa.
 
vieras
Yläasteella meillä oli pinaattilettuja omenahillon kera.
Veriletut perunan ja valkokastikkeen kera.
Lasten päiväkodissa pinaattiletut ovat välipalaa jotka tarjotaan puolukkahillon kanssa.
 
mä vaan
Googleta pinaattiletut niin tää on ensimmäinen ohje:
Helpot pinaattiletut
Pääruoat (4 annosta)

sydänystävällinen, kasvis (lakto-ovo-vege)
Valmistusaika: 30 - 60 min
Vaikeusaste: Helppo


150 g pakastepinaattia
1 kpl kananmunaa
3 dl rasvatonta maitoa
1,5 dl vehnäjauhoja
2 rkl Becel juokseva kasviöljyvalmistetta
0,25 tl suolaa
Paistamiseen:
2 rkl Becel juokseva kasviöljyvalmistetta

Sekoita sulanut pinaatti ja kananmuna kulhossa. Lisää maito, vehnäjauhot, Juokseva Becel ja suola. Sekoita taikina tasaiseksi ja turvota taikinaa 15 minuutttia. Paista letut ohukaispannullla molemmin puolin. Tarjoa pinaattiletut sellaisenaan tai puolukkasurvoksen kanssa.

ETTÄ tossa ainakin lukee PÄÄRUOKA, ja ei tuu sokeria joten en sit tiiä miten tosta makean saa


 
Alkuperäinen kirjoittaja yks äiti:
Meillä ne pinaatti- ja porkkanalätyt on pääruokaa, jonka lisukkeena tarjotaan perunamuusia ja puolukkasurvosta! =D

Näin täällä meilläpäin kouluissakin on..
iso peesi

en voisi kuvitella että niitä syötään hillon kanssa (paitsi puolukka)
siias sehän on ruokaa ei jälki eikä iltapalaa ..
poittujen kanssahan ne syödään
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja pömppis:
Alkuperäinen kirjoittaja yks äiti:
Meillä ne pinaatti- ja porkkanalätyt on pääruokaa, jonka lisukkeena tarjotaan perunamuusia ja puolukkasurvosta! =D

Näin täällä meilläpäin kouluissakin on..
iso peesi

en voisi kuvitella että niitä syötään hillon kanssa (paitsi puolukka)
siias sehän on ruokaa ei jälki eikä iltapalaa ..
poittujen kanssahan ne syödään

No meilläpäin letut kyllä ainakin mun lapsuudessa syötiin PELKÄSTÄÄN puolukkahillon kanssa koulussa, ihan outo homma toi muusijuttu mulle.
En ymmärrä sua. :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja pömppis:
Alkuperäinen kirjoittaja yks äiti:
Meillä ne pinaatti- ja porkkanalätyt on pääruokaa, jonka lisukkeena tarjotaan perunamuusia ja puolukkasurvosta! =D

Näin täällä meilläpäin kouluissakin on..
iso peesi

en voisi kuvitella että niitä syötään hillon kanssa (paitsi puolukka)
siias sehän on ruokaa ei jälki eikä iltapalaa ..
poittujen kanssahan ne syödään

No meilläpäin letut kyllä ainakin mun lapsuudessa syötiin PELKÄSTÄÄN puolukkahillon kanssa koulussa, ihan outo homma toi muusijuttu mulle.
En ymmärrä sua. :xmas:
meillä koulussa ne syötiin muussin,valkokastikkeen ja salaatin kera.+ puolukkahillo
enkä voisi niitä itse antavani lapsille aamu/iltapalaksi.
vaikka eipä siinä meillä pinaattilettuja syödään tosi harvoin ja kun niitä on niin on myös linsrömin pihvejä

 
Syökää lettunne miten tykkäätte, mitä siitä väittelemään. Aina täällä saadaan riita aikaseks jostain :headwall: . Meillä syötiin kotona letut hillon kanssa nyt omiulle lapsosilleni laitan muusia lisäksi jos on pääruokana niitä pinaattilettuja, koska pelkät letut ei ole riittävä ruoka ja hilloja eivät lapset syö. Muut syököön lettunsa vaikka leivänpäällä, ei se mua haittaa.
 
vieras
ihme ketju :) Ettekö te syö ihan tavallisia lettuja koskaan suolaisella täytteellä? Tai oletteko edes kuulleet että niinkin voi lettuja syödä? Jos ei nyt siis puhuta pinaattiletuista vaan ihan tavallisista "maustamattomista" letuista. Miksi on niin vaikea ymmärtää, että voi syödä ihan kuinka vain?

Meilläkin oli koulussa aina pinaattiletut samalla lailla kuin veriletutkin, eli perunoiden ja valkokastikkeen kanssa ja olen luullut että tämä on ihan yleinen käytäntö muuallakin. Itse olen syönyt niitä ihan sellaisenaan ilman hilloja, sokeria, salaatteja ja perunoita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ihme ketju :) Ettekö te syö ihan tavallisia lettuja koskaan suolaisella täytteellä? Tai oletteko edes kuulleet että niinkin voi lettuja syödä? Jos ei nyt siis puhuta pinaattiletuista vaan ihan tavallisista "maustamattomista" letuista. Miksi on niin vaikea ymmärtää, että voi syödä ihan kuinka vain?

