Häätö asunnosta, kuinka kauan aikaa muuttaa pois?

  • Viestiketjun aloittaja Kiitos
  • Ensimmäinen viesti
asukas
Olin vieressä kun kantajan ja häädettävän asianajajat keskustelivat tuomion kuultuaan. "Huomenna sitten lähdette" ja eipä sillä ollu vastaajan kokeneella asiamiehellä mitään siihen sanomista. Käytännössä se kesti koska se meni sitten ulosottoviraston kautta.
 
Viivi
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis tuo on se käräjäoikeuden lappu missä on se haaste. Siinä lukee että pari viikkoa aikaa valaittaa tai päätös tehdään kantajan hyväksi. Kyse oli vuokrarästeistä ne on tosin maksettu jo.
Jos olette ne vuokrarästit jo maksaneet,soita vuokranantajalle voi vielä vetää sen häädön pois,tosin siitä tulee teille kuluja n.200e.Kerran oli meillä tälläinen tapaus.
 
vieras TAn mietteissä
Alkuperäinen kirjoittaja Viivi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis tuo on se käräjäoikeuden lappu missä on se haaste. Siinä lukee että pari viikkoa aikaa valaittaa tai päätös tehdään kantajan hyväksi. Kyse oli vuokrarästeistä ne on tosin maksettu jo.
Jos olette ne vuokrarästit jo maksaneet,soita vuokranantajalle voi vielä vetää sen häädön pois,tosin siitä tulee teille kuluja n.200e.Kerran oli meillä tälläinen tapaus.
Juu, voi mut ei ole pakko. Mä en vetäisi pois, koska tilanne ollut päällä suht pitkään ja saatu prosessi vedettyä läpi.
 
Viivi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras TAn mietteissä:
Alkuperäinen kirjoittaja Viivi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis tuo on se käräjäoikeuden lappu missä on se haaste. Siinä lukee että pari viikkoa aikaa valaittaa tai päätös tehdään kantajan hyväksi. Kyse oli vuokrarästeistä ne on tosin maksettu jo.
Jos olette ne vuokrarästit jo maksaneet,soita vuokranantajalle voi vielä vetää sen häädön pois,tosin siitä tulee teille kuluja n.200e.Kerran oli meillä tälläinen tapaus.
Juu, voi mut ei ole pakko. Mä en vetäisi pois, koska tilanne ollut päällä suht pitkään ja saatu prosessi vedettyä läpi.
No joo,ajattelin lähinnä vuokralaisen kannalta tilannetta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Viivi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras TAn mietteissä:
Alkuperäinen kirjoittaja Viivi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis tuo on se käräjäoikeuden lappu missä on se haaste. Siinä lukee että pari viikkoa aikaa valaittaa tai päätös tehdään kantajan hyväksi. Kyse oli vuokrarästeistä ne on tosin maksettu jo.
Jos olette ne vuokrarästit jo maksaneet,soita vuokranantajalle voi vielä vetää sen häädön pois,tosin siitä tulee teille kuluja n.200e.Kerran oli meillä tälläinen tapaus.
Juu, voi mut ei ole pakko. Mä en vetäisi pois, koska tilanne ollut päällä suht pitkään ja saatu prosessi vedettyä läpi.
No joo,ajattelin lähinnä vuokralaisen kannalta tilannetta.
En minäkään vetäisi häätöä pois. Ylipäätään, että joudutaan siihen pisteeseen, että pitää häätää, luulisin, että haluaisin vuokralaiset ulos heti kun mahdollista, ennen uusia ongelmia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Viivi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras TAn mietteissä:
Alkuperäinen kirjoittaja Viivi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis tuo on se käräjäoikeuden lappu missä on se haaste. Siinä lukee että pari viikkoa aikaa valaittaa tai päätös tehdään kantajan hyväksi. Kyse oli vuokrarästeistä ne on tosin maksettu jo.
Jos olette ne vuokrarästit jo maksaneet,soita vuokranantajalle voi vielä vetää sen häädön pois,tosin siitä tulee teille kuluja n.200e.Kerran oli meillä tälläinen tapaus.
Juu, voi mut ei ole pakko. Mä en vetäisi pois, koska tilanne ollut päällä suht pitkään ja saatu prosessi vedettyä läpi.
No joo,ajattelin lähinnä vuokralaisen kannalta tilannetta.
Miksi pitää ajatella vuokralaisen kannalta? Onko vuokralainen ajatellut asiaa vuokranantajan kannalta jättäessään maksut maksamatta???
 
