Gynellä tänään: 3cm nestettä vatsaontelossa.

Viestiketju alueella 'Mitäs nyt? Aihe vapaa' , aloittaja sairasko?, 09.04.2010.

1. sairasko?

sairasko? Vieras

Onko suuri määrä ja mitä voi tarkoittaa?
    Epäillään endometrioosia... Mutta tuo nesteen määrä mietityttää onko normaalia... en tietenkään tajunnut kysyä ;)

2. BootyPeppi

BootyPeppi Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.02.2010
    Saadut tykkäykset:
    134
    Nyt kannattaa kuukkelia käyttää.
    http://www.poliklinikka.fi/kipukanava/artikkelit/7317476

3. Kowalski

Kowalski Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.07.2007
    Saadut tykkäykset:
    0
    Myönnän olleeni aika nukuksissa anatomian luennoilla, mutta mun käsittääkseni vatsaontelossa ei kuuluisi olla nestettä. Osaisko joku selvittää onko näin?

4. pihalla

pihalla Vieras

Gyne ei ole koskaan sanonut mulle mitään vatsaontelosta. Munasarjoista ja kohdusta vain puhunut.

Oliko sulla jotain vaivaa, että osasi vatsaan "katsoa"?

5. kätilö

kätilö Vieras

Tilkka nestettä vatsaontelossa on ihan normaalia ja useimmilla sitä siellä on joka kuukausi, ku munasolu irtoaa ovulaatiossa ja verta se tilkka valuu vatsaonteloon. Ei sulla mitään hätää ole tuolla määrällä :) Sieltä se imeytyy itsekseen pois.

6. Lumivalkoinen

Lumivalkoinen Vieras

Mulla oli kasvain kohdun takana vatsaontelossa. Löytyi ihan normaaliultrassa sattumalta.

7. ap

ap Vieras

Mulla on alavatsakipuja, joiden vuoksi gynelle menin. Kaikki testit jne on tarkistettu, missään ei pitäisi olla vikaa, ei tulehdusarvoissa mitään eikä myöskään emättimessä tulehduksia.
    Siksi ultrattiin.
    Ovulaatiossa tietääkseni sitä nestettä voipi olla (korjatkaa jos olen väärässä!)
    mutta tuo nesteen määrä mietityttää...
    Googlella tulee vain joka paikassa eteen SYÖPÄ. Tuleeko mun pelätä sitä.
    Laparoskopiaan jonossa olen, siellä kai selviää lisää...

8. ap

ap Vieras

Nostelen vielä tätä jos joku sattuisi tietämään lisää asiasta...

9. kätilö

kätilö Vieras

No mitä sä haluut tietää??

10. ap

ap Vieras

Kellään kokemusta samasta...?!

11. pihalla

pihalla Vieras

Normaaliultrassa? Mulla ei ole koskaan gynellä ultrattu.

12. Lumivalkoinen

Lumivalkoinen Vieras

Mun gyne ultraa aina kaikki. Eikä ilmeisesti turhaan. Ei toi munkaan kasvain mitenkään oireillut mutta iso se oli ja leikattiin pois.

13. kätilö

kätilö Vieras

No sit sä et ole kyllä käynyt oikeella gynekologilla koskaan. Se kuuluu kyllä ihan perus gynen tutkimukseen. Tk lääkärit eivät ole "gynejä" .

14. kätilö

kätilö Vieras

Mulla on kokemusta aika monen nesteistä :)

15. vieras

vieras Vieras

Höh, mä oon kyllä käyny ihan yksityisellä gynellä ja isot rahat siitä maksanu, eikä koskaan oo ultrattu...

16. Kowalski

Rekisteröitynyt:
    14.07.2007
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minua ei ole ultrattu normaalisti gynellä - olen käynyt yksityisellä gynellä Pulssissa.
    Muualla on kyllä ultrattu ihan tarpeeksi (oon luovuttanut useasti munasoluja).

17. Kowalski

Rekisteröitynyt:
    14.07.2007
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kätilö, osaatko sanoa mikä määrä nestettä olisi ns. normaalia ja mikä jo liikaa?

18. ap

ap Vieras

No et ainakaan kovin ammattimaiselta kuulosta noilla kommenteilla.. :/

19. pihalla

pihalla Vieras

Muistelin just, että on ultrattu. Kun olin ekan kerran gynellä, se esitteli mulle ultran avulla paikkoja. Lähinnä näytti, missä ja millaiset munasarjat ovat.

Aina on ollut erikoislääkäri, kertaakaan en ole terveyskeskuksessa alapäätä näyttänyt raskausaikaa lukuun ottamatta.

20. ap

ap Vieras

Tämän minäkin tahtoisin tietää..

21. kätilö

kätilö Vieras

No on kyllä ennenkuulumatonta toimintaa gyneltä. Sitä vartenhan sinne mennään, että kunnon gynen tutkimus tehdään.

22. Lumivalkoinen

Lumivalkoinen Vieras

Ihan on oikea gynekologi jolla yksityinen vastaanotto sekä Helsingissä että täällä mun kotiseudulla. Terkkarissa en ole koskaan käynyt näissä asioissa.
    Mitä siellä sitten tehtäis jos ei ultrata? Papaakaan ei kuulemma tarvitse ottaa joka vuosi, joka toinen riittää.

23. kätilö

kätilö Vieras

Muutaman sentin lammikko on normaalia.

24. Lumivalkoinen

Lumivalkoinen Vieras

Niin tätä mäkin ajattelin. Mitä se gyne tekee jos ei ultraa? Mistä ihmeestä muuten voi tietää että siellä mahdollisesti on jotain vialla?

25. kätilö

kätilö Vieras

:eek: ?? Ai millä kommenteilla? Jos sä haluut että sulle syöpää ennustetaan, niin sori sit mä en todellakaan ole oikee ihminen vastaamaan, koska sitä sulla ei ole tuolla löydöksellä :)

Jaa tämä sivu