Meilläkin oli koulussa aina pinaattiletut samalla lailla kuin veriletutkin, eli perunoiden ja valkokastikkeen kanssa ja olen luullut että tämä on ihan yleinen käytäntö muuallakin. Itse olen syönyt niitä ihan sellaisenaan ilman hilloja, sokeria, salaatteja ja perunoita.

Jep. Toki syömme. Hyviä ovat.

Mutta silloin täytteessä on lihaa tai sieniä tai kalaa ja proteiinit saa siitä.

Eikä siinä mitään, toki syön pinaattiletut pottujen ja kastikkeen kanssa, jos niitä jossain tarjotaan, mutta kotona ne ovat meille muuta kuin pihvinkorvike.
 
Alkuperäinen kirjoittaja gallua pystyyn:
kun niitä syödään? Mun mielestä EI ole lisuke, kyllä meillä ainakin pinaattiletut syödään hillon kanssa.
Äimistyin kun luin että jotkut syö niitä vaikka muusin ja pottujen kanssa, niin kun lisukkeena. Hulvatonta. =O
no nyt saat röhönaurut. meillä nimenomaan syyään ne pottujen tai muussin kanssa. ja kananmunakastiketta pittää kanssa olla.

mutta ottakaa nyt hyvät ihmiset huomioon näissä kauhistelevissa kallupeissanne että eri puolella maata on erilaiset makutottumukset. en miekään mitään aladoobia vetele naamaan vaikka jossain päin se on suurta herkkua... joten ehkäpä ne nämä alueelliset erotki vähän vaikuttaa siihen että miten ihmiset mitäki on tottunu syömään.

ugh, olen puhunut! :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ihme ketju :) Ettekö te syö ihan tavallisia lettuja koskaan suolaisella täytteellä? Tai oletteko edes kuulleet että niinkin voi lettuja syödä? Jos ei nyt siis puhuta pinaattiletuista vaan ihan tavallisista "maustamattomista" letuista. Miksi on niin vaikea ymmärtää, että voi syödä ihan kuinka vain?

Meilläkin oli koulussa aina pinaattiletut samalla lailla kuin veriletutkin, eli perunoiden ja valkokastikkeen kanssa ja olen luullut että tämä on ihan yleinen käytäntö muuallakin. Itse olen syönyt niitä ihan sellaisenaan ilman hilloja, sokeria, salaatteja ja perunoita.

Jep. Toki syömme. Hyviä ovat.

Mutta silloin täytteessä on lihaa tai sieniä tai kalaa ja proteiinit saa siitä.

Eikä siinä mitään, toki syön pinaattiletut pottujen ja kastikkeen kanssa, jos niitä jossain tarjotaan, mutta kotona ne ovat meille muuta kuin pihvinkorvike.
Joo, siis ymmärrän pointtisi, mutta ihmettelinkin noita, joiden mielestä letut on ehdottomasti aina makeita, siis jälkiruokia.
 
Minua taas nauratti, että joku syö pinaattilettuja jauhelihakastikkeen kanssa, en ole koskaan kuullut. Ja mun mielestä on outo vertaus jos syö pinaattilettuja muussin kanssa, et ois sama kun söis perunaa makaroonin kanssa. Koska mie oon aina tottunu syömään pinaattiletut muussin kanssa tai survoksella. Hassuja tapoja :D
 
äippä
Mä oon syönyt niitä lapsesta asti salaatin ja puolukkasurvoksen kera..koulussa niitä oli aina pääruokana ja lisänä makaroni-kinkku-majoneesi-salaattia..verilettuja tais olla samaan aikaan ni oli myös perunoita ja valkokastiketta tarjolla. Mut mun mies syö niitä hillon kera makeena:) eli nehän kyl sopii sekä pää- että jälkiruoaksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ringleader:
Alkuperäinen kirjoittaja gallua pystyyn:
kun niitä syödään? Mun mielestä EI ole lisuke, kyllä meillä ainakin pinaattiletut syödään hillon kanssa.
Äimistyin kun luin että jotkut syö niitä vaikka muusin ja pottujen kanssa, niin kun lisukkeena. Hulvatonta. =O
no nyt saat röhönaurut. meillä nimenomaan syyään ne pottujen tai muussin kanssa. ja kananmunakastiketta pittää kanssa olla.

mutta ottakaa nyt hyvät ihmiset huomioon näissä kauhistelevissa kallupeissanne että eri puolella maata on erilaiset makutottumukset. en miekään mitään aladoobia vetele naamaan vaikka jossain päin se on suurta herkkua... joten ehkäpä ne nämä alueelliset erotki vähän vaikuttaa siihen että miten ihmiset mitäki on tottunu syömään.

ugh, olen puhunut! :D
Sää puhut viisaita. :D Tottatotisesti, alueelliseet erot vaikuttaa.

 

Yhteistyössä