Timo.A
Uhhuh. Saatiin eilen tyttöystävän kanssa häätö sen takia että a) kissat maukuivat sisällä
b) lauteettoman saunan pesä oli lämmittämättä (joka johti melkein putkien jäätymiseen)
c) emme olleet lämmittäneet keittiön hellaa. Minusta nyt jotenkin vain tuntuu siltä että häätö on melkoisen perusteeton kun kerran mitään pahaa ei ole tapahtunut.. Toivottavasti teidän muiden joulu sujuukin sitten vähän paremmin.. Nimim: Asuntoa etsimässä 1kk varoitusajalla. Jos jollakin jotakin lisättävää niin lähettäkää postia ccayak@yahoo.com
 
huoh
Alkuperäinen kirjoittaja asukas:
Alkuperäinen kirjoittaja jk:
Alkuperäinen kirjoittaja asukas:
Jos häätötuomio annetaan käräjäoikeudessa tänään niin huomenna on lähdettävä. Valitusoikeus ei auta asiaa vaan se voidaan panna täytäntöön heti. Eri asia on jos kantaja joustaa.
Kyllä siinä on enemmän aikaa. Terveisin näitä asioita työkseen hoitava.
On kokemusta yhdestä tapauksesta jossa yhtä huumehörhöä häädettiin koko talon voimin. Näin se meni ja kaveri lähti.
Se, että te olette toimineet noin, ei tarkoita että niin saisi toimia. Olette ottaneet oman käden oikeuden mihin teillä ei ole oikeutta. Hörhö vain ei ole pystynyt sanomaan vastaan ja toisaalta lienee ollut hänelle ihan sama.

Häädöt eivät toimi noin vaan kyllä häädetyllä on hieman aikaa järjestää itselleen uusi majapaikka. Se ei yleensä onnistu ihan huomiseksi.
 
ekaksi tulee käräjäoikeudelta vireilletuloilmoitus, tähän aikaa vastata 2 vkoa,taihoitaa velka pois. Tuosta menee noin 1 kk kun häätö on vahvistettu oikeudessa, kotiin tulee lappu jossa muuttopäivä on ilmoitettu.

Koko ton ajan on mahdollisuus maksaa velka kuluineen pois (eli noin 2kk), ja saada häätö peruttua. Silloinkin kun muuttopäivä jo vahvistettu voidaan perua.

Vireilletulo ilmoitukseen mahdollisuus saada lykkäystä 1 kk, muuttopäivään vielä 2-3 kk.
 
heti
Jaa kaatopaikalla oli erään asukkaan kaikki tavarat, vaatteista ---wc-paperirulliin .tv- eli ,siis kaik mitä ihmisellä on kotona. viikon päästä tuli hakeen kaatopaikalta . mut ei löytynyt mitään .koska hallista jonne tuotiin ne vietiin samantien kuka mitäkin . minäkin tauluja,uusiapaketissa olevia vaatteita ym,,
 
kokemusta on..
meillä oli joskus vastaavanlainen tapaus.. soitin ulosottomiehelle ja sanoin ettei ole paikkaa minne mennä a on lapsia. Lapussa oli 2viikon aika jolloin olisi pitänyt olla ulkona.
Soitin sossuun ja kerroin tapauksemme ja että en pysty maksamaan rästejä.
sitten soitin uudestaan ulosottoon ja kerroin että asiaa yritetään sossun kautta hoitaa.
Sossu lopulta maksoi rästit ja sain jäädä asumaan. Ulosottomies odotti niin kauan kun sossusta tuli päätös.
 
+
silloin kun asuttiin kerrostalossa, niin yhtenä päivänä huomasin että siihen pihalle oli kannettu jonkun lapsiperheen tavarat siis kaikki ja siihen vaanjätetty. oli loppusyksyä ja muistan kun lunta alkoi satamaan, niiden päälle. sit muutaman päivän päästä ne kaikki tavarat oli kadonneet siitä....
 
kalikka
miksi te ette edes yritä huolehtia vuokristanne tai neuvotella vuokranantajan kanssa vaikka maksamalla osittain edes jotakin. Eikö asunto sentään olen tärkeintä ihmisen elämässä, eikä kenelläkään ole velvollisuutta toisille ilmaiseksi asuntoa antaa. Nykyään on sentään työttömyyskorvaukset ja asumistuet, miksi päästetään asiat häätöasteelle. Huolehdi ensimmäiseksi vuokrasi, niin aina on kuitenkin katto pään päällä, katso sitten paljonko muuhun jää rahaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kalikka:
miksi te ette edes yritä huolehtia vuokristanne tai neuvotella vuokranantajan kanssa vaikka maksamalla osittain edes jotakin. Eikö asunto sentään olen tärkeintä ihmisen elämässä, eikä kenelläkään ole velvollisuutta toisille ilmaiseksi asuntoa antaa. Nykyään on sentään työttömyyskorvaukset ja asumistuet, miksi päästetään asiat häätöasteelle. Huolehdi ensimmäiseksi vuokrasi, niin aina on kuitenkin katto pään päällä, katso sitten paljonko muuhun jää rahaa.
Moni elää taloudellisesti kuin pellossa koska ajattelee että yhteiskunta tulee kuitenkin apuun jos asunto meinaa mennä alta. Joskus tuleekin, joskus ei...

Joskus se apu on sitä, että kun perheeltä menee asunto alta omien mokien takia niin alaikäiset lapset otetaan huostaan, koska lapsia ei voi jättää heitteille eikä heidän vanhempansa kykene heistä huolehtimaan kun ei asuntoakaan ole... näinhän se menee.
 
Mustosen Vessi
Alkuperäinen kirjoittaja kalikka:
miksi te ette edes yritä huolehtia vuokristanne tai neuvotella vuokranantajan kanssa vaikka maksamalla osittain edes jotakin. Eikö asunto sentään olen tärkeintä ihmisen elämässä, eikä kenelläkään ole velvollisuutta toisille ilmaiseksi asuntoa antaa. Nykyään on sentään työttömyyskorvaukset ja asumistuet, miksi päästetään asiat häätöasteelle. Huolehdi ensimmäiseksi vuokrasi, niin aina on kuitenkin katto pään päällä, katso sitten paljonko muuhun jää rahaa.
- Ei se noin yksioikoista ole. Sain häädön 2kk vuokrarästien takia, vaikka lyhentelin velkaani jokaisella osa-aikatyöstä saamallani eurolla. Liiton päivärahojen maksussa sattui ennalta-arvaamaton viive, josta minulle ei vaivauduttu tiedottamaan (500 päivää alkoi alusta työssäoloehdon täytyttyä - päiväraha määriteltiin uudelleen - omavastuupäivät - maksu viivästyi). Samana päivänä, kun sain rahat tilille, oli haastemies ovella häätöilmoituksen kanssa... onneksi en ehtinyt vuokria maksaa, nythän niillä ei ole mitään kiirettä!

Pirautin tuon joensuulaisen vuokranantajan puhelimeen ja siellä töykeä henkilö otti asenteekseen heti tuomita vuokran laiminlyönti tahalliseksi, ilman aikomustakaan maksaa milloinkaan, vaikka lyhennyksillä rästien määrä oli pyritty pitämään mahdollisimman kohtuullisena - suhteutettuna siihen, että 7 vuotta on jo vuokraa samasta homekämpästä maksettu.

Kun tiedustelin, voinko jatkaa asumista, jos maksan kerralla kaiken nyt, oli vastaus ei: olisi pitänyt vielä oikeudenkäyntikulut maksaa, siihen ei rahat olisi sillä hetkellä riittäneet, joten se siitä.

Joka tapauksessa olen harkinnut poismuuttoa suhteettoman kalliista asunnosta, mutta tämä antoi sille lisävauhtia - samalla olen päättänyt luopua osa-aikatöistä, koska ne vain sotkevat kaiken - tasainen, pienempikin rahantulo (peruspäiväraha) on helpommin hallittavissa.

Vuokranantajan edustajan mielestä myös parhaita vuokralaisia ovat juopot, joiden vuokrat ja vähän väliä särkemät ikkunat sosiaalihuolto maksaa - ei mitään väliä häiriöistä, kunhan rahan tulo on varmaa. Ihminen, joka edes yrittää omillaan toimeen tulla on vuokranantajalle riski.... ilmankos naapurustossa alkaa noita sossun elättejä enemmän ja enemmän näkyä, tavallisten ihmisten muuttaessa häiriöiden tai kohtuuttomiksi kasvavien vuokrien takia pois.
 
vessi
Alkuperäinen kirjoittaja .:
asunnon maksuun. ja sen jälkeen vasta humputtaa muualle.
Mulla tää häätö oli niin monen asian yhteensattuma, että millään ei ollu mahdollista varautua kaikkeen... meitähän asui tässä useampia, mutta kun muut häippäs pois niin, asumistukikin putosi yhdelle hengelle ja sehän ei kata kaksiota kokonaan. Samaan syssyyn sattui tuloissa merkittäviä muutoksia, joita kaikkia ei voinut ennalta arvata (töiden vähyys).

Siinä mielessä sattui helkutin hyvä tuuri, että löysin itselleni hyvän kokoisen ja hintaisen kämpän...

Nyt kysyisinkin - kun parin päivän sisällä saan tämän asunnon tyhjäksi ja luovutan avaimet, päättyykö vuokranmaksuvelvoitteeni siihen päivään, koska minua on kehoitettu häippäsemään HETI, ilman irtisanomisaikoja. Mikäli koko tämän kuun vuokra on kuitenkin maksettava, niin tietysti pidän asunnon hallinnassani viimeiseen päivään saakka.
 
Häätäjä
Vuokralaiselle on annettu vuokrasopimuksen peruuttamisilmoitus tiedoksi. Parin viikon päästä haettiin häätöä. Osa vuokrasta maksamatta koko sopimuksen ajalta. Huomautettu vuokralaiselle moneen otteeseen maksamattomista vuokrista. Olisi saanut uuden asunnon heti, ilmoitti, että ei ota vastaan. Miten tuommoset saa asunnosta pois?
 
Katkera
miksi te ette edes yritä huolehtia vuokristanne tai neuvotella vuokranantajan kanssa vaikka maksamalla osittain edes jotakin. Eikö asunto sentään olen tärkeintä ihmisen elämässä, eikä kenelläkään ole velvollisuutta toisille ilmaiseksi asuntoa antaa. Nykyään on sentään työttömyyskorvaukset ja asumistuet, miksi päästetään asiat häätöasteelle. Huolehdi ensimmäiseksi vuokrasi, niin aina on kuitenkin katto pään päällä, katso sitten paljonko muuhun jää rahaa.
Niin niin, meinaat että esim. jos on kämpässä 500€ vuokra, asumistuki 180€(huikeat) sairaspäiväraha reilu 500/kk, eli kuukaudessa jää 500:sta asumistuen ja maksun jälkeen semmonen 180€, jolla pitäis sitte muut laskut maksaa ja ruuat ostaa... KUUKAUDEKSI. Kyllä täällä Suamessa köyhiä (köyhyys, jota tuskin moni vapaaehtoisesti valitsee) pidetään kasana romua josta ei ole herroille hyötyä.. ihmettelen niitä ihmisiä kun mittaavat ihmisarvon rahalla?!.. Se on hamppupaperia, jonka pankkiirit ovelasti keksi kulta-ajan jälkeen jotta sitä oli helpompi kiikutella ja maksaa. En ymmärrä sellastakaan vuokranantajaa, joka esim. vuokralaisesta riippumattomista syistä antaa häädön esim. 2 kuukauden vuokrarästeistä. Varsinkin jos antajalla on rahaa ku roskaa ja kiinteistöjä kymmeniä niin siinä sitten vaan rahan ahneuksissaan potkitaan pihalle odottava äiti ja tuleva isä. Vuokranantajahan ei lasten päälle tossa kohtaa ymmärrä YHTÄÄN MITÄÄN kun on melkein 70v. nainen eikä itsellä lapsia, eikä tykkää lapsista. Hänelle työ ja koulutus on ne asiat, mitkä on AINOITA tärkeitä juttuja maailmassa. Kysyin häneltä joskus että "etkö sä arvosta vapaa-aikaa?" "En minä sellaisia kerkeä!" Urpo.
 
vierailija
Mulla tää häätö oli niin monen asian yhteensattuma, että millään ei ollu mahdollista varautua kaikkeen... meitähän asui tässä useampia, mutta kun muut häippäs pois niin, asumistukikin putosi yhdelle hengelle ja sehän ei kata kaksiota kokonaan. Samaan syssyyn sattui tuloissa merkittäviä muutoksia, joita kaikkia ei voinut ennalta arvata (töiden vähyys).

Siinä mielessä sattui helkutin hyvä tuuri, että löysin itselleni hyvän kokoisen ja hintaisen kämpän...

Nyt kysyisinkin - kun parin päivän sisällä saan tämän asunnon tyhjäksi ja luovutan avaimet, päättyykö vuokranmaksuvelvoitteeni siihen päivään, koska minua on kehoitettu häippäsemään HETI, ilman irtisanomisaikoja. Mikäli koko tämän kuun vuokra on kuitenkin maksettava, niin tietysti pidän asunnon hallinnassani viimeiseen päivään saakka.
 
vierailija
Mulla tää häätö oli niin monen asian yhteensattuma, että millään ei ollu mahdollista varautua kaikkeen... meitähän asui tässä useampia, mutta kun muut häippäs pois niin, asumistukikin putosi yhdelle hengelle ja sehän ei kata kaksiota kokonaan. Samaan syssyyn sattui tuloissa merkittäviä muutoksia, joita kaikkia ei voinut ennalta arvata (töiden vähyys).

Siinä mielessä sattui helkutin hyvä tuuri, että löysin itselleni hyvän kokoisen ja hintaisen kämpän...

Nyt kysyisinkin - kun parin päivän sisällä saan tämän asunnon tyhjäksi ja luovutan avaimet, päättyykö vuokranmaksuvelvoitteeni siihen päivään, koska minua on kehoitettu häippäsemään HETI, ilman irtisanomisaikoja. Mikäli koko tämän kuun vuokra on kuitenkin maksettava, niin tietysti pidän asunnon hallinnassani viimeiseen päivään saakka.
 
vierailija
Mulla tää häätö oli niin monen asian yhteensattuma, että millään ei ollu mahdollista varautua kaikkeen... meitähän asui tässä useampia, mutta kun muut häippäs pois niin, asumistukikin putosi yhdelle hengelle ja sehän ei kata kaksiota kokonaan. Samaan syssyyn sattui tuloissa merkittäviä muutoksia, joita kaikkia ei voinut ennalta arvata (töiden vähyys).

Siinä mielessä sattui helkutin hyvä tuuri, että löysin itselleni hyvän kokoisen ja hintaisen kämpän...

Nyt kysyisinkin - kun parin päivän sisällä saan tämän asunnon tyhjäksi ja luovutan avaimet, päättyykö vuokranmaksuvelvoitteeni siihen päivään, koska minua on kehoitettu häippäsemään HETI, ilman irtisanomisaikoja. Mikäli koko tämän kuun vuokra on kuitenkin maksettava, niin tietysti pidän asunnon hallinnassani viimeiseen päivään saakka.
 

Yhteistyössä